Marantz wordt overgenomen door Harman (a Samsung company)

Gestart door Jokke, mei 07, 2025, 04:21:07

Vorige topic - Volgende topic

dmeerpa en 5 gasten bekijken dit topic.

dmeerpa

Citaat van: Jokke op januari 08, 2026, 16:52:02B&W heeft nog een fabriek in UK, Worthing.
Marantz, Denon en Classé hebben nog een fabriek in Japan, Shirakawa.

Wel voorbehouden voor het hogere gamma.

Hopelijk kunnen ze dat blijven handhaven.

Mijn beide Marantz toestellen zijnbmade in Japan.
Marantz C40, Marantz SACD 30n, Rotel RB-991
Ugoos AM6B, QNAP TS-877
83" LG G4 OLED 4K
Zone 1 : 7.1.4 Wharfedale Elysian 4, Opus Tri-Center, Opus Tri-Surround,  SVS Ultra Elevation, PB12+
Zone 2 : HEOS AMP HS2, Boston Acoustic A25
Zone 3 : Denon Home 150

Mcorp

Natuurlijk zijn er veel fabrieken in andere landen maar het merendeels komt gewoon uit China of Japan (het China van de jaren 1980).
was overigens al geintje bedoeld maar als je kijkt waar het gebouwd word is vaak in China of Korea .....ontwikkeld in waar dan ook staat er vaak bij.

ik was altijd een fan van vele merken maar die zijn gewoon weg onbetaalbaar geworden en ik heb veel producten gehad van Marantz, Onkyo, technics, Teac, Revox Rotel en ga zo maar door. het is gewoon allemaal niet meer bijzonder en onbetaalbaar en het zeker nog maar de vraag of het nog wel zoveel beter is geworden de laatste jaren.
Laten we maar zeggen dat goedkoop duurkoop is..........tenzij het goed klinkt.

Proud owner of Chinees stuff............and love it.

Voorn

Is het niet zo dat het land waar het geproduceerd word niet alleen bepalend is voor de hedendaagse kwaliteit? Van wat ik begrepen heb is het gebruik van de loodvrije tin toch wel de grootste boosdoener voor storingen of heb ik dat mis?
Cinema 30, UD7007, Sony UBP-X800m2, Bluesound Vault2,  Nvidia Shield Pro
Front Kef XQ5, Surround KefXQ3, Center Kef 204c, Heights Front XQ1, Heights Rear Q compact, Subwoofer Rel HT1510

Jokke

Citaat van: Voorn op Gisteren om 09:39:57Is het niet zo dat het land waar het geproduceerd word niet alleen bepalend is voor de hedendaagse kwaliteit? Van wat ik begrepen heb is het gebruik van de loodvrije tin toch wel de grootste boosdoener voor storingen of heb ik dat mis?
Die soldeerprocessen staan tegenwoordig wel op punt hoor.
B&W 803S, B&W DB2D, Marantz model 30, Marantz SACD30n, Dual 618Q, Synology DS213+, LG 65B8
Focal Clear, AKG 702, FiiO K17, Denon HEOS Link HS2, Tidal
Jamo Concert 11, Denon PMA-2000R

Mcorp

Citaat van: Voorn op Gisteren om 09:39:57Is het niet zo dat het land waar het geproduceerd word niet alleen bepalend is voor de hedendaagse kwaliteit? Van wat ik begrepen heb is het gebruik van de loodvrije tin toch wel de grootste boosdoener voor storingen of heb ik dat mis?

Niet alleen de tin maar meerdere componenten quality parts bepalen de levensduur van een product, tijden veranderen en productie processen ook..........Ik werk zelf voor een Duitse firma waar top producten werden gemaakt maar kan je gelijk vertellen dat er in de laatste 25 jaar heel veel is veranderd en het merendeel uit China komt en kan eigenlijk alleen maar zeggen dat veranderingen niet alles beter maken en dat heeft niets met productieland te maken. Het besparen op dingen dat is wat alles slechter maakt en alles moet nou eenmaal steeds goed koper.

SB_Marantz

Jij begrijpt het........SHAMPOO!

:gp:

Facts count.

CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Jokke

In de luchtvaart en space wordt nog steeds loodhoudend soldeertin gebruikt.
De selectie van componenten is ook veel strikter en elke PCB wordt speciaal gereinigd en visueel geïnspecteerd.
De kost is dan ook aanzienlijk hoger dan in de consumer markt.

(Ik heb 15 jaar gewerkt in de aerospace sector)
B&W 803S, B&W DB2D, Marantz model 30, Marantz SACD30n, Dual 618Q, Synology DS213+, LG 65B8

Frits Denon

Vroeger werden apparaten gebouwd op lange levensduur. Dat is al lang niet meer zo. Moeten zelfs eerder kapot, zodat er weer sneller nieuw gekocht wordt. Niks duurzaams aan. Vintage is dat in mijn ogen wel.
TV Set: Denon PMA 2010ae, Elac BS 403 / Hepta Gem,Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Accuphase Amp: E-3000, CD DP 410, Tuner T 109, Speakers: Elac FS 249.3, Hepta Four Tune II, sub ESP 2040 2x, Draaitafel: Sony PS- X4

Jokke

Citaat van: Mcorp op Gisteren om 10:41:06Niet alleen de tin maar meerdere componenten quality parts bepalen de levensduur van een product, tijden veranderen en productie processen ook..........Ik werk zelf voor een Duitse firma waar top producten werden gemaakt maar kan je gelijk vertellen dat er in de laatste 25 jaar heel veel is veranderd en het merendeel uit China komt en kan eigenlijk alleen maar zeggen dat veranderingen niet alles beter maken en dat heeft niets met productieland te maken. Het besparen op dingen dat is wat alles slechter maakt en alles moet nou eenmaal steeds goed koper.
Je moet niet komen klagen als je koopt van ali.  De consumenten werken de lagere kwaliteit zelf in de hand.

SB_Marantz

Facts count.

CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Mcorp

Citaat van: Jokke op Gisteren om 12:31:30Je moet niet komen klagen als je koopt van ali.  De consumenten werken de lagere kwaliteit zelf in de hand.
gefeliciteerd je mist het hele punt........het is juist zo dat je beter van Ali kan kopen omdat de grote bedrijven alleen maar winst belust zijn helaas zie jij dat niet. Onkyo hdmi borden die kapot gaan door slechte kwaliteit Harman kardon niks als troep produceren en hoge prijzen vragen, JBL troep door slechte productie, meeste nieuwe merken zijn niet veel beter als de betere Ali merken maar kosten gewoon minder omdat ze slimmer zijn hoeveel heden bepalen de prijzen....kan zo nog wel een tijdje door gaan over merken Marantz, Sony, Technics, Denon, Pioneer, Teac zijn allemaal merken die bij mij veel kapot zijn gegaan en ik doe niks bijzonders. wat is het nut van veel betalen als het precies het zelfde doet als een niet merk of clone.

ik kan nog wel een tijdje doorgaan maar heb heeft geen zin iedereen heeft zijn eigen mening, maar onthoud dit eens Japan was vroeger een clone land maar die zijn dat overstegen en maken nu bizar duren en zeer goed qua kwaliteit maar niet betaalbaar voor de meeste mensen, zolang de mensen het goed hebben kopen ze het misschien nog maar uit eindelijk gaan ook deze bedrijven kapot. Het is een cirkel net als het leven er is altijd een nieuwe speler die het beter gaat doen en vervolgens kapot gaat door besparen of slechtere productie...

RR6

Citaat van: Jokke op Gisteren om 11:35:16In de luchtvaart en space wordt nog steeds loodhoudend soldeertin gebruikt.
De selectie van componenten is ook veel strikter en elke PCB wordt speciaal gereinigd en visueel geïnspecteerd.
De kost is dan ook aanzienlijk hoger dan in de consumer markt.

(Ik heb 15 jaar gewerkt in de aerospace sector)

In installatieland werken we ook nog steeds met tin/zilver solderleer
(Werk al 40 jaar in onderhoud/renovatie)
Marantz SR8015, Marantz UD7007, Eversolo DMP A6 ME, Monitor Audio Gold 200 5g, Monitor Audio Gold C250 5g, Monitor Audio Gold 100 5g, Monitor Audio Anthra W10, Monitor Audio Apex A10