De set van Tigger

Gestart door Tigger, september 01, 2009, 13:38:26

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Tigger

Citaat van: Tigger op september 01, 2009, 19:57:57
......(ik heb onlangs van Audiolab de "brochure" gekregen: eens kijken of ik die scannen en hier kan posten).....
Bij deze :)





8-)
Marantz / REL / Audiolab / QED / Philips

Tigger

#16
De afgelopen jaaaaren zijn wij ieder jaar naar The Night of the Proms gegaan in Antwerpen, alleen de afgelopen 2 jaar niet i.v.m. ....uhm....een kleine :D

Wel heb ik ieder jaar de cd gekocht van de NOTP en deze cd's gelden voor mij als referentiemateriaal, omdat ik er live zelf bij ben geweest en de cd's in goede kwaliteit zijn opgenomen en zo dus e.a. goed weergeven. Zojuist (na het handmatig instellen van de afstanden ;) ) een tweetal edities (2004 & 2005) de revue laten passeren in Pure Direct en 1 gevoel bekroop mij: KIPPEVEL!!!!!!! (letterlijk!)

De nummers die voorbij kwamen, waren:
1) Toccata & Fugue (Il Novecento)
2) Eve of the War (Il Novecento)
3) N'oubliez Jamais (Joe Cocker)
4) Sarabande & Broken Wings (John Miles)
5) Music (John Miles)
6) Safri's Bravoure (Safri Duo)

De 1e 3 uit de 2004-editie en de 2e 3 uit de 2005-editie.


De combi is zo goed dat alles wordt weergegeven zoals opgenomen en ook gespeeld toen wij daar waren. Ik kan er maar niet over uit dat Marantz zo muzikaal is in combinatie met de Audiolabs (en ik was al zeer te spreken over Denon....).


Ben benieuwd hoe 't wordt na het instellen m.b.v. een dB-meter....  HB





PS: en toch maar weer de Sharkwire interlink tussen de speler en de receiver....had er een zelfbouw interlink van mijn broertje tussen en ondanks dat deze zeer goed weergeeft, miste ik toch wat....
Marantz / REL / Audiolab / QED / Philips

Tigger

Mmmmm.....  redface ....... en dan komt e.a. toch in een stroomversnelling: gister met Hifisupply (Peter Meijer) gesproken en de nodige kabels doorgenomen. Vanmiddag de eerste bestelling geplaatst: nieuwe luidsprekerkabels voor de fronts en de center en een nieuwe digitale (dvd) interlink. Mijn voorkeur ging (en gaat) uit naar QED, dus het is geworden: de Silver Anniversary XT als ls-kabel, waarvan de kabels voor de fronts worden afgemonteerd met QED Airloc banaanstekkers en de Signature Digital Audio als interlink. 8-)

Op de planning voor de nabije toekomst staan nog de Signature Audio XT als analoge (cd) interlink en in de planning voor de niet-nabije toekomst staan de Signature Subwoofer kabel en de Silver Anniversary ls-kabels voor de rears (wellicht dat dit ook de XT uitvoering gaat worden).

Binnenkort dus weer een pakket op de vloer, uitpakken, aansluiten en genieten maar!!! :-D HB
Marantz / REL / Audiolab / QED / Philips

Stadium III

Kijk wordt weer een mooie upgrade

Db meters uitverkocht  :schater: :-P
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Tigger

Citaat van: Hifisupply....Spullen zijn verstuurd, zouden als het goed is morgen door TNT bezorgd moeten worden.

Veel plezier ermee alvast en fijn weekeind!....

Zal waarschijnlijk pas maandag of zo worden, want de post is wat langzamer hier..... En bovendien kan ik helaas niet uitgebreid luisteren aankomend weekend i.v.m. de verjaardag van de moeder van mijn vriendin en de (1e!!!!) verjaardag van ons zoontje...  pompom


Ach, aankomende week vast wel een uurtje tijd om te luisteren :-D




De dB-meters waren inderdaad uitverkocht  :schater: Maarruh.....je mag best wel een keer langskomen om e.a. te meten (en te luisteren natuurlijk....)
Marantz / REL / Audiolab / QED / Philips

Tigger

#20
De kabels toch vandaag binnen!! Zojuist aangesloten, foto's gemaakt en nu heel snel weer naar beneden om te luisteren!!  HB hello




HLP WAT EEN GELUID!!! (ik vroeg net mijn vriendin wat ze mooier vond........antwoord was: "Deze kabels en op Pure Direct"!)  :yes: :yes: :yes: (en dan moet ik nog de QED Signature Audio XT aanschaffen......)
Marantz / REL / Audiolab / QED / Philips

