Watts en zo verder.........

Gestart door Rob46, januari 01, 2013, 12:19:59

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Marvin

Ik doe m'n best.
Met 290watt extra, welke je niet gebruikt, is het alsof je erbij bent.
Zonder dat alsof je met je ramen dicht voorbij rijdt.

Pff, nee dan begrijp ik het denk ik niet.
Wel leuk dat de gordijnen vandaag kunnen blijven hangen. :-D


--Verstuurd zonder netwerk--

Marvin

Jaja, reken foutje. Dacht dat er 400 stond.


--Verstuurd zonder netwerk--

pameijer

Citaat van: Marco op januari 02, 2013, 18:50:28
Maar jij hebt hem wel vergeleken/beluisterd ?

Nee, die natuurlijk niet. Wel heb ik thuis verschillende versterkers beluisterd en daartussen erg veel verschillen waargenomen.

Citaat van: marvin op januari 03, 2013, 15:25:57
Ik doe m'n best.
Met 290watt extra, welke je niet gebruikt, is het alsof je erbij bent.
Zonder dat alsof je met je ramen dicht voorbij rijdt.

Pff, nee dan begrijp ik het denk ik niet.

Je begrijpt het niet, maar toch heb ik het eerder al in heldere taal uitgelegd. Je gebruikt de Watts niet voor het volume maar voor de controle over de drivers. Lees mijn eerdere posts in deze thread maar door, het is een mechanisch verhaal en geen elektrotechnisch.
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

Zoldar

een ariel atom heeft maar 300 pk nodig voor dezelfde ronde tijd als een nissan GT-R die daar 530pk voor nodig heeft. comprende?

PA speakers met drivers ter grootte van een stationsklok vullen een gemiddelde kamer met GEMAK uit een receiver.

probeer dat eens in een grootte huiskamer en een stel Dynaudio Focus. die amp gaat over zijn nek. heeft niets met watts te maken.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

SB_Marantz

Gaat het een beetje Pameijer?  :-o
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Marvin

Ik begrijp de beleving wel hoor, maar de omschrijving gaat bij mij mank.
Maar zoals ik al zei, ik ben blij dat de gordijnen vandaag mogen blijven hangen.  clown1

Don't hate the player, hate the game...  :-)

JohnWx

Citaat van: Zoldar op januari 03, 2013, 20:35:20

probeer dat eens in een grootte huiskamer en een stel Dynaudio Focus. die amp gaat over zijn nek. heeft niets met watts te maken.


Wat moet hij dan doen ?


Een amp over zijn nek wat gebeurt er dan ik heb het nog nooit gezien of gehoord
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SB_Marantz

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

renes59

#53
Het is heel gemakkelijk als je niet zoveel verstand van de materie hebt, zoals ik. Heb je al die problemen ook niet en luister je gewoon naar mooie muziek zonder te denken "daar gaat de versterker in de fout".
Hoe kom je tot het oordeel dat een versterker de klus niet aan kan? Ik heb dat, denk ik,  nog nooit meegemaakt en de condities om dat mee te maken heb ik volgens de experts wel, B&W luidsprekers en buizenversterking dat gaat volgens die experts moeilijk. Laat ik het zo zeggen ik heb nog geen rare dingen gehoord.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

Marvin

Ik luister gelukkig ook niet op die manier.
Gewoon een muziekje, een filmpje, een spelletje en een draai aan die knop geven.

TurboMarco

Citaat van: pameijer op januari 03, 2013, 20:28:32
Nee, die natuurlijk niet. Wel heb ik thuis verschillende versterkers beluisterd en daartussen erg veel verschillen waargenomen.

Dus op basis van jouw eerder aangehaalde uitleg en een plaatje van de binnenkant van een dure versterker kom je tot de conclusie dat het dan anders klinkt .

Jaja  :gaap:

Er zijn zoveel variabelen die er voor zorgen dat iets anders klinkt ,dan is het voorbarig om dat aan enkele Watt's en Kg's toe te schrijven .

Maar luisteren met de ogen vind ik wel grappig  :-D
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

pameijer

Citaat van: Marco op januari 03, 2013, 23:36:48

Er zijn zoveel variabelen die er voor zorgen dat iets anders klinkt ,dan is het voorbarig om dat aan enkele Watt's en Kg's toe te schrijven .

Je bent te gemakkelijk in je reacties Marco. De enige variabele in mijn luistersessies thuis was de versterker. Akoestiek, bron, luidsprekers, bekabeling en zelfs de luisteraar waren vaste gegevens. Ik heb geluisterd naar mijn eigen SR6004, een PM-15S2, PM Pearl Lite, PM-11S1, Cary Audio buisjes, Pioneer A676 en zelfs een Tripoth.

Als je mijn reacties leest, en dan bedoel ik begrijpend lezen, dan is het te kort door de bocht om het aan enkele Watts en kg's toe te schrijven  nonono. Dan lees je ook dat het feitelijk niet om Watts gaat, maar om het kunnen leveren van voldoende (stabiele en gecontroleerde) stroom. Daarvoor is een zware voeding nodig, en ja, zoiets is zwaar.

Probeer 's inhoudelijk te reageren ipv wat je nu doet.
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

Blue dolphin

Leuk om dit topic zo te lezen.

Whaha tis nog net geen gevecht :P lol



Wat er geprobeert wordt om uit te leggen is dat er met de wattage's controle over je driver van je speaker moet worden verkregen.


Ik de Car-audio wil je controle hebben over je subwoofer om even een voorbeeld te geven.

je wilt er een strakke bass uit hebben.
een echte klap en niet van dat woop,wop,wop geluid.
1 klap en niet van het na zwevel van je woofer. (nazweven is beweging in je wooferoppervlakte en dus luchtverplaatsing en dus geluid).

zo zie je dus installaties die met een 12" woofer (Maximaal dus 2500watt aan vermogen kunnen verwerken, langdurig)
daar zetten ze 7,5Kw aan vermogen op.
om tijdens een piekmeting de controle over de woofer te kunnen behouden.

Deze woofers zijn altijd Custom made.


maar ik vond het een duidelijk verhaal zoals Pameijer het had uitgelegt.
maar goed :p



Hopen dat dit een beetje een andere kijk geeft op de uitleg.

JohnWx

de popcorn is aan het poffen  pompom
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Cornelis1921

* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *