Citaat van: Mcorp op Gisteren om 14:30:23gefeliciteerd je mist het hele punt........het is juist zo dat je beter van Ali kan kopen omdat de grote bedrijven alleen maar winst belust zijn helaas zie jij dat niet. Onkyo hdmi borden die kapot gaan door slechte kwaliteit Harman kardon niks als troep produceren en hoge prijzen vragen, JBL troep door slechte productie, meeste nieuwe merken zijn niet veel beter als de betere Ali merken maar kosten gewoon minder omdat ze slimmer zijn hoeveel heden bepalen de prijzen....kan zo nog wel een tijdje door gaan over merken Marantz, Sony, Technics, Denon, Pioneer, Teac zijn allemaal merken die bij mij veel kapot zijn gegaan en ik doe niks bijzonders. wat is het nut van veel betalen als het precies het zelfde doet als een niet merk of clone.
ik kan nog wel een tijdje doorgaan maar heb heeft geen zin iedereen heeft zijn eigen mening, maar onthoud dit eens Japan was vroeger een clone land maar die zijn dat overstegen en maken nu bizar duren en zeer goed qua kwaliteit maar niet betaalbaar voor de meeste mensen, zolang de mensen het goed hebben kopen ze het misschien nog maar uit eindelijk gaan ook deze bedrijven kapot. Het is een cirkel net als het leven er is altijd een nieuwe speler die het beter gaat doen en vervolgens kapot gaat door besparen of slechtere productie...
Ik ben het niet 100% eens.
Om je een voorbeeld te geven, net voor de zomer kocht ik een mountainbike, en wou ook wat fietskledij.
In de fietswinkel val je omver wat ze voor een broek en truitje durven vragen (ik laat in het midden waar ze gemaakt worden).
Ik vond op Ali een setje in de kleuren die perfect matchen met mijn fiets voor net geen 23€ (inclusief verzending) wat ongeveer 10% was van wat ik kwijt zou zijn voor een setje van een A-merk.
De naden van de broek scheurde al bij het aantrekken. Gelukkig zat het truitje wat ruim waardoor er gee belasting op die naden kwamen of ze zouden ook scheuren.
Ja... het doet precies het zelfde als een merk, maar ik durf het broekje niet dragen om op straat te gaan fietsen want ik zou wel eens letterlijk met de billen bloot kunnen komen te staan.
Ali en Temu gebruikt minderwaardig materialen of zelfs producten die in Europe verboden zijn, en alles wordt snel snel in elkaar geschoten (meer dan waarschijnlijk zonder kwamliteitscontrole).
Ook daar is hetzelfde van toepassing "besparen" door mindere kwaliteit en sneller oplevering, alleen ligt hun aanvaardbaarheidsfactor een heel stuk lager tot het onaanvaardare toe).
Op dat vlak is het bij merken toch wel beter geregeld als je het mij vraagt.
Met mijn Marantz producten heb ik maar 1 issue gehad, en dat was een reciever die een brom had. De eerlijkheid gebied me dat dit een demo receiver was die op een beurs had gestaan, dus god weet wat er mee gebeurd was. Ik had echter de volle garantie en dat is netjes geregeld geweest.
Zelf heb ik de laatste 15 jaar met grote tevredenheid Samsung telefoons gebruikt waar ze ook marktleider zijn (Android).
Dus ik maak me geen zorgen nu Marantz onder Samsung groep valt.
Wat ik wel niet van zou verschieten is dat we meer snufjes gaan zien opduiken en AI integraties (Wat LG ook al doet met zijn TV's).
Maar, en daar geef ik je 100% gelijk in, de prijzen voor die merken zijn niet in verhouding met hun producten.
Vaak worden mijn inziens ook serieuze prijs vershcillen toegepast om een groter verschil te creëren tussen de verschillende modellen. Kijk naar de Cinema 60 vs 40, 1300€ extra voor die paar extra's. Mocht het verschil amper een 300e zijn, zou de c60 amper gekocht worden.
En natuurlijk vind je bij Ali/Temu producten die hun diensten bewijzen.
Zo koop ik er mijn Garmin lederen uurwerk bandjes aan 6-7€ ipv >100€ voor de echtte. En al moet ik ze jaarlijks vervangen, ik heb zo wel elk jaar een mooi net nieuw bandje.