De surround speakers, groot of klein ?

Gestart door CBdicX, september 09, 2013, 08:59:48

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

CBdicX

Maar goed heren, ik heb toch gekozen voor de kleinere Needles voor surround puur vanwege het uiterlijk. Met Neos ook op surround had ik het gevoel dat het wat voller was maar dat gevoel was weer snel weg toen ik de kleinere Needles neer zette, maakte dus eigenlijk niets uit voor surround maar het stond wel die grote Neos, tenminste dat vond ik, mijn vrouw niet  :-D
Ik stap uit de verdere speaker discussie, daar komen wij toch niet uit, en maar goed ook, dan hebben de fabrikanten ook weer omzet in de toekomst, welk merk of gebruikte materialen dan ook.

TurboMarco

Citaat van: CBdicX op september 17, 2013, 08:25:15
Dus volgens jou kunnen mensen in blinde testen de verschillende merken onderscheiden, of lees cq begrijp ik het weer niet goed ?
Helaas zijn er lieden (ik wijs naar niemand) die uitgevoerde blinde testen met meerdere mensen weigeren te geloven uit commercieel oogpunt, ondanks dat die resultaten bewijzen dat het niet mogelijk is om de merken te onderscheiden.
Deze testen bewijzen dit voor speakers en versterkers, hoe goedkoop, duur of exotisch dan ook.
En ik denk dan redelijk simpel, als het verschil tussen de merken niet te onderscheden is maakt het geen moer uit waar de speakers/conussen/tweeters van gemaakt zijn, anders zou dat onderscheid makkelijk te maken zijn.
De testen gingen om de diverse merken, niet om je eigen merk /model er uit te halen, dat kunnen wij thuis doen.

Dat fabrikanten er werkelijk ALLES aan doen om ons anders te doen geloven is ze blijkbaar goed gelukt.....
Leuk een A-B test ,daar sta ik altijd voor open ,het zal ook niet de eerste keer zijn  :wink:

Heb je er trouwens weleens bij stilgestaan dat diverse merken bijvoorbeeld dezelfde Seas units gebruiken ?
Het kan net zo goed units van Vifa ,T-B ,of wat dan ook zijn .

Je weet ook dat wanneer je luidsprekers gaat vergelijken dat ze dan precies op dezelfde plaats opgesteld dienen te worden ,en wil je dan dat de versterker op de verschillende luidsprekers dezelfde output geeft ? ,of wil je de output variabel houden om evt rendement verschillen te compenseren ?

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

joep

Heb het idee, vanaf de eerste post dat dit iemand is die niet de speakers heeft die hij graag wilde hebben. Of dit door het vrouwtje komt of de portemonnee laat ik even in het midden en is eigenlijk ook niet belangrijk. Maar hij zoekt toch een bevestiging dat hetgeen hij heeft binnen staan niet echt slecht is. Hij komt hier dus niet voor advies. Daarmee is alles hier zonde van de tijd die de mensen hier in hebben gestoken. Heb me dan ook onthouden van elk commentaar tot nu toe daar het er nu op lijkt dat het item nu gesloten gaat worden.

Cornelis1921

Citaat van: Dennis E36 op september 17, 2013, 08:03:18
@Cornelis1921: ik heb geen bericht aan de mods gestuurd! Misschien per ongeluk op de iPhone....ik vond het niet aanmatigend c.q. ongepast!! Je mag de berichten zeer zeker ook terugplaatsen, wil dit wel duidelijk hebben.
Fora zijn ervoor om in geschrift meningen te delen, dat dit soms verkeerd over kan komen is bijkomend risico. No offence taken.

Ik ging zelf ook behoorlijk door in dit topic, iets wat ik normaliter niet doe.
Ik ben het afgelopen jaar niet echt actief meer geweest op dit forum met als reden dat ik alle theorien etc. links wilde laten liggen en genieten van mijn set. HB

Ik heb wel het e.e.a. meegelezen en het viel mij op dat veel topics op deze manier eindigen. Mensen die vragen om een keuze tussen interlinks, versterkers oid kregen m.i. vaak een reactie met dezelfde strekking:
Kies welke je optisch mooier vind, ze doen uiteindelijk allemaal hetzelfde.....hier begon ik zelf wat van te balen.
Ik vond/vind dit forum een van de beste die ik ken.

Als iemand een bijv. een Siltech kabel beschreef qua eigenschappen (klankmatig) die men waarnam, wie ben ik dan om te zeggen: heb je dit gemeten, wetenschappelijk kan dit namelijk niet. Zit iemand hier op te wachten?

De andere kant van het verhaal is weer dat "pappegaai-gedrag" op een forum ook vaak voorkomt. Iemand leest iets 3x en dan wordt het waarheid. Dit mag ook wel weer de kop ingedrukt worden! De objectieve informatieve waarde neemt dan ook weer af, maar moet dit continu?
@Dennis, Dank voor de ontzenuwing. Maar wat betreft mijn verwijderde postings: weg = weg, of het moderaat moet nog het e.e.a. kunnen herstellen?
Maar i.i.g. ik vond en vind dat ik soms behoorlijk over de schreef kan gaan - (te) hard van stapel lopen zo nu en dan is een eigenschap van mij waar ik (overigens terecht) op wordt aangesproken.
Dennis, ik ben blij dat jij tegen een stootje kunt, er zijn al genoeg mensen met (te) lange tenen op deze wereld.
Groetjes,
Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

CBdicX

Citaat van: joep op september 17, 2013, 09:26:13
Heb het idee, vanaf de eerste post dat dit iemand is die niet de speakers heeft die hij graag wilde hebben. Of dit door het vrouwtje komt of de portemonnee laat ik even in het midden en is eigenlijk ook niet belangrijk. Maar hij zoekt toch een bevestiging dat hetgeen hij heeft binnen staan niet echt slecht is. Hij komt hier dus niet voor advies. Daarmee is alles hier zonde van de tijd die de mensen hier in hebben gestoken. Heb me dan ook onthouden van elk commentaar tot nu toe daar het er nu op lijkt dat het item nu gesloten gaat worden.
Dan heb je de start van deze post niet goed begrepen, het ging mij om grote of kleine surrounds.
Ik ben zeer tevreden over mijn speakers al hoe wel ik toch regelmatig verander, vaak voor het uiterlijk.
Ik ben nu reeds voor de 2e keer terug bij Magnat en zo zal het een tijd blijven.
Ik heb dan ook nooit gevraagd hoe er over mijn speakers gedacht word want dat interesseert mij niet hoe een ander er over denkt, het zijn mijn oren.
Staat los van hoe ik denk over speakers en hoe die in de markt gezet worden met al hun hocus pocus toestanden.