Set van Zoldar

Gestart door Zoldar, november 20, 2011, 11:02:46

Vorige topic - Volgende topic

xander32

Frusty ?   :wink:

Citaat van: Zoldar op februari 05, 2016, 17:29:26
De remote app van marantz....kijk met een android toestel kapt de media speler ermee na 3 nummers. Maar op een iphone blijft hij wel lekker doorspelen. Maar op de iphone zie ik weer geen internet radio zenders. 😤

Zoldar

Mwaaaaahhh. Ik gebruik de marantz voor achtergrond muzak. Dan wil je gewoon beide kunnen doen, streamen en internet radio. Maar dat is te veel gvraagd kennelijk. Gelukkig doet spotify connect het prima. En voor films is het meer dan goed.

Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

xander32

Dan is het leed te overzien ja  :-).

De app doet het hier via de IPad wel okey.

Citaat van: Zoldar op februari 05, 2016, 18:53:24
Mwaaaaahhh. Ik gebruik de marantz voor achtergrond muzak. Dan wil je gewoon beide kunnen doen, streamen en internet radio. Maar dat is te veel gvraagd kennelijk. Gelukkig doet spotify connect het prima. En voor films is het meer dan goed.

Zoldar

Deze week eindelijk een oplossing gevonden voor de extra versterking voor de SR7009. Best moeilijk om een eindbak te vinden die in de schaduw kan staan van de hier vertrokken onkyo tx-nr5008. Maar om nu honderden euro's daar aan uit te geven is het me ook niet waard.

Enfin, vandaag een NAD T763 receiver in het tv meubel getild. Het is een 20kg zware receiver met een forse ringkern trafo. Het fijne aan deze receiver is dat je 6 kanalen direct als eindversterkers kunt gebruiken door bruggetjes weg te halen tussen pre out en main in. En dus zo el cheapo een 6 kanaals einbak die ihf dynamisch dezelfde watts levert als de onky :)

Heb nu alleen de fronts aangesloten maar ga nog spelen ermee om te kijken hoe ik tot een 7.2.4 atmos opstelling kom. Maar merk nu al dat de sound met meer power en meer vlees op de botten de kamer in komt.

lo

Mooie voortgang en mooi dat je weer een oplossing hebt gevonden. Succes met ontdekken van toepassingsvarianten...
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Paul

Citaat van: lo op februari 12, 2016, 22:08:04
Mooie voortgang en mooi dat je weer een oplossing hebt gevonden. Succes met ontdekken van toepassingsvarianten...
+1 
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

WilliamB

Wouw mooie versterker. Slim om deze te gebruiken als eindversterker.
Ik ben erg benieuwd naar je bevindingen  :yes:
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

WilliamB

Zit net te kijken naar Nad, maar dat is twee de hands helemaal niet duur.
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5

Zoldar

Klopt. Heb de mijne voor iets  oven de 100 euro gehaald. Zat geen ab bij en hij ziet er niet uit maar hij staat in een kastje.

Er de achterkant ook een 12v dc in trigger. Zal me benieuwen of dat gaat werken met de marantz. Zou toch mooi zijn als de sr7009 de nad aan en schakeld. Hoe kom ik aan zon kabeltje? Hoe heet zo iets eigenlijk?

Gisteren avond hoorde ik wat geruis uit de speakers komen. Vreemd want had elk kanaal afzonderlijk getest. De front en centers zijn volledig stil. Surround en back heel klein beetje ruis als je je oor op de tweeter zet.

Maar de oorzaak is de niet afgeschermde dropveter die ik nu gebruik. Die vang een hoop rf zooi op van de vele voedingskabels en de wifi router waar hij langs loopt. Ik ga vandaag kijken naar een goed afgeschermde budget interlink.

Qua geluid zijn de nad eintrappen on-nad goed. Heb zelf jaren met een c370 gespeeld. Dat was een stabiele krachtbron. Maar ook een beetje safe smooth niet levendig hoog.

Zo niet de combo marantz nad. Ik hoor meer details in het midden en ik heb niet de indruk dat het hoog wordt gecensureerd.

WilliamB

xander32

... voor die centen al helemaal een top upgrade  :yes:.

Zoldar

Vandaag interlink gekocht op maat. Gewoon een oehlbach snoertje. En hoppa weg brom.

Na lang zoeken een mono aansluitkabel besteld voor de 12v dc trigger en een spindel speakerkabel. Komende week van 5.2.4 naar 7.2.4 gaan.

Zoldar

Yes, het werkt! De marantz schakeld nu de NAD zelf aan en uit. Alles met een druk op de knop op de app.

Marantz en nad staan achter een deurtje. Ik heb voor de koeling van de marantz de laptop cooler erop gezet.

Deze week aan de slag met 7.2.4 opstelling

WilliamB

Succes. Blijf het volgen  :yes:

Zoldar

Ben bezig geweest met tidal. Toch best leuk. Staat nu meer muziek op dan pakweg een jaar geleden.

Maar de tidal app is niet zo maar op afstand te bedienen en dan moet ik heen en weer switchen tussen jriver en tidal op de pc. Verder wilde de Mytek driver in het nieuwe win 10 niet goed tidal afspelen. Jriver speelt nog feilloos.

Wat een gedoe. Daar heb geen tijd en geen zin meer in.

Na wat avonden klootzakken achter de laptpop kwam de oplossing uit onverwachte hoek.

Eerst een proef Abbo op Roon genomen en dat ziet er prima uit. Maar ook dat wilde niet goed spelen naar de Mytek. Bijna de hoop op gegeven.

Totdat ik las dat je jriver ook als geluidskaart kunt aanzetten. Roon zou dan via jriver naar de Mytek streamen. Proefabonnement had ik al boos stopgezet natuurlijk.

Maar alles werkt nu perfect. Geripte cd's, high res, dsd en tidal in 1 app. Echt super.
Het enige wat ik terug zou willen draaien is de suggesties die ik zelf heb aangeklikt bij tidal. Die heeft nu alle classic rock jazz en rap in mijn lijst erbij gegooid. Een explosie in muziek keuze. Beetje bladeren is er niet meer bij. Moet nog even aan wennen.