Ervaringen Logitech Squeezebox Duet ?

Gestart door RonaldW, februari 11, 2010, 21:16:12

Vorige topic - Volgende topic

VK

Citaat van: RonaldW op februari 11, 2010, 21:16:12
Wie heeft er ervaring met de logitech squeezebox Duet ?
Het is nog niet zover maar binnenkort vind het jaarlijks terug kerend fenomeen
van 1 jaartje ouder worden weer plaats en het is mijn idee om aan de bezoekers
van dit geweldige evenement een kleine bijdrage te vragen om zodoende misschien
1 groot cadeau aan te kunnen schaffen in plaats van vele kleine te krijgen.
Nu lijkt een duet mij wel iets.
Op hifi.nl staat op dit moment ook een interessant artikel over het digitaliseren
van je muziek en ik ga zeker nog geen afscheid nemen van het ronde schijfje maar
digitaliseren lijkt me soms ook reuze handig dus wie heeft een duet !

Hi Ronald,

Klinkt interessant. Heb je een linkje naar dat artikel?
Thanks,

VK.

dmeerpa

Citaat van: ll0ll op februari 12, 2010, 06:52:57
Jep, flacjes. Geen probleem daarmee. Ook apple lossless, oggjes, wavjes etc etc kan ie afspelen.
Op het audiofreaks.nl forum heeft iemand dat ding losgetrokken en doorgemeten, het digitale signaal wat via USB of hardeschijf erin gaat, gaat er zonder bewerking weer uit. :)

Standaard kon deze geen FLAC's aan. Blijkbaar is er nu een firmware uit die FLAC toch mogelijk maakt.
Marantz Cinema 40, Marantz SACD 30n, Rotel RB-991
Ugoos AM6B
83" LG OLED evo G4 4K
Zone 1 : 7.1.4 Wharfedale Elysian 4, Opus Tri-Center, Opus Tri-Surround,  SVS Ultra Elevation, PB12+
Zone 2 : HEOS AMP HS2 + Boston Acoustic A25
Zone 3 : Denon Home 150

RonaldW

Onderaan de pagina http://www.hifi.nl/
Staan in het midden 2 artikelen hierover ;
1.     http://www.hifi.nl/artikel/2045/Het_nieuwe_luisteren_deel_2_-_Exact_Audio_Copy.html
2.     http://www.hifi.nl/artikel/2040/Het_nieuwe_luisteren_deel_1:_Rippen_naar_FLAC.html
interessant verhaal hoe je het hele spul in een goede kwaliteit op je Pc kunt krijgen.
Marantz PM 16
Pink Faun DAC 3.32
Auralic Aries LE streamer
Lenco-Goldring GL75
Zelfbouw speakers based on Jamo Concert V met filter upgrade
Canare 4S8
Van den Hull C-bay 5
Superscope R310, Jamo concert 2

VK

Perfect_audio

Citaat van: RonaldW op februari 12, 2010, 09:37:35
....
Dan lijkt de SB Duet wel een goed keuze,
.....
Ik zou wel eens zo'n ding werkend willen zien,

Hoi,

Ik heb een SB Duet. Ik zet al mijn CD's op de QNAP219 in WAV-formaat. Geen verlies dus. Ruimte genoeg (1TB).
Om het geheel aan de praat te krijgen is wel veel werk. Dat viel tegen. En soms is het apparaat erg eigenwijs. Wil die updaten naar een lagere versie???? Moet ja dat wegdrukken voordat je verder kunt.
Maar het ding zelf is erg mooi, mooie afstandsbediening, mag gezien worden.
Via WIFI nog wel eens problemen (komt door wifi) en dus aan de kabel aangesloten voor maximale ongestoorde streaming.
Op de server moet het progje van Logitech (Sqeezebox of zoiets) worden geïnstalleerd met een hulp progje. Waarom dat allemaal zo moeilijk moet, weet ik ook niet. Het werkt nu en updaten doe ik spaarzaam.
Maar als alles goed werkt is het wel mooi en goed geluid. De hele collectie onder handbereik. Je hoeft de zetel niet meer uit. Ik gebruik dig coax naar de Denon 4306. Daar wordt de D/A conversie gedaan.
Ook snelle bediening. Internetradio en de hele mikmak is aanwezig.

