Watts en zo verder.........

Gestart door Rob46, januari 01, 2013, 12:19:59

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Maus

Dankvoor je uitleg Bluedolphin maar ze nemen het toch niet meer serieus zoals je ziet ;)

JohnWx

Citaat van: Maus op januari 04, 2013, 12:06:35
Dankvoor je uitleg Bluedolphin maar ze nemen het toch niet meer serieus zoals je ziet ;)

Wel serieus ? ander kijk erop hebben kan overkomen als niet serieus voor de ander
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Cornelis1921

Citaat van: John Wx op januari 04, 2013, 12:12:25
Wel serieus ? ander kijk erop hebben kan overkomen als niet serieus voor de ander
Inderdaad John, een andere invalshoek kan het beeld doen kantelen, wat dan weer komisch overkomt, maar diegenen, die het onderwerp serieus nemen zullen meerdere visies en meningen hieromtrent serieus nemen en deshalve respecteren. Ik heb gezegd... :-D ;-) byebye
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

pameijer

Citaat van: Cornelis1921 op januari 04, 2013, 12:20:54
Inderdaad John, een andere invalshoek kan het beeld doen kantelen, wat dan weer komisch overkomt, maar diegenen, die het onderwerp serieus nemen zullen meerdere visies en meningen hieromtrent serieus nemen en deshalve respecteren. Ik heb gezegd... :-D ;-) byebye

Hoe is in hemelsnaam de opmerking "De popcorn is aan het poffen" gevolgd door wat smilies een andere visie die met humor ons beeld doet kantelen?  HLP
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

Cornelis1921

Citaat van: pameijer op januari 04, 2013, 12:30:08
Hoe is in hemelsnaam de opmerking "De popcorn is aan het poffen" gevolgd door wat smilies een andere visie die met humor ons beeld doet kantelen?  HLP
Het maar een (marantz)forum Paul. En het is blijft altijd een hobby, er zijn geen en nooit mensenlevens meegemoeid. clown1
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

SB_Marantz

Citaat van: pameijer op januari 04, 2013, 07:15:53
Je bent te gemakkelijk in je reacties Marco. De enige variabele in mijn luistersessies thuis was de versterker. Akoestiek, bron, luidsprekers, bekabeling en zelfs de luisteraar waren vaste gegevens. Ik heb geluisterd naar mijn eigen SR6004, een PM-15S2, PM Pearl Lite, PM-11S1, Cary Audio buisjes, Pioneer A676 en zelfs een Tripoth.

Als je mijn reacties leest, en dan bedoel ik begrijpend lezen, dan is het te kort door de bocht om het aan enkele Watts en kg's toe te schrijven  nonono. Dan lees je ook dat het feitelijk niet om Watts gaat, maar om het kunnen leveren van voldoende (stabiele en gecontroleerde) stroom. Daarvoor is een zware voeding nodig, en ja, zoiets is zwaar.

Probeer 's inhoudelijk te reageren ipv wat je nu doet.

Niet lullig bedoelt maar begrijp je uberhaupt wat van versterker topologie?

Zet er eens een UCD naast..........Om maar eens Watt te noemen.
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Cornelis1921

Citaat van: SB_Marantz op januari 04, 2013, 12:36:19
Niet lolliestoklig bedoelt maar begrijp je uberhaupt wat van versterker topologie?

Zet er eens een UCD naast..........Om maar eens Watt te noemen.
Ik niet, zodat hoe abstacter en onduidelijker een stelling gebracht wordt, des te meer het mijn lachspieren kietelt. Jon en jij doen daar niet moeilijk over. Sommige electronican zaken kun je aan (chronische) leken en andere alpha's wel (blijven) uitleggen, begrijpen is moeilijker dan kunnen lezen (en schrijven). En dat geldt vooral voor mijzelf, want ik ben zo'n leek met een alpha verstand. Dus Wilfred, een volkomen terechte vraag van jouw kant.
Groetjes, Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

SB_Marantz

Citaat van: John Wx op januari 02, 2013, 02:35:35
Dan zijn de metertjes niet goed


Met 90db aan rendement


Als hij dan170 watt pompt moet je doof zijn lijstje staat op het forum


Zou goed kunnen......
Gingen de peak led's knipperen?