Marantz 81

mooi verhaal en prachtige set  :yes:

leuk om te lezen ook hoe het allemaal gegaan is ,heb zelf nu ook een aardige goede stereo set ,maar wil weer andere speakers ,betere kabels , een sa7001

en in de toekomst nog eens als het financieel mogelijk is , losse voor versterker 2 monoblokken en cd speler uit de premium range ( de champange serie )   :kwijl:

en zo gaat het maar door  :-D

Tigger

#22
Dank je!!!! Ik heb er toch wel jaren over gedaan om deze set zo bij elkaar te krijgen: geduld is een schone zaak ;)


ff snel een paar fotootjes (binnenkort volgen mijn belevingen met de kabels):












Eerste indruk is: Open, Intens, Vol en Gedoseerd.......  notworthy



Edit: taalfoutje....
Marantz / REL / Audiolab / QED / Philips

WimPeu

Gedoseerd..... :wink:  ~
Mooi spul allemaal hoor. T' is al weer vroeg Sinterklaas dit jaar~! :-D. Zal mijn schoen ook maar weer eens oppoetsen!
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

cheese

welke speaker kabels heb je gekocht?

gr cheese
Primare SPA21, Primare cd21,Totem Staff,canton plus xl
,canton av 700.2,synergistic research alpha luidspekerkabel, 47 labs analoge interlink, Supra le Road power cords, Subwoofer BK Gemini II,Sony 40ex700,metrum acoustic NOS quad DAC,sonos zp90 en bridge

Totofan

Ziet er mooi uit die kabels.
Denon PMA800NE
Denon DCD800NE
Denon DNP800NE
Dali Oberon 7
Samsung uhd-tv55
Sony blu-ray UBP-X800
Ziggo media box Next

Tigger

De ls-kabel is de QED Silver Anniversary XT met QED Airloc banaanstekkers. Een hele mooie kabel met een bijzonder goede kwaliteit!

Gister toch e.a. aan cd's geluisterd en vandaag ook eventjes.... -> wat me opvalt, is de helderheid en openheid van deze kabels. Alles klinkt zeer "vol" en ruimtelijk en bijzonder gedetailleerd. Bovendien is er rust in het geluid; geen storingen of andere oneffenheden in de weergave. Deze kabels blijven zeker! Het is heerlijk muziek luisteren met deze ls-kabels. Mijn eerste indruk wordt bevestigd ;)
Ben nu toch wel benieuwd hoe e.a. zal klinken met de (nog te bestellen) analoge interlink.....

Ook een aantal dvd's bekeken en dan gelet op de geluidsweergave: de Signature Digital Audio geeft alles direct en zonder enige vertraging weer. Alles is kraakhelder en ik hoor nu effecten, die ik eerst niet of i.i.g. minder hoorde. E.a. zal natuurlijk ook te maken hebben met de ls-kabels....

Kortom, ik ben helemaal om wat betreft kabels en "symmetrie" in een set: de componenten van dezelfde makelij, evenals de bekabeling! Nu maar verder sparen voor de bekabeling voor de rears, een analoge interlink, subwoofer kabel en nieuwe center..... (in willekeurige volgorde)

Mmm....Sinterklaas en de Kerstman krijgen het nog druk ;) :)
Marantz / REL / Audiolab / QED / Philips

Marvin

ik vind het er prachtig uit zien, verder laat ik me er niet al te veel over uit...  :wink:

wat me wel opvalt in je pleidooi; "de Signature Digital Audio geeft alles direct en zonder enige vertraging weer"

nu ben ik benieuwd wat je daar nou mee bedoeld.

groet,
Marvin.

Tigger

Bij de vorige interlink (Van den Hul Optocoupler II) leek het alsof er een fractie verschil zat in het moment van geluid weergeven en het beeld.... Nu met de QED is dat niet meer zo. Waarschijnlijk is het de combinatie van receiver, speler en bekabeling -> de VdH had ik tussen de Denon en de DV7001 en ik had de Silver Anniversary Micro als ls-kabel (voor de fronts en center), nu is de Denon vervangen en ook de ls-kabels, dus ik denk (nu) dat e.a. met elkaar te maken heeft. Hoewel ik ook een kleine twee weken de VdH tussen beide Marantz apparaten had en ook e.a. bekeken: toen leek die fractie nog steeds aanwezig.

Ach, sommige dingen zijn zeer subjectief -> je kunt het menselijk gehoor best voor de gek houden ;)




Het blijft natuurlijk wel één grote kabelbrei :)

Marantz / REL / Audiolab / QED / Philips

xander32

Mooie aanwinst deze kabels en goed om te lezen dat deze veel goeds doen betreft de geluidskwaliteit.

Sander.