Welke Marantz amp heb jij?

Gestart door Maurice, oktober 03, 2005, 02:17:16

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 7 gasten bekijken dit topic.

Stadium III

Citaat van: Mr Marantz op september 04, 2006, 01:09:12
Hier nog even wat foto's van de surround en stereo opstelling;







drukke boel maar het past!

stadium III
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

celicav8

Na lange tijd de link naar dit forum weer gevonden (PC opnieuw ge?nstalleerd en vergeten de bookmark file te saven...).
Inmiddels weer een aardige verandering in de set:
de Luxman C-02 is vervangen door een Marantz 3250B  :-), zodat het "hart" van de set nu een 3250B/170DC combo is.

robbie73

hallo allemaal
ik draai met de pm 14 mk2 ki

[wegens disk ruimte verwijderd]

TurboMarco

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Maurice

Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

genesis

Ik had, de SC-22 voorversterker van Marantz samen met een set MA-24 monoblokken Klasse A, de V.V. is ondertussen vervangen voor beter, maar ik heb ondertussen wel 4 MA 24 monoblokken, waarmee ik Bi-amp zijn werkelijke schitterende versterkers wel erg kostbaar (toendertijd F 9.000 per 2) maar meer dan de moeite waard



Genesis

TurboMarco

Absoluut mooi Genesis !

Maar heb je ook de CD23 ?

greetz Marco
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

genesis

Citaat van: Marco op november 07, 2006, 00:45:53
Absoluut mooi Genesis !

Maar heb je ook de CD23 ?

greetz Marco

Nope, zit daar ver boven met de CD-12 K.I. (uit kunnen voeren via netwerken want deze modificatie is zeer zeldzaam en via het originele circuit zeer kostbaar, zie review van Ken Kessler), met tussen het loopwerk CD-12 en de DA-12 een Genesis Digital Lens. 8-)

Genesis

TurboMarco

Citaat van: genesis op november 07, 2006, 00:51:15
Citaat van: Marco op november 07, 2006, 00:45:53
Absoluut mooi Genesis !

Maar heb je ook de CD23 ?

greetz Marco

Nope, zit daar ver boven met de CD-12 K.I. (uit kunnen voeren via netwerken want deze modificatie is zeer zeldzaam en via het originele circuit zeer kostbaar, zie review van Ken Kessler), met tussen het loopwerk CD-12 en de DA-12 een Genesis Digital Lens. 8-)

Genesis
Ah ik weet het weer  :-D ,je had mij daar wel eens over gemaild.
Kan je daar een plaatje van laten zien?
De MA24 amps hebben een tijd op mijn verlanglijst gestaan ,ik had het idee om ze aan te sluiten op een SR4300 receiver want die receiver heeft toch enige moeite om mijn luidsprekers aan te sturen ,uiteindelijk ben ik van mn geloof afgestapt en heb een NAD218 gekocht clown1
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

genesis

Citaat van: Marco op november 07, 2006, 00:57:22
Citaat van: genesis op november 07, 2006, 00:51:15
Citaat van: Marco op november 07, 2006, 00:45:53
Absoluut mooi Genesis !

Maar heb je ook de CD23 ?

greetz Marco

Nope, zit daar ver boven met de CD-12 K.I. (uit kunnen voeren via netwerken want deze modificatie is zeer zeldzaam en via het originele circuit zeer kostbaar, zie review van Ken Kessler), met tussen het loopwerk CD-12 en de DA-12 een Genesis Digital Lens. 8-)

Genesis
Ah ik weet het weer  :-D ,je had mij daar wel eens over gemaild.
Kan je daar een plaatje van laten zien?
De MA24 amps hebben een tijd op mijn verlanglijst gestaan ,ik had het idee om ze aan te sluiten op een SR4300 receiver want die receiver heeft toch enige moeite om mijn luidsprekers aan te sturen ,uiteindelijk ben ik van mn geloof afgestapt en heb een NAD218 gekocht clown1

Moet je even wachten totdat ik terug ben van mijn werk zit momenteel off-shore, zal komende vrijdag wel eens wat foto's van mijn set maken en hier plaatsen. byebye

Genesis

TurboMarco

Is goed!

Ik ga nu naar mn nest .

greetz Marco
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

genesis

Mijn 4 KLasse A Monoblokken de MA-24





Genesis

TurboMarco

Ziet er goed uit!  8-)

Ik zie ook een PM80/82 staan ??
Welke vv gebruik je nu?
Het loopwerk/dac is zeer fraai te noemen ,en de RC95 is een waar juweel  :-D
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

genesis

Citaat van: Marco op november 11, 2006, 00:45:53
Ziet er goed uit!  8-)

Ik zie ook een PM80/82 staan ??
Welke vv gebruik je nu?
Het loopwerk/dac is zeer fraai te noemen ,en de RC95 is een waar juweel  :-D

Wat je zag staan is de PM-80, die heb ik vroeger aan mijn schoonvader kado gedaan toen hij met pensioen ging, samen later met een Dual CS-5000 platenspeler en ook een stel Roger Monitor transmissielijn speaker met de London Decca Ribbon tweeter (mocht je die toevallig kennen?!), ik heb jaren kunnen genieten van het samen mooie muziek draaien waarbij we luisterden naar klassiek, jazz en blues, mooie gesprekken onder het genot van een goed glas dit tot diep in de nacht.

Nadat hij overleden was is de PM-80 en de Dual CS-5000 platenspeler aan mijn terug vervallen en de PM-80 heeft een hele aardige "phono voortrap" die ik gebruik om de platenspeler te kunnen spelen.


Mijn huidige v.v. is een prototype Audion Intro buizenversterker (is er wereldwijd ook maar 1 van!), die ik heb mogen overnemen van een vriend van mij die vroeger met een compagnon het importeurschap van Audion had in Nederland.


Wat de CD/DA-12 betreft met K.I. modificatie icm met de Genesis die is nog steeds ongeevenaard mooi (voor mij dan) ben nog nooit een speler tegen gekomen die alle kwaliteiten die ik zo belangrijk in zich verenigt, en als ik al een speler tegenkom die voor mij in de richting komt dan spreken we over zeer kostbare spelers (> 20K ?)

Genesis

P.s.: de CD/DA-12 heb ik bij De Hifiwinkel in Eindhoven bij Herman van Dungen gekocht als occasion, maar de RC-95 zat er niet bij, door mijn goede contacten met Julius Emmelot (toendertijd werd hij "Mister Marantz" omdat hij "Het" gezicht/boegbeeld was van Marantz Nederland) heeft hij het mogelijk gemaakt dat ik in Eindhoven uit handen van de betreffende manager daar een RC-95 mocht ontvangen, hij zei bij overdracht betaal later per bankoverschrijving de A.B. ik mocht hem kopen voor de kostprijs, te weten Fl 500,-- , als je hem via de officiele kanalen los kocht moest de catalogusprijs betalen van, let wel Fl 3.500,-- nopompom

Dirk5

Hoi,

Ik heb de marantz  sr 5600 en de dvd speler 4610. Ben nog bezig met de instellingen.
D. birdman