De 170 geeft below clipping point 105 Watt per kanaal. (8 Ohm)
Het verschil met 170 Watt is niet eens zo groot.
Je haalt niet eens 3 dB meer.
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Marantz 81

gaan we weer alles is hetzelfde  :gaap:

SB_Marantz

Wat bedoel je?
Erg vage opmerking.....
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

TurboMarco

Hoe moet ik het dan zien ?

Iemand laat een plaatje van de binnenkant van een eindversterker zien en zegt dat deze geheid anders klinkt dan een middenklasse (wat dat ook mag zijn??) geïntegreerde surroundbak ,en hij heeft de betreffende eindversterker zelf nog nooit beluisterd  :wink:

CiteerJe begrijpt het niet, maar toch heb ik het eerder al in heldere taal uitgelegd. Je gebruikt de Watts niet voor het volume maar voor de controle over de drivers.
Volgens mij begrijp jij het zelf niet ,stop je namelijk een willekeurige driver in een verkeerde behuizing dan krijg je zowiezo ongecontroleerde resonanties en dat hoor je bij iedere correct ontworpen versterking .
Heb je laag rendement speakers (zoals ik) dan komt er prima geluid uit met een handjevol Watt's ,ga je op een hoog volume spelen dan hoor je dat een 50 Watt versterker eerder gaat clippen dan een 200 Watt versterker ,als dat het verschil is waar je op doelt dan zijn we het met elkaar eens .

CiteerDe enige variabele in mijn luistersessies thuis was de versterker. Akoestiek, bron, luidsprekers, bekabeling en zelfs de luisteraar waren vaste gegevens. Ik heb geluisterd naar mijn eigen SR6004, een PM-15S2, PM Pearl Lite, PM-11S1, Cary Audio buisjes, Pioneer A676 en zelfs een Tripoth.
Ja die testjes ken ik wel ,dat is leuk en gezellig maar die sluiten variabelen zoals verschil in level en autosuggestie niet uit .
Zo heb ik zelf ook jaren getest en ik geef dan ook toe mijzelf voor het lapje gehouden te hebben ,de laatste keer dat ik betrokken was bij een door het Hififorum georganiseerde versterker test liet heel wat licht op het vergelijken schijnen .
CiteerAls je mijn reacties leest, en dan bedoel ik begrijpend lezen
Ik kan heel begrijpend lezen ,ook begrijp ik dat je met Tripoth in feite Tripath bedoeld  :wink:

CiteerIk de Car-audio wil je controle hebben over je subwoofer om even een voorbeeld te geven.

je wilt er een strakke bass uit hebben.
een echte klap en niet van dat woop,wop,wop geluid.
1 klap en niet van het na zwevel van je woofer. (nazweven is beweging in je wooferoppervlakte en dus luchtverplaatsing en dus geluid).

zo zie je dus installaties die met een 12" woofer (Maximaal dus 2500watt aan vermogen kunnen verwerken, langdurig)
daar zetten ze 7,5Kw aan vermogen op.
om tijdens een piekmeting de controle over de woofer te kunnen behouden.

Deze woofers zijn altijd Custom made
Wat een l*l verhaal zeg !
Wat heeft een SPL drag nou te maken met het reproduceren van muziek ??

Mensen ga eens een luidspreker systeem om een versterker heen bouwen ,ik ben benieuwd naar het resultaat  :yes:
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Marantz 81

Dat mensen grote verschillen horen ,en dat dan technisch wordt verklaart dat het niet kan

pameijer

Citaat van: SB_Marantz op januari 04, 2013, 12:36:19
Niet lolliestoklig bedoelt maar begrijp je uberhaupt wat van versterker topologie?

Zet er eens een UCD naast..........Om maar eens Watt te noemen.

Ik zou zeggen: houd het inhoudelijk en verlicht ons met je kennis! Geen idee wat een UCD in deze context is, ik ken het alleen van User Centered Design....
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

SB_Marantz

@Marco,

Kennelijk is bij bepaalde mensen de invloed van de Q factor / akoestiek / plaatsing / luisterpositie / opname een onbekende .....

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

TurboMarco

Citaat van: SB_Marantz op januari 04, 2013, 13:14:48
@Marco,

Kennelijk is bij bepaalde mensen de invloed van de Q factor / akoestiek / plaatsing / luisterpositie / opname een onbekende .....
Dat blijkt wel .

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)