Set van Zoldar

Gestart door Zoldar, november 20, 2011, 11:02:46

Vorige topic - Volgende topic

Rob46

Heel erg mooi!!! Gefeliciteerd!!

Zoldar

Zo, de Marantz SR7009 staat nu een paar dagen lekker te spelen. Zeer, zeer tevreden met de overstap. Had wel wat angst dat het tegen zou vallen van het monster van Onkyo naar dit toch veel lichter model.

Inregelen was eenvoudig met het voor mij inmiddels bekende audyssey 32XT. Het menu helpt je overal makkelijk doorheen. Ik was dagenlang handleidingen lezen gewend.

Ik heb gekozen voor een 5.1.4 Atmos opstelling met speakers die naar boven stralen om via het plafond naar beneden het Atmos effect te brengen. Ergens op internet staat een white paper van Dolby waarin staat dat de add-on speakers het beste op de positie van de fronts en de surr. back speakers behoren te staan. Ik gebruik hier een setje satteliet speakers van Tannoy voor die omhoog wijzen. Ik wil dit eerst uitproberen. Voel er weinig voor om nu al met een boor aan de gang te gaan voor 10 filmtitels.

Heb nog weinig serieus film kunnen kijken, maar wel al met de Atmos Demo disk bezig geweest. Atmos geeft hier het meest preciese surround bubble die ik ooit gehoord heb. Zo mooi aaneengesloten geluidsbeeld. Klein stukje San Andreas gezien en je hoord het gebouw om je heen op je in elkaar srtorten. Heel believable, heel creepy. Hier ga ik binnekort eens lekker voor zitten.

Zo net uit de doos lijkt de Marantz wat minder vol qua sound dan de onky, maar ik ga hem nog een paar dagen geven voordat ik echt een oordeel geef. Heb ook met de Marantz zonder stress de ruiten eruit kunnen blazen dus met de power zit het wel snor.

Verder bezig geweest met het streamen van DSD files over het netwerk aan de praat te krijgen. Dit gaat niet met de standaard muziek server van Synology. Maar na installatie van de MinimServer draai alles als een zonnetje. DSD, 2L 192khz flac alles. Waar de Marantz echt een stap beter in is dan de Onky is gewoon muziek maken. Dat doet ie met een classy smootheid en een vleugje warmte.

Dolby Surround upmixer is de eerste van dit soort zaken die ik echt iets moois van muziek vinfd maken. Heerlijk subtiele surround bubble bij je muziek. Lekker voor op zondag, internet radiotje aan.

Zojuist is Roger Waters The Wall concertregistratie uitgekomen, in Dolby Atmos. Beamer in de kamer, licht uit en potje bier........

Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

Zoldar

Gisteren eens uitgedokterd wat je met de Bluetooth ingang kan doen op SR7009. Wat blijkt, ik kan nu Spotify vanaf mijn telefoon bedienen of streamen, geen idee wat. Maar het werkt. Als een kind zo blij.

xander32

Kan ook middels wifi; Spotify Connect on board  :yes:.

Citaat van: Zoldar op december 07, 2015, 20:39:05
Gisteren eens uitgedokterd wat je met de Bluetooth ingang kan doen op SR7009. Wat blijkt, ik kan nu Spotify vanaf mijn telefoon bedienen of streamen, geen idee wat. Maar het werkt. Als een kind zo blij.

WilliamB

Citaat van: Zoldar op december 07, 2015, 20:39:05
Kijk dat is ook interessant voor mij  :yes:
Mooie tip.
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

Zoldar

Gisteren even iets flauws gedaan. Spotify via hoofdtelefoonuitgang van de SR7009 vs Flac via Mytek/Graham Slee koptelfoonuitgang. No contest natuurlijk.

Maar er zit een M-DAX of iets dergelijks op de SR7009 die de MP3 kwaliteit naar CD zou moeten brengen; Lekker uitlaten. Hoop gesis en wat extra bass.

Verder ben ik op zoek naar extra verstreking voor de SR7009. Draai nu met 5.1.4, maar wil naar 7.1.4 plus Zone 2. Dat zijn minimaal 4 extra kanalen. Dat kan met een 5.1 einbak maar die zijn zeldzaam en duur.

Bovendien gaan die kanalen allen maar het effecten werk af en toe versterken. En ik ben niet zon mierneueker met surround als met stereo :)

Mijn oog valt nu op recievers met een 7.1 ingang. Die zou ik kunnen gebruiken voor de Atmos kanalen (worden minst aangesproken) en Zone 2 (6 total). Zo ontlast ik de SR7009 ook een beetje.

Marantz SR4500 ed. zijn voor onder de 100 euro te vinden...

