Set van Zoldar

Gestart door Zoldar, november 20, 2011, 11:02:46

Vorige topic - Volgende topic

xander32

Uiteindelijk komt het goed.

Hoe ziet jouw streamketen er op dit moment uit? Ben ff het spoor bijster.

Zoldar

Ik ook bijna.

Roon staat op een Sony Vaio mini Laptop. Deze streamt (via JRiver MC) mijn muziek collectie op de NAS, TIDAL en internet radio naar de Mytek 192-stereo DSD DAC. Met 1 app alle muziek, alle formaten die ik aan muziek heb, onder de vinger.

Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

xander32

Waarom een combi van laptop > nas? Is het niet mogelijk om alles op de laptop te zetten? (Vast een noob vraag)

Zoldar

Harde schijf is net iets te klein voor al mijn muziek. Ik heb wel 90% van mijn favo muziek op de laptop staan, de rest plus een Back-up op de NAS. Dus bij netwerk probleem heb ik toch muziek.

Ik ook eens kijken naar de mogelijkheid om de Roon server op de NAS te laten draaien.

Ik heb het idee dat Roon een iets Andere geluidskwaliteit neerzet dan jriver. Moet ik eens induiken.

Voorlopig zo blij als een kind met de hele muziek wereld in lossless kwaliteit in 1 app.

Tidal klinkt bij mij wel iets anders dan een rip van de cd, maar dat zijn echt kleine verschillen waar ik me nu minder mee bezig hou.

xander32

Cool, alles via die ene app en in top kwaliteit. Maar jij kent voorts ook nog de luxe van een fraaie dt, in het geval dat het netwerk uitvalt  :yes:.

pietjepc

Wat ik mij afvraag: Als je je muziek op een nas hebt staan, kun je via een tablet of laptop je collectie benaderen en/of afspelen?
PM-15s1, SA-15s1, UD5005, TD160, XT6F

Zoldar

JA, met Roon heb je je hele collectie op je NAS, je PC en alles op Tidal in 1 app.

De biografien zijn ook wat informatiever dan die van Tidal of Spotify.

Alleen de SACD.iso pakte roon niet maar die zijn zo geconverteerd naar .dsf.

pietjepc

Maar is Roon ook niet zoiets als Spotify? Wim is er nogal over te spreken :-D Ik bedoelde eigenlijk mijn eigen collectie (geripte cd's) Zit er over te denken om wellicht een Nas aan te schaffen, maar zal mij hier nog even wat beter over inlezen...

WimPeu

Roon is geen streamdienst zoals Spotify, Tidal ect maar een Mediaserver, alleen puur voor audio. Net als Twonky, Plex LMS ed servers zijn. Roon laat je met je muziek map(pen) communiceren en met de app alles bedienen. Tidal is geïntegreerd in de app zodanig dat alles wat in Tidal staat en aan je bibliotheek hebt toegevoed het net lijkt alsof ook die albums op je Nas staan. De eigen bibliotheek en de Tidal bibliotheek worden zo een geheel. Roon is wel duur vergeleken met de genoemde gratis servers maar daar krijg je ook heel veel voor terug.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Zoldar

Roon heeft een prijskaartje. Maar ik zocht iets dat:

- mijn geripte cd af zou spelen
- high res muziek af kan spelen
- dsd en geripte sacd af kan spelen
- zonder veel gepiel ook tidal kan afspelen
- liefst in 1 app

Dan kom je meteen streamers tegen van 500 euro of meer. Dit stukje software kan ik daar 5 jaar van laten draaien. Denk dat ik een streamer zo lang niet zal houden, verouderen snel. De hardware had ik al,  waar roon op draaid.

WimPeu

Als ik jou was zou ik een Synology Nas kopen en daar de Roon server op zetten. Al je muziek bijelkaar en met een bv Raid 5 config ook meteen veilig. Eindpunt zou een SBT kunnen zijn maar kijk ook eens naar een Meridian MS 600. Denk het mooiste Roon eindpunt. Omdat ik een 861 heb met zeg maar ingebouwde MS600 ben ik hem niet nodig maar met een MS600 heb je een dijk van een streamer/Dac/Roon eindpunt. Tweedehands voor rond de €800,-
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

WimPeu

Citaat van: xander32 op juni 03, 2016, 09:37:12
Cool, alles via die ene app en in top kwaliteit. Maar jij kent voorts ook nog de luxe van een fraaie dt, in het geval dat het netwerk uitvalt  :yes:.

Maar wanneer valt je netwerk uit? Als het stroom uitvalt idd maar anders?? Internet kan uitvallen zonder dat je zelf iets kunt doen maar je eigen netwerk is net zo stabiel als je stroom voorziening. Tenminste bij mij. Kan me niet herinneren dat ik ooit een netwerk uitval heb gehad wat niet mijn eigen schuld was.

Zoldar

Heb 2 synologys staan dus ga daar zeker mee aan de slag.

Maar de meerwaarde van een meridian streamer eindpunt ontgaat me. Ondersteund ook geen dsd toch?

WimPeu

Citaat van: Zoldar op juni 04, 2016, 07:59:32
Heb 2 synologys staan dus ga daar zeker mee aan de slag.

Maar de meerwaarde van een meridian streamer eindpunt ontgaat me. Ondersteund ook geen dsd toch?

Als je nu Roon op je Nas zet, welk eindpunt ga je dan gebruiken? Als dat een SBT + Dac gaat worden is dat natuurlijk een optie maar een MS600 is een renderer/Dac in 1 en het is een hele goeie dac. Of ie DSD ondersteund weet ik niet, daar doe ik zelf helemaal niets mee.

pietjepc

Het wordt, langzaam maar zeker, steeds een beetje duidelijker. Bedankt ,mannen notworthy