Welke Marantz zou je wel eens willen zien/horen?

Gestart door Mr Marantz, maart 07, 2007, 00:53:49

Vorige topic - Volgende topic

SB_Marantz

Citaat van: Frits Denon op Vandaag om 11:07:36Ik heb zelf een Denon PMA 2010ae. Wat is daarvan de Marantz broer?

Het is tegenwoordig best wel 1 pot nat Frits.
Ik ken deze versterker niet goed genoeg om er uitspraken over te doen.
Check bv ''The soundmasters'' van ''Marantz.'' :schater:

Wil je een goede benchtest dan ben je welkom.
Kan ik het ding ook kwa schema en bouw bekijken.
Facts count.

CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

TurboMarco

CiteerMoet ik mezelf nu gaan verantwoorden hoeveel surround versterkers ik gemeten heb?
Nee je moet niets, ik ben er gewoon nieuwsgierig naar want dan komt de statisticus in mij naar boven.

CiteerVerder reageer ik alleen nog maar op gefundeerde vragen en dan alleen over normale versterkers. Ook van een ander merk. Zie voorgaande post.
Dat is ook de insteek van dit topic.
Nou veel plezier ermee dan. :-D

Rotel RAP 1580mk2, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, D9, D7 Behringer A800, Edifier R1800 ,subs: REL T9X, Beyma-Dayton-Hypex 2x12 , Velocity-Seas-Hypex 8+10

5.1.4

Philips 75PUS8303

Paul

Citaat van: SB_Marantz op Vandaag om 10:19:42Meetresultaten zeggen alles over de versterker an sich.
Het is wel zo dat een ouder persoon geen echt hoge audiofrequenties meer kan horen.
Of gehoorbeschadiging hebben door ''disco disco.'' of andere factoren.

De surroundversterkers versterken zo goed als nooit correct want het barst van de opslingering.

Hoe het nu is ga en kan ik niet zeggen.

Het is en blijft wel zo dat over persoonlijke smaak niet valt te twisten.
Maar dat is niet de opzet van mijn relaas.

Tevens is het zo dat ik duidelijke info wil geven die klopt.
Ik heb het niet over zwart tussen de noten en snake oil. ;-)

Als het meet technisch uitgelegd en gezien kan -scope- kan worden waarom niet.
Op het gehoor bepalen geloof ik niet in dan ben je van zoveel factoren afhankelijk.
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

SB_Marantz

Beiden zijn mogelijk Paul en staan ook gelijk aan elkaar.
Facts count.

CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Frits Denon

Citaat van: SB_Marantz op Vandaag om 11:12:19Het is tegenwoordig best wel 1 pot nat Frits.
Ik ken deze versterker niet goed genoeg om er uitspraken over te doen.
Check bv ''The soundmasters'' van ''Marantz.'' :schater:

Wil je een goede benchtest dan ben je welkom.
Kan ik het ding ook kwa schema en bouw bekijken.

De PMA is al wat ouder, Wilfred, wat ik prima vind. Degelijk gebouwd, weegt 24 kg. Iets vergelijkbaars en dan het liefst in een stereo receiver model met AB zou prima kunnen. Ik denk dat de Denon ook wel wat overkill is voor in de TV set.
TV Set: Denon PMA 2010ae, Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Accuphase E-270, Elac: FS 249.3, Vela BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4

Paul

Citaat van: SB_Marantz op Vandaag om 11:19:02Beiden zijn mogelijk Paul en staan ook gelijk aan elkaar.

Leuk laatste keer live was bij Rob thuis was Marco er ook.

Mijn site

SB_Marantz

Citaat van: Frits Denon op Vandaag om 11:23:44De PMA is al wat ouder, Wilfred, wat ik prima vind. Degelijk gebouwd, weegt 24 kg. Iets vergelijkbaars en dan het liefst in een stereo receiver model met AB zou prima kunnen. Ik denk dat de Denon ook wel wat overkill is voor in de TV set.

Wat ik zo op een foto zie ziet het er keurig uit .
Verder kan ik (nog) niet concreets zeggen.
Facts count.

CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

TurboMarco

CiteerHet toenmalige vergelijk werd verre van correct gedaan!
Ik wist het al een tijdje maar heb er niets mee gedaan tot nu dan.

De betreffende Sony en mijn buizen voor plus eind versterker werden op de volgende manier aangesloten: Van Sony pre naar Marantz pre naar beide eindversterkers!

De schakelkast was verder prima alsmede het ijken binnen 0,5 dB.

Voor het overige dus een complete prank!

Ik was er toen niet bij maar wel een vergelijkbare opzet in de studio van Han waar Jacco de opzet in handen had.
De conclusie was dat wanneer de versterkers binnen hun werkgebied opereerden er geen klankverschillen waren, er werd zeker NIET beweerd dat er geen verschillen in versterkers zitten alleen in hoeverre men de verschillen konden duiden.

Kan je misschien vertellen wat er aan deze opzet niet klopt?

En wat houd de prank dan in?
Rotel RAP 1580mk2, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, D9, D7 Behringer A800, Edifier R1800 ,subs: REL T9X, Beyma-Dayton-Hypex 2x12 , Velocity-Seas-Hypex 8+10

5.1.4

Philips 75PUS8303

Frits Denon

Ik heb vorig jaar nog een test gedaan met Jacco. Was met de Denon en een Sony en de schakelkast die hij had. Er was geen verschil hoorbaar.
TV Set: Denon PMA 2010ae, Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Accuphase E-270, Elac: FS 249.3, Vela BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4

TurboMarco

De test waar ik toen bij was waren een Sony, Densen, DIY UCD en mijn eigen Onkyo surroundbakkie TX-NR604E en idd geen hoorbaar verschil.
Nadien liepen er er wel een aantal deelnemers te miepen over een door hun onbekende samenstelling waardoor de test situatie niet zou kloppen, maar achterafgelul hou je toch.

5.1.4

Philips 75PUS8303

Paul

Gemoedstoestand speelt ook mee.

Kan zomaar weer ruk klinken.  :schater:

Mijn site

Frits Denon

Citaat van: Paul op Vandaag om 15:40:31Gemoedstoestand speelt ook mee.

Kan zomaar weer ruk klinken.  :schater:

Nee, hoor! Ik ben altijd blij als ik de set aanzet. hello  pompom  hello

Paul

Citaat van: Frits Denon op Vandaag om 16:05:08Nee, hoor! Ik ben altijd blij als ik de set aanzet. hello  pompom  hello

Hier ook, good old vintage.

Mijn site

Frits Denon

Erg mooi. De 2230B black is nog steeds mijn favoriet.