Welke Marantz amp heb jij?

Gestart door Maurice, oktober 03, 2005, 02:17:16

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 7 gasten bekijken dit topic.

Bassie

We hebben nieuwe meubels in bestelling waaronder een meubel voor TV/hifi (zonder deurtjes).

Ik heb een heel brede smaak, van easy listening (zoals Tracy Chapman) tot metal. Mijn favoriete bands zijn Tool, Muse, Queens of the Stone Age, Audioslave, Porcupine Tree, Rammstein, U2, Yello en Beck. Ik kan ook erg genieten van het stevigere stampwerk van The Prodigy, The Chemical Brothers, Tiga en Daft Punk.

Ik heb een flinke periode besteed aan het beluisteren van diverse sets (Marantz 11 en 15, Musical Fidelity A5, Cyrus Pre Xvs met 2x MonoX en Naim) en er ook nog serieus over gedacht om andere speakers (designspeakers zoals Piega en B&W XT4) te kopen. De keuze op het gebied van speakers was erg eenvoudig. Zowel de Piega's(diverse modellen) als B&W XT4 vielen erg tegen in een onderling vergelijk met mijn KEF's. Ik kan iedereen aanraden om bij de aankoop van andere speakers je huidige speaker mee te slepen naar je hifidealer als referentie.
De componentkeuze heeft wat meer tijd gekost. Cyrus en Naim vielen voor mij al snel af. Beiden ook zeer gedetailleerd maar wat te helder/fel. MFA5 en Marantz was een nek-aan-nek-race. Uiteindelijk Marantz gekozen vanwege het fantastische design ?n omdat deze set in combinatie met mijn speakers ook bij lage volumes (achtergrondmuziek tijdens bezoek) erg goed klinkt ?n omdat mijn vorige Marantz set mij nooit in de steek heeft gelaten.

Bas
PM-11S1 / SA-11S1 / ST-15S1 / KEF Reference Three-Two

Maurice

Ziet er naar uit dat je een uitgebreide zoektocht heb gemaakt! Je draait wel een behoorlijke verscheidenheid aan muziek, waar ik gezien de set eerder aan klassiek zat te denken  shutup
Maar ik weet zeker dat de set erg muzikaal moet zijn, met een volle warme klank (ken KEF, ken marantz uiteraard, maar volgens mij niet bewust samen beluisterd).

Veel plezier ermee. En de tip van luisteren en vergelijken op je eigen speakers kan ik alleen maar toejuichen! Teveel mensen laten zich leiden door wat er in de winkel staat, wat in de verste verte niet op je eigen speakers lijkt (of andere apparatuur).
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

audiofreak1

Citaat van: Maurice op december 26, 2006, 00:10:11
Citaat van: audiofreak1 op december 25, 2006, 22:28:39
Sinds deze maand de PM15 en SA15. Superset met strak geluid.
Foto's volgen.
Zozo, die gaan als warme broodjes!

Mooie set, welke speakers heb je er op aangesloten?


Mission M53. Ben er zeer blij mee. Geluid is vol en erg helder.
Marantz PM15, SA15, ST15, Sony RDRHX900, Mission M53, Audioquest Diamondline and Sidewinder interlinks, Hyperwire silverline speakercable

audiofreak1

Citaat van: Bassie op december 26, 2006, 11:45:38
Et voila, zoals beloofd een paar foto's.



Jammer van de Philips DVD recorder, nog niet defect geweest? Ze hebben een zeer slechte reputatie. De mijne was na 1,5 jaar rijp voor sloop. Heb nu Sony HD recorder en dit werkt erg goed.
Marantz PM15, SA15, ST15, Sony RDRHX900, Mission M53, Audioquest Diamondline and Sidewinder interlinks, Hyperwire silverline speakercable

Bassie

Het is een DVDR80. Heb deze al twee jaar. Heeft af en toe wel kuren maar heeft geen defecten gehad. Zeer voordelig kunnen kopen omdat ik bij Philips werk.
PM-11S1 / SA-11S1 / ST-15S1 / KEF Reference Three-Two

Bassie

Citaat van: Maurice op december 26, 2006, 23:40:29
Ziet er naar uit dat je een uitgebreide zoektocht heb gemaakt! Je draait wel een behoorlijke verscheidenheid aan muziek, waar ik gezien de set eerder aan klassiek zat te denken  shutup
Maar ik weet zeker dat de set erg muzikaal moet zijn, met een volle warme klank (ken KEF, ken marantz uiteraard, maar volgens mij niet bewust samen beluisterd).