WilliamB

Ik zit een beetje met het zelfde idee, namelijk een extra eindversterker voor mijn twee plafondluidsprekers.
Zit zelf te denken aan de MM7025, PM7001 of twee MA500 blokken, alleen zijn deze laatste al op leeftijd.

Jou idee met de SR is ook erg interessant, maar hoe sluit je deze dan aan op de SR7009 ?
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5

Zoldar

Gebruik de multi channel in van de SR (7 kanalen). Zet het volume zo dat de pink noise net zo hard is als via de eindbak van de 7009. Dan laten staan. Vervolgens audyssey gewoon zijn werk laten doen.

Je hebt dan welliswaar een extra volume potmeter in de keten, maar ik heb het over luidperkers die via mijn plafond geluid afketsen en sporadisch wat te doen hebben. Daar heb ik persoonlijk nog niet zulke hoge eisen aan.

Wat jij bekijkt is mooier, een MM met nagenoeg iedentieke eindtrappen aan de SR7009. Er staan ook een aantal MM9000 op MP die zouden kunnen voldoen. Maar kijk voor de grap ook eens naar een SR9200. Daar kun je de eindtrappen direct van aansluiten als een EV. (te groot voor in mijn tv meubel)

WilliamB

Staat inderdaad een MM9000 te koop via mp, erg mooi om te zien. Ook zie ik een aantal monoblokken MA6100 op MP
Weet even niet wat het beste is, dus even wat huiswerk voor mij.

Zoldar

Veel nieuwe spulletjes om mee te spelen en mee te tweaken. Leuk!

Voor de Marantz SR7009 ben ik op zoek naar extra versterking om op te schalen naar 7.2.4 Atmos opstelling.
De 2de subwoofer heb ik al stiekem de kamer in gekregen als bijzet tafeltje :)
Maar ik mer aan de SR7009 dat hij echt een maatje kleiner is dan de TX-NR5008. Minder zware en minder Massive Bass in films. Niet zo gek, 13 kg vs 23 kg veiding ga je ergens terug horen zeker als je er ook nog eens meer speakers aan gaat hangen.

Goed de opties:
- Onkyo A-9755 stereo klasse d-amp met vergelijkbare wattages als de onky. Maar nadeel is dan dat de Triangle rears een andere versterking krijgen als de fronts. En ik vind die homogeniteit tussen de triangles wel mooi.
- The T.AMP D4-500, 4 kanaals digitale PA amp, maar 5 cm hoog, 250watt. Veel power, over de 4 triangles, de rest van de effect kanalen voor de Marantz. Maar hoe klint een PA amp in een Ht setting?
- Sony TA-N9000 ES, bakbeest van een 5 kanaals amp, Sony heb ik geode ervaringen mee, mooie stabiele en accurate amps. Maar is weer zon ding wat 4 cm achter mijn kast uit komt, was blij dat ik daar vanaf was met de 5008.

keuzes keuzes keuzes!

Cornelis1921

Het is ook altijd wat... :|
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

WimPeu

Hee Zoldar je vroeg me per PM om mijn ervaringen met de Onkyo. Helaas zit je inbox vol dus antwoorden gaat moeilijk, maar ik kan kort zijn, die amp heb ik nooit gehad dus geen idee wat hij zal brengen. Zoals ik het lees ben je beter af met een losse EV.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Zoldar

Verder de eeste stappen aan het zetten in 4K. Sinds kort een 4K Phlips TV aan die wand hangen. Maar nog geen mogelijkheid om hier makkelijk 4K beeld op te toveren.

Deze week kwam een media speller binnen die 6 maanden geleden door Philips was beloofd. Het was geen flips media box geworden maar van een ander merk. Een NVidia Shield Android TV. Het is een een mix van een 4K media speler en een game console. Maar het gaat om de 4K mogelijkheden van Youtube en Netflix. Gelukkig kun je ook vanaf een HDD bestanden afspelen. Ben nu druk bezig met 4K materiaal op te zoeken en we zijn net begonnen met Jesicca Jones in 4K van Netflix. Best aardig met name de natuuropnames in 4K op youtube.

Zoldar

Citaat van: WimPeu op januari 11, 2016, 17:20:23
Hee Zoldar je vroeg me per PM om mijn ervaringen met de Onkyo. Helaas zit je inbox vol dus antwoorden gaat moeilijk, maar ik kan kort zijn, die amp heb ik nooit gehad dus geen idee wat hij zal brengen. Zoals ik het lees ben je beter af met een losse EV.

aha, dank wim.

Zoldar

De remote app van marantz....kijk met een android toestel kapt de media speler ermee na 3 nummers. Maar op een iphone blijft hij wel lekker doorspelen. Maar op de iphone zie ik weer geen internet radio zenders. 😤