Watts en zo verder.........

Gestart door Rob46, januari 01, 2013, 12:19:59

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

joep

Weer veel bla bla. Voor een normale kamer heb je al snel 2 x 200 Watt nodig.
Was alles maar zo simpel.

TurboMarco

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

TurboMarco

2x200 Watt nodig voor een gewone huiskamer ?
Een huiskamer waar je 50 mensen in kan onderbrengen zeker  :-D

De speakers hang je dan ook meteen maar op  8-)
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Marvin

Ik heb hier 1200watt per kanaal gehad in 8 0hm en hoor geen enkel verschil met wat m'n receiver doet.
Dit wel binnen ongeveer 115db houden, daarboven won de PA-bak.




--Verstuurd zonder netwerk--

TurboMarco

Same here met 2x NAD218 in bridge mode  :yes:
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Zoldar

ja met PA speakers kan ik dat ook in een kamer gemidelde kamer. niet echt wat de meesten hier thuis hebben staan.

5 speakers naar 90DB sturen met een Onkyo van 8 kg ging NIET.
5 speakers naar 95db sturen met een Onkyo van 25 kg ging WEL.

het zou zo maar kunnen dat de voeding van de zwaardere onkyo hier beter in staat was om de power te leveren. qua watt specs ontlopen ze elkaar nauwelijks.

dus die uitleg van hierboven lijkt het wat beter te verklaren.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

Marvin

Don't hate the player, hate the game.


1200 is bijna 10x zoveel als m'n receiver.

--Verstuurd zonder netwerk--

cz79

Citaat van: joep op januari 02, 2013, 18:48:23
Weer veel bla bla. Voor een normale kamer heb je al snel 2 x 200 Watt nodig.
Was alles maar zo simpel.

:-o :-o :-o 200W voor wat precies? Niet voor normaal muziekplezier hoor! Het kan ook meer dan prima met veeeel minder

SB_Marantz

Citaat van: joep op januari 02, 2013, 18:48:23
Weer veel bla bla. Voor een normale kamer heb je al snel 2 x 200 Watt nodig.
Was alles maar zo simpel.


:-o :gaap:
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

bas focal marantz

Citaat van: John Wx op januari 02, 2013, 15:02:38
http://www.hifi.nl/artikel/1690/Watt-en-rendement.html
En dan lees ik met me stomme verbazing dat ze een grote fout maken in het artikel .
Verdubbeling geluidsdruk is 6db en geen 10db zoals in dat artikel .



Citaat van: joep op januari 02, 2013, 18:48:23
Weer veel bla bla. Voor een normale kamer heb je al snel 2 x 200 Watt nodig.
Was alles maar zo simpel.
Ligt echt aan rendement van je speaker , en hoe hard je wil luisteren .
En helaas maar waar veel fabrikanten geven heel vaak meer db aan rendement op dan het in werkelijk is .

joep

Waar het aan ligt is dat luidsprekerfabriekanten grote liegebeesten zijn als het over het rendement van hun speakers gaat 2 a 3 db meer opgeven dan de werkelijkheid is normaal. En of je wel of niet de dynamiek zou willen horen welke in het muziekstuk zit.

JohnWx

Citaat van: bas focal marantz op januari 02, 2013, 23:50:32
En dan lees ik met me stomme verbazing dat ze een grote fout maken in het artikel .
Verdubbeling geluidsdruk is 6db en geen 10db zoals in dat artikel .


Ligt echt aan rendement van je speaker , en hoe hard je wil luisteren .
En helaas maar waar veel fabrikanten geven heel vaak meer db aan rendement op dan het in werkelijk is .

Zijn typerecensisten  :-)
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

Citaat van: joep op januari 03, 2013, 11:18:33
Waar het aan ligt is dat luidsprekerfabriekanten grote liegebeesten zijn als het over het rendement van hun speakers gaat 2 a 3 db meer opgeven dan de werkelijkheid is normaal. En of je wel of niet de dynamiek zou willen horen welke in het muziekstuk zit.

Zag van de week een trotste man met zijn oude maar originele Peugeot 205 gti 1.6 105 pk

Op de rollerbank nog maar 85 over elke eco 1.2 heeft al net zoveel bijna  :oops:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

Citaat van: joep op januari 03, 2013, 11:18:33
Waar het aan ligt is dat luidsprekerfabriekanten grote liegebeesten zijn als het over het rendement van hun speakers gaat 2 a 3 db meer opgeven dan de werkelijkheid is normaal. En of je wel of niet de dynamiek zou willen horen welke in het muziekstuk zit.

ieder zijn eigen idee en visie of die nou klopt of niet doet er niet toe


ik heb mijn Golf 3 automaat 1.8 via kennis van 75 naar 102 laten brengen merk niet zoveel maar voelt wat beter :angel:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

joep



Eigenlijk heeft het aantal watt niets te maken met het volume. Het is echt niet zo dat toen ik van 110 watt per kanaal naar 440 watt per kanaal ging ik ook luider ging spelen. Het was de dynamiek die er op vooruit ging. Het verschil tussen er echt bij zijn en er met de auto op een kilometer afstand met gesloten ramen langsrijden. Als je begrijpt wat ik bedoel.