Welke Marantz zou je wel eens willen zien/horen?

Gestart door Mr Marantz, maart 07, 2007, 00:53:49

Vorige topic - Volgende topic

SB_Marantz

Ik ga dit topic nieuw leven inblazen en wel om de volgende reden: Het toenmalige vergelijk werd verre van correct gedaan!
Ik wist het al een tijdje maar heb er niets mee gedaan tot nu dan.

De betreffende Sony en mijn buizen voor plus eind versterker werden op de volgende manier aangesloten: Van Sony pre naar Marantz pre naar beide eindversterkers!

De schakelkast was verder prima alsmede het ijken binnen 0,5 dB.

Voor het overige dus een complete prank!

Ik moet ook eerlijk zeggen dat mijn toenmalige speakers niet in staat waren de verschillen goed weer te geven wegens de hoogafval te wijten aan de passieve filtering die in bijna alle gevallen niet klopt.

Je kunt de versterkerking duidelijk zichtbaar maken m.b.v. een toongenerator.
Een 8,10 of zelfs een 20 khz blokgolf. Je kijkt dan naar de voorflank et voila.
Op een andere wijze, wederom met een blokgolf maar dan het middengebied of het laag kun je hetzelfde doen.
Dit kan ook met een sweep m.b.v. een sinus maar veel minder effectief zichtbaar.

Iedereen heeft zich in de maling laten nemen, mijzelf incluis. Dit laatste omdat ik vertrouwen had in de toen aanwezige ''technicus.'' clown1

Maar aldoende leert men dus lijkt het mij wederom een zeer relevant topic. 8-)

Facts count.

CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

RHK

Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*

SB_Marantz

Meten is weten zeggen ze altijd en dat klopt maar dan wel op de correcte manier!
Cudo's gaan ook naar mijn oud leraar die zijn eerste buizenversterker bouwde op 12 jarige leeftijd!

De verschillen kunnen zijn: Minder push in de lage regionen, een wat korrelige hoogweergave en meer.

Ja, Een versterker moet versterken en what goes in must come out maar er speelt zich een beetje meer af in het versterkingsproces dan wat ''gebruikers'' denken.

Facts count.

CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Paul

Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

SB_Marantz

Facts count.

CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Paul

Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

SB_Marantz

Een meeting bedoel je?

Ja en nee.

Je weet hoeveel ik er gedaan heb in de loop der jaren.

Facts count.

CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

TurboMarco

Vergelijken doe ik allang niet meer maar sluit gewoon iets aan wat binnen mijn bereik ligt (ruime voorraad) en ga muziek luisteren of een filmpje kijken.

CiteerMeten is weten zeggen ze altijd en dat klopt maar dan wel op de correcte manier!
Daar ben ik het helemaal mee eens maar ik besef ook dat wat wij in staat zijn om (nog) te kunnen horen als het gaat om meetresultaten de relevantie als sneeuw voor de zon verdwijnt.

CiteerDe verschillen kunnen zijn: Minder push in de lage regionen, een wat korrelige hoogweergave en meer.
"en meer" Ja vooral meer na het jarenlang lezen van berichten, meer zwart tussen de noten tot organisch aan toe  :schater:
En we worden allemaal ouder en ook het gehoor verouderd mee.

Ik vind het zelf veel interessanter om luisteren bij verschillende mensen om elkaar wat beter te kunnen begrijpen hoe hun apparatuur keuze tot stand gekomen is.

CiteerJa, Een versterker moet versterken en what goes in must come out maar er speelt zich een beetje meer af in het versterkingsproces dan wat ''gebruikers'' denken.
Zeker in het geval van meerkanaals weergave waar de meeste ontwikkelingen in zitten.

Rotel RAP 1580mk2, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, D9, D7 Behringer A800, Edifier R1800 ,subs: REL T9X, Beyma-Dayton-Hypex 2x12 , Velocity-Seas-Hypex 8+10

5.1.4

Philips 75PUS8303

SB_Marantz

Meetresultaten zeggen alles over de versterker an sich.
Het is wel zo dat een ouder persoon geen echt hoge audiofrequenties meer kan horen.
Of gehoorbeschadiging hebben door ''disco disco.'' of andere factoren.

De surroundversterkers versterken zo goed als nooit correct want het barst van de opslingering.

Hoe het nu is ga en kan ik niet zeggen.

Het is en blijft wel zo dat over persoonlijke smaak niet valt te twisten.
Maar dat is niet de opzet van mijn relaas.

