De surround speakers, groot of klein ?

Gestart door CBdicX, september 09, 2013, 08:59:48

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Marvin

Maar wij hoeven elkaar niet te overtuigen.  :-D



TurboMarco

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

TurboMarco

Maar goed ,het word weer akelig stil aan de overkant  :schater:
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Cornelis1921

#78
Citaat van: Dennis E36 op september 16, 2013, 16:32:12
Ik wil niet specifiek anders geloven, maar vind dit soort discussies gewoonweg vreemd en te simpel.
Mijn eerdere opsomming laat dat wel blijken den ik :-D.

Als ik mijn eigen set zonder dat je dat weet in jouw woonkamer zou zetten, er van uitgaande dat ik redelijk goed ontworpen apparatuur bezit en de akoestiek dan het meeste verschil veroorzaakt, zal het jou niet opvallen dat er totaal iets anders staat te spelen?
Ook deze reactie om dezelfde reden(en) verwijderd.
Nogmaals excuses, ik liep weer eens te hard hard van stapel.
MvV, Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

TurboMarco

Citeerk wil niet specifiek anders geloven, maar vind dit soort discussies gewoonweg vreemd en te simpel.
Mijn eerdere opsomming laat dat wel blijken den ik :-D.
Vreemd en simpel zijn volgens mij twee totaal verschillende opvattingen ,maar dat terzijde .....mijn mening is dat geloven zeker weten is dat je twijfelt ,dus om zeker te weten is het van belang dat je twijfel wegneemt .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Dennis E36

Dat zijn idd 2 verschillende opvattingen...scherp :wink:

Ik vind het jammer dat als iemand vraagt om advies tussen 2 versterkers dat er dan reacties komen als: maakt niet uit, ze versterken allebei. Kies degene die je het mooist vind.
Idem dito met cd-spelers; zijn 1-0 die doorgegeven worden, doen ze allemaal.
In dit topic gaat het erover dat er geen verschil zou zitten in luidsprekers, iig blind niet te onderscheiden.
Vind het jammer dat je deze discussies steeds meer ziet op dit forum.....

Dat is mijn mening.
Pink Faun - Innuos - Audioquest - Kemp

Marvin

In vergelijk met versterkers en spelers is hier wel een klein verschil, met luidsprekers hoor je het opzich wel het is enkel verdraaid moeilijk om je eigen kastjes terug te horen.
Zoek het maar eens op op het hifi forum. Wellicht dat Marco het precieze topic weet. Ik zit momenteel via tapatalk en dat doet hifi geloof ik niet.
Het is geen welles nietes als het aan mij ligt, maar het zet je, als je het toelaat, wel weer even met de voetjes op de vloer.

Het maakt mij overigens ook geen moer uit of iemand verschillen hoort tussen wat dan ook. ;)



CBdicX

Citaat van: Marco op september 16, 2013, 19:02:17
Ik durf wel te stellen dat ik luidsprekers heb met het duurste  :wink: scheidingsfilter van ons allemaal ,althans als je uitgaat van een passief filter zonder hocus pocus verhalen er omheen .
Het omvat een impedantie en een frequentie correctie die je enkel met een actief systeem kan verbeteren ,en dat wil ik naast ieder passief ontwerp neer zetten .
Dus ik zou zeggen ,neem je luidsprekers mee en ik zorg voor de openbaring  :-)

Zeg je nou wat ik ook steeds zeg, de filters maken het geluid en niet de materialen waar de betreffende speakers van gemaakt zijn..........

Cornelis1921

#83
Citaat van: Dennis E36 op september 16, 2013, 21:57:04
Dat zijn idd 2 verschillende opvattingen...scherp :wink:

Ik vind het jammer dat als iemand vraagt om advies tussen 2 versterkers dat er dan reacties komen als: maakt niet uit, ze versterken allebei. Kies degene die je het mooist vind.
Idem dito met cd-spelers; zijn 1-0 die doorgegeven worden, doen ze allemaal.
In dit topic gaat het erover dat er geen verschil zou zitten in luidsprekers, iig blind niet te onderscheiden.
Vind het jammer dat je deze discussies steeds meer ziet op dit forum.....

Dat is mijn mening.
Reactie als zijnde aanmatigend, dus ongepast, verwijderd nadat ik waargenomen had dat Dennis (Dennis E36) (terecht) een bericht gestuurd had aan de moderators.
Te aanmatigend, te scherp en vooral ongepast - mijn excuses Dennis - mijn scherpte en aanmatigende houding vormt soms geen partij voor de zachtmoedigheid en de zachtaardigheid van de ander. 
MvG, Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Marvin

#84
Hoe lichter en stijver het materiaal hoe makkelijker het in beweging gebracht kan worden zonder vervorming.
Maar papier blijkt zo slecht nog niet.

(Tiep voutje).

TurboMarco

Citaat van: CBdicX op september 16, 2013, 22:11:40
Zeg je nou wat ik ook steeds zeg, de filters maken het geluid en niet de materialen waar de betreffende speakers van gemaakt zijn..........
Nee dat zeg ik niet .

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

TurboMarco

Wat ik wel steeds weer zeg :

"Je moet er vanuit gaan dat het van de weergaveketen niet de versterker is die je hoort maar de gedragingen van de luidspreker en vooral die van de akoestiek".

Volgens mij kan ik daarmee niet duidelijker zijn dan zoals het simpelweg is .

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

CBdicX

Citaat van: Marco op september 16, 2013, 22:26:23
Nee dat zeg ik niet .
Ik durf wel te stellen dat ik luidsprekers heb met het duurste  :wink: scheidingsfilter van ons allemaal ,althans als je uitgaat van een passief filter zonder hocus pocus verhalen er omheen .
Het omvat een impedantie en een frequentie correctie die je enkel met een actief systeem kan verbeteren ,en dat wil ik naast ieder passief ontwerp neer zetten .
Dus ik zou zeggen ,neem je luidsprekers mee en ik zorg voor de openbaring  :-)

JohnWx

Citaat van: CBdicX op september 16, 2013, 23:11:51
Ik durf wel te stellen dat ik luidsprekers heb met het duurste  :wink: scheidingsfilter van ons allemaal ,althans als je uitgaat van een passief filter zonder hocus pocus verhalen er omheen .
Het omvat een impedantie en een frequentie correctie die je enkel met een actief systeem kan verbeteren ,en dat wil ik naast ieder passief ontwerp neer zetten .
Dus ik zou zeggen ,neem je luidsprekers mee en ik zorg voor de openbaring  :-)

nee altijd in je eigen omgeving regel 1 met speakers  stupid
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Marvin


Citaat van: Marco op september 16, 2013, 19:02:17
Ik durf wel te stellen dat ik luidsprekers heb met het duurste  :wink: scheidingsfilter van ons allemaal ,althans als je uitgaat van een passief filter zonder hocus pocus verhalen er omheen .
Het omvat een impedantie en een frequentie correctie die je enkel met een actief systeem kan verbeteren ,en dat wil ik naast ieder passief ontwerp neer zetten .
Dus ik zou zeggen ,neem je luidsprekers mee en ik zorg voor de openbaring  :-)

Ik durf te stellen dat ik wellicht de simpelste filters in m'n luidsprekers heb. :-D
Daarmee bedoel ik niet de goedkoopste, maar erg straight-forward.
Hufter-proof dus, dat bedoel ik dan weer wel.  :schater:
M'n oortjes houden het eerder voor gezien dan de apparatuur.  ;)