De surround speakers, groot of klein ?

Gestart door CBdicX, september 09, 2013, 08:59:48

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

TurboMarco

Citaat van: CBdicX op september 16, 2013, 23:11:51
Ik durf wel te stellen dat ik luidsprekers heb met het duurste  :wink: scheidingsfilter van ons allemaal ,althans als je uitgaat van een passief filter zonder hocus pocus verhalen er omheen .
Het omvat een impedantie en een frequentie correctie die je enkel met een actief systeem kan verbeteren ,en dat wil ik naast ieder passief ontwerp neer zetten .
Dus ik zou zeggen ,neem je luidsprekers mee en ik zorg voor de openbaring  :-)
Je kan mij citeren tot je een ons weegt ,maar leg mij aub geen woorden in de mond .

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

TurboMarco

#91
Citaat van: Marco op september 16, 2013, 22:32:18
Wat ik wel steeds weer zeg :

"Je moet er vanuit gaan dat het van de weergaveketen niet de versterker is die je hoort maar de gedragingen van de luidspreker en vooral die van de akoestiek".

Volgens mij kan ik daarmee niet duidelijker zijn dan zoals het simpelweg is .

@ cbdicx ,Is het niet duidelijk?

Of .........welk deel begrijp je niet?
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Marvin

Beetje lippenstift erop, ogen dicht, -en ik leg je met alle 'liefde' iets anders in je mond.... :-D

TurboMarco

Wat doet die lippenstift er dan nog toe  :roll:
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

bas focal marantz

Citaat van: Dennis E36 op september 16, 2013, 21:57:04

Vind het jammer dat je deze discussies steeds meer ziet op dit forum.....

Dat is mijn mening.
Waarover je ook een gesprek voert , verschillende mensen met hun eigen meningen dat zal je overal tegen komen waar je ook bent .

TurboMarco

Citaat van: bas focal marantz op september 17, 2013, 01:13:34
Waarover je ook een gesprek voert , verschillende mensen met hun eigen meningen dat zal je overal tegen komen waar je ook bent .
Een mening is nu eenmaal een mening ,maar laten we van 1+1 geen 3 maken  :-D

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

TurboMarco

Citaat van: CBdicX op september 16, 2013, 17:04:02
Het gaat er niet om hoe jij thuis naar muziek luistert, het gaat erom of een aantal mensen herkenning kunnen waarnemen met verschillende speakers, nou, nee dus.
Nou ja dus .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Marvin


Citaat van: Marco op september 17, 2013, 01:12:19
Wat doet die lippenstift er dan nog toe  :roll:

Scherp hoor.  Hahaha. Ja, scherp.  :schater:

Marvin

Wel even die Mach3 er 4x overheen dan. 

Marvin

Jil Sander Sun op, kom ik met een paar vrijgezelle vrienden blind bij je testen. 

(Oh oh, dit gaat te ver hoor. De forum-software filtert s e x y wel weg, maar dit ontgaat het algoritme.  Excuus!). :schater:

Cornelis1921

 stupid Heren, mag ik u erop wijzen dat dit topic misschien niet hufter-proof is. violent1 :-D
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Cornelis1921

Citaat van: Cornelis1921 op september 16, 2013, 22:20:36
Reactie als zijnde aanmatigend, dus ongepast, verwijderd nadat ik waargenomen had dat Dennis (Dennis E36) (terecht) een bericht gestuurd had aan de moderators.
Te aanmatigend, te scherp en vooral ongepast - mijn excuses Dennis - mijn scherpte en aanmatigende houding vormt soms geen partij voor de zachtmoedigheid en de zachtaardigheid van de ander. 
MvG, Cor.
Door het stof...
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Cornelis1921

Citaat van: Cornelis1921 op september 16, 2013, 21:06:48
Ook deze reactie om dezelfde reden(en) verwijderd.
Nogmaals excuses Dennis, ik liep weer eens te hard hard van stapel.
MvV, Cor.
Idem.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Dennis E36

#103
@Cornelis1921: ik heb geen bericht aan de mods gestuurd! Misschien per ongeluk op de iPhone....ik vond het niet aanmatigend c.q. ongepast!! Je mag de berichten zeer zeker ook terugplaatsen, wil dit wel duidelijk hebben.
Fora zijn ervoor om in geschrift meningen te delen, dat dit soms verkeerd over kan komen is bijkomend risico. No offence taken.

Ik ging zelf ook behoorlijk door in dit topic, iets wat ik normaliter niet doe.
Ik ben het afgelopen jaar niet echt actief meer geweest op dit forum met als reden dat ik alle theorien etc. links wilde laten liggen en genieten van mijn set. HB

Ik heb wel het e.e.a. meegelezen en het viel mij op dat veel topics op deze manier eindigen. Mensen die vragen om een keuze tussen interlinks, versterkers oid kregen m.i. vaak een reactie met dezelfde strekking:
Kies welke je optisch mooier vind, ze doen uiteindelijk allemaal hetzelfde.....hier begon ik zelf wat van te balen.
Ik vond/vind dit forum een van de beste die ik ken.

Als iemand een bijv. een Siltech kabel beschreef qua eigenschappen (klankmatig) die men waarnam, wie ben ik dan om te zeggen: heb je dit gemeten, wetenschappelijk kan dit namelijk niet. Zit iemand hier op te wachten?

De andere kant van het verhaal is weer dat "pappegaai-gedrag" op een forum ook vaak voorkomt. Iemand leest iets 3x en dan wordt het waarheid. Dit mag ook wel weer de kop ingedrukt worden! De objectieve informatieve waarde neemt dan ook weer af, maar moet dit continu?
Pink Faun - Innuos - Audioquest - Kemp

CBdicX

Citaat van: Marco op september 17, 2013, 01:20:39
Het gaat er niet om hoe jij thuis naar muziek luistert, het gaat erom of een aantal mensen herkenning kunnen waarnemen met verschillende speakers, nou, nee dus.

Nou ja dus .
Dus volgens jou kunnen mensen in blinde testen de verschillende merken onderscheiden, of lees cq begrijp ik het weer niet goed ?
Helaas zijn er lieden (ik wijs naar niemand) die uitgevoerde blinde testen met meerdere mensen weigeren te geloven uit commercieel oogpunt, ondanks dat die resultaten bewijzen dat het niet mogelijk is om de merken te onderscheiden.
Deze testen bewijzen dit voor speakers en versterkers, hoe goedkoop, duur of exotisch dan ook.
En ik denk dan redelijk simpel, als het verschil tussen de merken niet te onderscheden is maakt het geen moer uit waar de speakers/conussen/tweeters van gemaakt zijn, anders zou dat onderscheid makkelijk te maken zijn.
De testen gingen om de diverse merken, niet om je eigen merk /model er uit te halen, dat kunnen wij thuis doen.

Dat fabrikanten er werkelijk ALLES aan doen om ons anders te doen geloven is ze blijkbaar goed gelukt.....