Het is idd een erg muzikale set. In sommige bladen worden de PM-11 en PM-15 afgeschilderd als versterkers met een karakter dat het beste matched met klassieke muziek. Ik ben het daar totaal niet mee eens. Met het juiste paar speakers, in mijn geval de KEF Reference Three-Two, krijg je een echte allround set. Van klassiek tot metal, het staat allemaal als een huis! Ik had ongetwijfeld componenten kunnen kopen die beter hadden gepresteerd met vocalisten of rock/metal maar ik ben persoonlijk van mening dat ik een goede middenweg heb gevonden voor mijn muzikale smaak. Het is wel zo, maar dat is nagenoeg in iedere 'high-end'-set, dat deze set slechte opnames feilloos aantoont. Het gros van mijn cd's is goed maar ik heb er een paar cd's (ook zeer recente) die vlug-vlug in een uurtje of wat zijn opgenomen en dat is overduidelijk te horen.

Tot nu toe geeft ieder extra luisteruur mij een grotere grijns op mijn gezicht!!!  :-D :-D :-D
PM-11S1 / SA-11S1 / ST-15S1 / KEF Reference Three-Two

Stadium III

Citaat van: Bassie op december 27, 2006, 19:30:18
Tot nu toe geeft ieder extra luisteruur mij een grotere grijns op mijn gezicht!!!  :-D :-D :-D

Mooi he  :-D
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

audiofreak1

Foto van mijn set.

[wegens disk ruimte verwijderd]
Marantz PM15, SA15, ST15, Sony RDRHX900, Mission M53, Audioquest Diamondline and Sidewinder interlinks, Hyperwire silverline speakercable

Maurice

Ook al zo goed weggewerkt!  nonono

Maar wel mooie set, daar niet van  :wink:
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Marantzfreak

#129
Dit heb ik op de slaapkamer staan:



De boggels op de CD7300 en de PM7200KI zijn 1.5 kilo zware deurstoppers. Per toeval kwam ik erachter dat dit de soundstage vergroot en de rust in het geluid verbeterde. Klinkt mischien stom maar werkt echt.  HB

En hier kijk ik naar in de huiskamer:



Stadium III

hoe zijn de schermen van marantz tegen over pioneer

heb nu pioneer en die is al voor de 2e x ingebrand dus ben aan het kijken voor een alternatief.

stadium III
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

audiofreak1

#131
Citaat van: Stadium III op december 29, 2006, 13:06:53
hoe zijn de schermen van marantz tegen over pioneer

heb nu pioneer en die is al voor de 2e x ingebrand dus ben aan het kijken voor een alternatief.

stadium III

Hebben hem nieuw in de winkel staan, 2 uur aangestaan. Digitaal perfecte kwaliteit. 2800 euro met 2 jaar garantie.
42"Plasma model: PD4201
Marantz PM15, SA15, ST15, Sony RDRHX900, Mission M53, Audioquest Diamondline and Sidewinder interlinks, Hyperwire silverline speakercable

Stadium III

Citaat van: audiofreak1 op december 30, 2006, 10:06:00
Citaat van: Stadium III op december 29, 2006, 13:06:53
hoe zijn de schermen van marantz tegen over pioneer

heb nu pioneer en die is al voor de 2e x ingebrand dus ben aan het kijken voor een alternatief.

stadium III

Hebben hem nieuw in de winkel staan, 2 uur aangestaan. Digitaal perfecte kwaliteit. 2800 euro met 2 jaar garantie.
42"Plasma model: PD4201

ok en hoe zit het met de hdmi ?
heb zelf de dv 7600 en hdmi aansluiting die ik nu gebruik op de pio
heb wel gezien dat de marantz geen hdmi heeft dus wordt het dan verloop stekker?

stadium III
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

audiofreak1

Inderdaad via de DVI, wel analoog audio erbij want DVI is digitaal zonder geluid.
Marantz PM15, SA15, ST15, Sony RDRHX900, Mission M53, Audioquest Diamondline and Sidewinder interlinks, Hyperwire silverline speakercable

stylus