Ron
Mooier geluid door akoestiekcorrectie. Als je het niet gelooft, kom dan eens luisteren.

mars

IK heb ook al aan de Logitech gedacht. Via de POPCORN moet ik de TV aansteken.
Merk wel dat deze TEAC geen LossLess formaten aankan, de Logitech wel.
[/quote]

euh........... :?
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

dmeerpa

Citaat van: mars op maart 04, 2010, 20:47:27
IK heb ook al aan de Logitech gedacht. Via de POPCORN moet ik de TV aansteken.
Merk wel dat deze TEAC geen LossLess formaten aankan, de Logitech wel.

euh........... :?

inmiddels is een software upgrade beschikbaar voor de TEAC waardoor hij wel Flac kan afspelen.
Marantz Cinema 40, Marantz SACD 30n, Rotel RB-991
Ugoos AM6B
83" LG OLED evo G4 4K
Zone 1 : 7.1.4 Wharfedale Elysian 4, Opus Tri-Center, Opus Tri-Surround,  SVS Ultra Elevation, PB12+
Zone 2 : HEOS AMP HS2 + Boston Acoustic A25
Zone 3 : Denon Home 150

RonaldW

Ok... nou het was zover, voor mijn verjaardag wilde ik nu niets eens vele kleine dingen maar 1 kostbaarder geschenk, dus de hele familie opgetrommeld om een Duet te sponseren..
Zodoende heb ik hem nu ruim 2 weken in huis, als je niet eerst een wijsneus van 14 met je afstandsbediening laat spelen, die drukken namelijk gewoon wat knoppen in, dan is de installatie probleemloos.
Zelf heb ik gewoon een netwerkabel ingeplugd. Na 2 weken moet ik zeggen dat ik onder de indruk ben,
en wel zo dat ik al mijn muziek in WAV op mijn pc gezet heb.
Het werkt gewoon heel eenvoudig, tevens heb ik een originele cd in mijn speler gedaan, deze geluisterd,
en daarna het zelfde nummer via de duet van mijn pc geluisterd, er zijn nog hele kleine verschillen waarneembaar, das echt minimaal, mogelijk is dat op te lossen door ook daar een van den hul C bay 5 te gebruiken die ook tussen mijn cd speler en versterker zit, via het forum heb ik er 1 overgenomen welke ik later deze week kan aansluiten en dan test ik opnieuw, voor mij is de duet een hele grote aanwinst..
Marantz PM 16
Pink Faun DAC 3.32
Auralic Aries LE streamer
Lenco-Goldring GL75
Zelfbouw speakers based on Jamo Concert V met filter upgrade
Canare 4S8
Van den Hull C-bay 5
Superscope R310, Jamo concert 2

Sander

Ik vind de nieuwe squeezebox  touch ook erg mooi geworden :)

zit ook een usb ingang op en zelfs sd-card reader voor eventueel wat foto's

http://www.wifimedia.eu/catalog/logitechsqueezeboxtouch-p-914.html?osCsid=229477715a4428f3ec0bf35da942c222

Marantz Cinema30
Marantz SA7001KI
Marantz PM7001KI
B&W CM7(front)
B&W CMC (Center)
B&W CM5 (Front High)
KEF eitjes (Surround)
W&M LS-01
v/d Hul Royal Yade

WimPeu

Ja die touch is een erg mooi dingetje  :yes:.....misschien dat ik hem neem ism een I-Pod Touch.... :kwijl:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Swoef

bencher

Citaat van: Swoef op mei 19, 2010, 23:21:41
Dit is ook wel mooi:

http://www.hdx1080.com/where-to-buy/hdx-web-shop?page=shop.product_details&flypage=flypage.ilvm_blue.tpl&product_id=1&category_id=1

Alles in 1 kastje.
HD TV
Internet Radio
Alle audio formaten
Download server
NAS functionaliteit

pompom.

Helaas afstandbediening via de tv alleen.

Ch1mera1989

Heeyhaaaihooiiiiii :-D

m'n eerste post op dit forum :-D

Zelf zit ik ook na te denken over een SB Duet. Nu ben ik erg aan het twijfelen, de ene helft van mij zegt ''hoor er genoeg positieve dingen over, ziet er mooi uit, kost weinig en de bediening is ideaal'' maar m'n andere helft zegt ''Logitech????? en kost weinig dus is het wel de kwaliteit wel wat ik zoek?'' Momenteel ben ik in het bezit van een Musical Fidelity A5CD, en wil die gaan verkopen en dus overgaan op het streamen of toch een nieuwe CD-speler van +- 4 á 5000,- Dus mijn vraag is hoofdzakelijk zal een Duet ook op het niveau kunnen draaien van bvb een LUA Appasionate, Accuphase DP57 of iets dergelijks doormiddel van een goede DAC?
http://my.hifi.nl/index.php?user=10971
Wilson Benesch Arc - Musical Fidelity A5CD - LUA 4040C - Nordost Frey - Harmonic Technology Pro 9+ - Nordost Quasar Points.

MadVillain

Heel simpel:

Ja :D

Ik heb de classic icm een goede dac en het geluid is erg goed!
Wil je nog veel beter dan betaal je ook veel meer. Een goede dac doet iig wonderen. Want de eige dac klinkt imo erg plat.