Tevens is het zo dat ik duidelijke info wil geven die klopt.
Ik heb het niet over zwart tussen de noten en snake oil. ;-)

Facts count.

CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

TurboMarco

CiteerDe surroundversterkers versterken zo goed als nooit correct want het barst van de opslingering.
Zonder te meten ben ik het daar totaal niet mee eens, en dan erbij die opslingering waar je het over hebt stelt geen zak voor als je kijkt wat er van de weergave overblijft door invloed van een akoestiek en gedraging van de speakers an sich.

Ik kan hier met mijn surroundbakkie continue 105db knallen waar alleen de buren een opslingering van krijgen :lol:
Rotel RAP 1580mk2, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, D9, D7 Behringer A800, Edifier R1800 ,subs: REL T9X, Beyma-Dayton-Hypex 2x12 , Velocity-Seas-Hypex 8+10

5.1.4

Philips 75PUS8303

SB_Marantz

Een versterker hoort recht te versterken onder een reactieve belasting.
Doet dat ding dat niet duidt dat op een niet correct ontwerp.

En daarbij: Hoeveel klachten/defecten zie en hoor je niet over surround versterkers???

Stabiliteit ten top.....not.

Nogmaals: Ik probeer hier duidelijke info te verschaffen en wat men ermee doet moet men zelf weten.

Het is en blijft een wegwerp maatschappij en wanneer het achterpaneel gewoon naar buiten komt bij het aanknopen van een paar speakerkabels zakt mijn broek al helemaal af. De cinema 60 meen ik?

Ik ben er nog veel dieper op in gegaan dan alleen de versterking.
Maar dit topic gaat alleen over versterking en correct welteverstaan.

En last but not least: Willen gebruikers meer weten mogen deze gerust vragen stellen.
Mocht ik het model kennen kan ik er een gepaste reactie op geven.

Facts count.

CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

TurboMarco

CiteerEn daarbij: Hoeveel klachten/defecten zie en hoor je niet over surround versterkers???
Stop een HDMI board in een stereo versterker en je krijgt dezelfde resultaten.
Jij met een technische achtergrond zal toch moeten begrijpen dat wanneer er meer componenten in een toestel zitten dat er dan meer kapot gaat.

Of anders gezegd wanneer er net zoveel stereo versterkers verkocht worden als surround versterkers  :wink:
In mijn eigen situatie zijn er meer stereo versterkers gesneuveld dan surround versterkers, juist omdat ik meer stereo versterkers dan surround versterkers gehad heb, echter ik bind daar geen conclusie m.b.t bouwkwaliteit aan vast.

Ik kan mij nog herinneren dat de CRT's van Phillips de meeste defecten vertoonden, hoe kan het ook anders wanneer deze het meest geproduceerd waren.

CiteerEen versterker hoort recht te versterken onder een reactieve belasting.
Doet dat ding dat niet duidt dat op een niet correct ontwerp.

Hoeveel surround versterkers heb je al gemeten?

5.1.4

Philips 75PUS8303

TurboMarco

CiteerHet is en blijft een wegwerp maatschappij en wanneer het achterpaneel gewoon naar buiten komt bij het aanknopen van een paar speakerkabels zakt mijn broek al helemaal af. De cinema 60 meen ik?
Wat een flauwe reactie Wilfred, je had het gewoon bij een wegwerpmaatschappij kunnen laten wat feitelijk juist is.
En er was zeker geen sprake van (gewoon) een paar speakerkabels wanneer deze ontiegelijk lomp en stug zijn.

5.1.4

Philips 75PUS8303

SB_Marantz

Niets flauws aan.
Kom op zeg, Jij draait ook al wat langer mee dan vandaag en zou toch moeten weten hoe het zit.

En ja, de HDMI bordjes verknollen een hoop.
Moet ik mezelf nu gaan verantwoorden hoeveel surround versterkers ik gemeten heb?
Voldoende is mijn reactie.

Verder reageer ik alleen nog maar op gefundeerde vragen en dan alleen over normale versterkers. Ook van een ander merk. Zie voorgaande post.
Dat is ook de insteek van dit topic.

Facts count.

CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Frits Denon

Ik heb zelf een Denon PMA 2010ae. Wat is daarvan de Marantz broer?
TV Set: Denon PMA 2010ae, Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Accuphase E-270, Elac: FS 249.3, Vela BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4