De set van Tigger

Gestart door Tigger, september 01, 2009, 13:38:26

Vorige topic - Volgende topic

Marvin

je hebt van die mensen, ....  :-D

gerard

:-D  als ik daar mee thuiskwam  violent1  was ik gelijk weer vrijgezel  :lol:
Marantz DV6600vm & Musical Fidelity X-DAC / Rega Mira3 & Radio3 / Monitor Audio RS6 (met loodbitumen en Twaron) /  Nordost Flatline Gold luidsprekerkabels / diverse zelfbouwkabeltjes

Tigger

:-D

Mmmm....dat krijg ik er ècht niet doorheen!!  :no:  nonono

Mijn god, wat een kabels en apparatuur! Wat ik me dan eigenlijk afvraag: scheelt dat nu ècht zo veel of is het gewoon "over the top" zoiets? Heeft geluid niet ook iets te maken met de entourage, de sfeer e.d.? Als ik in die stoel zit, kan ik vermoedelijk niet genieten van het geluid. Wel als ik lekker thuis op mijn eigen bank zit en luister naar mijn eigen cd-tje(s) op mijn eigen apparatuur, goed gezelschap (mijn vriendin) en een lekker glaasje wijn of goed glas Trappist erbij ;)
Marantz / REL / Audiolab / QED / Philips

cheese

kijk daar een gelijk gestemde......ik luister ook graag op de bank met een heerlijk glas wijn......

gr cheese
Primare SPA21, Primare cd21,Totem Staff,canton plus xl
,canton av 700.2,synergistic research alpha luidspekerkabel, 47 labs analoge interlink, Supra le Road power cords, Subwoofer BK Gemini II,Sony 40ex700,metrum acoustic NOS quad DAC,sonos zp90 en bridge

BernHardN

Zo zie je maar weer dat is geen Marantz, die hebben dit allemaal niet nodig.... :-D

Marantz 81

dat snap ik ook niet hoor op die foto  :roll: kan best begrijpen dat iemand alles eruit wil halen

maar dit wel heel erg ver ,volgens mij zo ver dat je er niet eens meer van kan genieten

Tigger

Citaat van: Marantz 81 op september 08, 2009, 22:44:47
.....maar dit wel heel erg ver ,volgens mij zo ver dat je er niet eens meer van kan genieten
Precies! Soms gaan mensen zo ver dat ze (van) alles willen horen, dat het meer lijkt op "klinisch horen" dan gewoon lekker relaxt luisteren naar muziek.....

Ennuh.....onze Marantzen hebben inderdaad dat soort spul allemaal niet nodig  :-D

MadVillain

Citaat van: Marantz 81 op september 08, 2009, 22:44:47
dat snap ik ook niet hoor op die foto  :roll: kan best begrijpen dat iemand alles eruit wil halen

maar dit wel heel erg ver ,volgens mij zo ver dat je er niet eens meer van kan genieten

Ik wil best geloven dat als je op zo'n niveau zit je toch zeker wel van je muziek kunt genieten.
Het is gewoon hoe ver je wil en kan gaan.

Die persoon had gewoon iets meer last van het upgradevirus :D

Tigger

Vanmiddag werd ik in de auto opgebeld door mijn vriendin.........: of ik iets besteld had, want er was een pakketje binnengekomen voor me met een sticker van VAD of zo..... en of ze even moest kijken wat er in zat.....
Yep, graag! Ik vroeg of er soms een zwarte doos in de "verpakkingsdoos" zat......het antwoord was Ja  :-D

Deze zwarte doos bedoelde ze (en ik) dus  :mrgreen:

Wederom zeer mooi verpakt en gepresenteerd.....ja, hier kan ik wel aan wennen ;)

De mooie zwarte doos opengemaakt en dit schitterde erin:

Een nieuwe QED Signature Audio XT kabel!  :-) Helaas kon ik niet meteen gaan aansluiten, want vrijdagavond is mijn boodschappenavond: rondje Sligro en dan naar huis....

Vanavond, toen mijn vriendin ging slapen, de doos uitgepakt

en natuurlijk meteen aangesloten

Wat helder en detailrijk!!! De kabel geeft alles kraakhelder door/weer en is voor mij een èchte openbaring! Een aantal bekende cd-tjes geluisterd en iedere keer weer viel de "sprankelijkheid" me op en de "openheid"  :-D :-D Werkelijk een genot om naar te luisteren!!! De komende tijd maar eens rustig op m'n gemak cd's luisteren en horen wat het geluid nu precies doet, maar ik kan nu alvast zeggen dat dit ècht een topkabel is!!!

Mmmm.....kan beter een nieuwe boekenkast kopen.....  :schater:

WimPeu

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst. Ziet er iig top uit.  pompom  Altijd mooi zo'n cadeautje over de post, ik snap dat helemaal. En de vrouw maar bedenkelijk kijken als je het aangesloten hebt.. :schater:

Ik ben zelf niet zo'n kabel purist (hoor eigenlijk zelden/nooit verschil in kabels), het moet gewoon betaalbaar en goed zijn. (W&M)
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Marantz 81

mooie kabel  :yes: en mooi dat je goed het verschil kunt horen daar doe je het voor  :-)  hoor zelf ook zeer duidelijk het verschil tussen verschillende interlinks

ik zat eerst te denken om ook kabels te bestellen van dit merk ,maar heb er geen ervaring mee , dus heb ik gisteren maar een van den hull interlinks gekocht omdat ik daar goeie ervaring mee had

dmeerpa

proficiat met je aankoop. Had geen idee dat kabels zo'n invloed hadden op deze set (zelfde als van mij). Zelf heb ik voor de fronts en als analoge interlink bij CD's de Monster Sigma. Die hebben een minimale verbetering geven.  Eén die absoluut niet evenredig is met zijn hun nieuwwaarde (beiden waren in de buurt van de 2000$) zelf heb ik de tweedehands gekocht, ik dacht dat ze samen 400€ hebben gekost.

Als je nog meer uit je set wil halen bij CD's is de Marantz CD6002 zeker een aanrader voor je.
Marantz Cinema 40, Marantz SACD 30n, Rotel RB-991
Ugoos AM6B
83" LG OLED evo G4 4K
Zone 1 : 7.1.4 Wharfedale Elysian 4, Opus Tri-Center, Opus Tri-Surround,  SVS Ultra Elevation, PB12+
Zone 2 : HEOS AMP HS2 + Boston Acoustic A25
Zone 3 : Denon Home 150

cheese

of een tweede hands cd 17.....was een hele verbetering t.o.v. de cd 6002 die ik had.

gr cheese
Primare SPA21, Primare cd21,Totem Staff,canton plus xl
,canton av 700.2,synergistic research alpha luidspekerkabel, 47 labs analoge interlink, Supra le Road power cords, Subwoofer BK Gemini II,Sony 40ex700,metrum acoustic NOS quad DAC,sonos zp90 en bridge

Tigger

Mmm....e.a. in een stroomversnelling gekomen....vanmiddag de Humax IHDR-5050c gekocht..... Wat een prachtbeeld!! (en dat terwijl onze lcd slechts HD-ready is....en maar via component is aangesloten)...... Toch maar ff sparen voor een Full HD scherm en een leuke HDMI kabel (of 2)

pompom hello

Met de upgrade voor een dedicated cd-speler wacht ik nog even.....wil dan wellicht een 7001 KI aanschaffen....

Alles op z'n tijd ;)

Stadium III

Zo is het alles op zijn tijd ! :lol:
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4