Leuk om dit topic zo te lezen.
Whaha tis nog net geen gevecht
lol
Wat er geprobeert wordt om uit te leggen is dat er met de wattage's controle over je driver van je speaker moet worden verkregen.
Ik de Car-audio wil je controle hebben over je subwoofer om even een voorbeeld te geven.
je wilt er een strakke bass uit hebben.
een echte klap en niet van dat woop,wop,wop geluid.
1 klap en niet van het na zwevel van je woofer. (nazweven is beweging in je wooferoppervlakte en dus luchtverplaatsing en dus geluid).
zo zie je dus installaties die met een 12" woofer (Maximaal dus 2500watt aan vermogen kunnen verwerken, langdurig)
daar zetten ze 7,5Kw aan vermogen op.
om tijdens een piekmeting de controle over de woofer te kunnen behouden.
Deze woofers zijn altijd Custom made.
maar ik vond het een duidelijk verhaal zoals Pameijer het had uitgelegt.
maar goed :p
Hopen dat dit een beetje een andere kijk geeft op de uitleg.