De Sony STR-DA1200ES staat nu beneden als HT amp te draaien. Ik heb voor de grap een keer vergeleken met de Graaf. Om de niveau verschillen zo veel mogelijk uit te bannen heb ik de amps op 88.7 db afgesteld met een sinus toon. Bron was de DAC die gebalanceerd de Graaf aanstuurd en single ended naar de Sony. Ik heb maar 1 nummer geluisterd van Porcupine tree's FOBP (24/48 DVD audio rip)
Eerst de Sony en dan de graaf (koud). Eerste indruk was dat er niet eens zo veel verschillen waren. Ik ga lid worden van de blauwe beweging, dacht ik ff. Nee, die Sony is een prima amp, fris, dynamisch en in controle van de speakers. Geluid kwam ook goed los van de speakers. De Graaf was wat ingetogener in het hoog, maar wat er aan werd geslagen was ook beter uit de miz te horen. Details in het stereobeeld stonden makkelijker voor je. Ik kon meer details horen op een relaxter manier, het vloeide natuurlijker de kamer in.
Jammer dat de Sony zo'n slechte bass EQ systeem heeft (itt tot audyssey), want het versterker gedeelte is dik in orde en beter dan wat ik van onkyo heb gehoord in deze kamer (voor grofweg hetzelfde budget).