De set van Marco

Gestart door PM95, januari 28, 2009, 11:48:12

Vorige topic - Volgende topic

RHK

Datzelfde afleesprobleem heb ik met de Hepta sub ook, die tegen de muur naast m'n luisterpositie staat.
Dat heb ik destijds opgelost met een telescoop spiegeltje, waarmee je gemakkelijk de achterkant met de knoppen kan bekijken terwijl je er aan draait voor de instellingen. Je hoeft er dan niet achter te kruipen.
De instellingen eenmaal naar tevredenheid, heb ik bij de potmeters gemarkeerd met een witte schoolbord kalkstift. Kun je met een vochtig doekje zo weer weghalen.
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3-Atmos*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* RelT9x sub* Hepta Bariton sub*Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*Panasonic DMP-UB900* RU Connected*
5.2.2

TurboMarco

Dat is erg handig, weer wat geleerd
Rotel RAP 1580mk2, Argon Stream2, Panasonic DP-UB9004 , Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, D9, D7 Behringer A800, subs: REL T9X, Beyma-Dayton-Hypex 2x12 , Sumiko S9

5.1.4

LG77C4

Marvin

Meerdere toepassingen, ontdek je plekje.
Handig hoor!

RHK

Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3-Atmos*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* RelT9x sub* Hepta Bariton sub*Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*Panasonic DMP-UB900* RU Connected*
5.2.2

TurboMarco

Citaat van: TurboMarco op juli 07, 2025, 18:22:39Heb mn vrouw weten te overtuigen dat er een ander meubel moet komen en dat ik die zelf ga maken.
De center sub word daar dan in geïntegreerd.
Ondertussen staat hier een ander meubel, nou ja anders is het niet direct maar wel met de nodige veranderingen op basis van het bestaande ontwerp (wat daar nog van over was) Zo is het meubel 15 cm hoger en heb ik aan 1 kant de achterplaat verwijderd zodat de 2 eindversterkers hun warmte kwijt kunnen terwijl het deurtje dicht zit.
Verder nog met de frees bezig geweest om het wat netter als de vorige keer te maken.

Sinds de komst van de Sumiko sub heb ik besloten om de zelfbouw sub met de Beyma 12" + passive radiator op het center kanaal aan te sluiten en dat werkt verdomt lekker zo pompom
Dus weer is Toto live op BD aan te pas gekomen en man o man wat een laag gaat er over het centerkanaal  :-o  eigenlijk is die zo gemixt dat alle speakers de effecten voor hun rekening nemen en het centerkanaal alles doet, de test met sub aan/uit laat een mega verschil horen, maar behalve Toto komt de center + sub ook heel goed uit de verf met Star Wars Obi wan Kenobi.

Foto van meubel komt trouwens eraan
Rotel RAP 1580mk2, Argon Stream2, Panasonic DP-UB9004 , Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, D9, D7 Behringer A800, subs: REL T9X, Beyma-Dayton-Hypex 2x12 , Sumiko S9

5.1.4

LG77C4

Marvin

Ja zo blijf je wel lekker bezig, leuk hoor, hoort ook bij deze vreemde hobby!

Ben zelf ook aan het speuren naar een ander meubel, huidige setting oogt iets rommeliger.

TurboMarco

Natuurlijk maakt dat die 15cm hoger staat voor de center ook veel uit, het komt immers veel dichter bij het tv scherm en dus ook meer richting oor hoogte.
Om de center net dat extra zetje omhoog te geven komen er nog 5cm hoge voetjes eronder.

5.1.4

LG77C4

RHK

Citaat van: TurboMarco op juli 25, 2025, 07:15:25Natuurlijk maakt dat die 15cm hoger staat voor de center ook veel uit, het komt immers veel dichter bij het tv scherm en dus ook meer richting oor hoogte.
Om de center net dat extra zetje omhoog te geven komen er nog 5cm hoge voetjes eronder.

Dat beetje omhoog heb ik aan de voorzijde  destijds  gedaan. Ik heb bij de bouwmarkt buisisolatie schuim gehaald (antracietkleur) en die op dezelfde breedte aan de voorzijde eronder gelegd. Zakt uiteraard een beetje in vanwege het gewicht van de center maar dan is de hoek precies goed. Valt ook mooi samen met het zwarte front van de Klipsch center.
5.2.2

Voorn

Veel aandacht aan de centerspeaker is altijd goed, tjonge wat een meerwaarde krijg je dan bij een film of concert.
Cinema 30, UD7007, Sony UBP-X800m2, Bluesound Vault2,  Nvidia Shield Pro
Front Kef XQ5, Surround KefXQ3, Center Kef 204c, Heights Front XQ1, Heights Rear Q compact, Subwoofer Rel HT1510

NB

Citaat van: TurboMarco op juli 24, 2025, 21:57:14Ondertussen staat hier een ander meubel, nou ja anders is het niet direct maar wel met de nodige veranderingen op basis van het bestaande ontwerp (wat daar nog van over was) Zo is het meubel 15 cm hoger en heb ik aan 1 kant de achterplaat verwijderd zodat de 2 eindversterkers hun warmte kwijt kunnen terwijl het deurtje dicht zit.
Verder nog met de frees bezig geweest om het wat netter als de vorige keer te maken.

Sinds de komst van de Sumiko sub heb ik besloten om de zelfbouw sub met de Beyma 12" + passive radiator op het center kanaal aan te sluiten en dat werkt verdomt lekker zo pompom
Dus weer is Toto live op BD aan te pas gekomen en man o man wat een laag gaat er over het centerkanaal  :-o  eigenlijk is die zo gemixt dat alle speakers de effecten voor hun rekening nemen en het centerkanaal alles doet, de test met sub aan/uit laat een mega verschil horen, maar behalve Toto komt de center + sub ook heel goed uit de verf met Star Wars Obi wan Kenobi.

Is dat Toto live in Amsterdam?
Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.

TurboMarco

jep

5.1.4

LG77C4

TurboMarco

Gisteren een 22mm mdf paneel gezaagd en gefreesd voor de afdekkap van de center sub en straks naar de action voor wat zwarte verf.
Doek heb ik al op maat geknipt en word wanneer de zwarte verf gedroogd is erop gelijmd, dat is een klusje waar geduld voor nodig is en wat ik eigenlijk niet heb  :-P  , want deel voor deel moet de lijm drogen zodat het doek gespannen kan worden.
Vastnieten kan natuurlijk ook maar dat vind ik niet zo fraai, hoewel niemand die achter de kap woont.

5.1.4

LG77C4

RHK

vastnieten en daarna een lijstje erop?
5.2.2

TurboMarco

De kap om het mooi strak te krijgen toch vastgeniet.

Ik heb trouwens alle luidspreker drivers bij elkaar opgeteld en kom uit op 50 stuks, geen wonder dat dan alles met gemak weergegeven word :-)

5.1.4

LG77C4

RHK

Ziet er supergaaf uit !
5.2.2