We hebben nieuwe meubels in bestelling waaronder een meubel voor TV/hifi (zonder deurtjes).
Ik heb een heel brede smaak, van easy listening (zoals Tracy Chapman) tot metal. Mijn favoriete bands zijn Tool, Muse, Queens of the Stone Age, Audioslave, Porcupine Tree, Rammstein, U2, Yello en Beck. Ik kan ook erg genieten van het stevigere stampwerk van The Prodigy, The Chemical Brothers, Tiga en Daft Punk.
Ik heb een flinke periode besteed aan het beluisteren van diverse sets (Marantz 11 en 15, Musical Fidelity A5, Cyrus Pre Xvs met 2x MonoX en Naim) en er ook nog serieus over gedacht om andere speakers (designspeakers zoals Piega en B&W XT4) te kopen. De keuze op het gebied van speakers was erg eenvoudig. Zowel de Piega's(diverse modellen) als B&W XT4 vielen erg tegen in een onderling vergelijk met mijn KEF's. Ik kan iedereen aanraden om bij de aankoop van andere speakers je huidige speaker mee te slepen naar je hifidealer als referentie.
De componentkeuze heeft wat meer tijd gekost. Cyrus en Naim vielen voor mij al snel af. Beiden ook zeer gedetailleerd maar wat te helder/fel. MFA5 en Marantz was een nek-aan-nek-race. Uiteindelijk Marantz gekozen vanwege het fantastische design ?n omdat deze set in combinatie met mijn speakers ook bij lage volumes (achtergrondmuziek tijdens bezoek) erg goed klinkt ?n omdat mijn vorige Marantz set mij nooit in de steek heeft gelaten.
Bas