De avond begonnen met de TX-NR3008 in 5.1 met Porcupine Tree - Fear of a black planet van DVD-audio. Ik denk niet dat ik nog uit hoef te leggen dat een receiver prima audiofiel plezier kan bieden. Maar voor 5.1 materiaal is zon amp echt super. Alle kanalen profiteren van de extra power en detail met namen het hoog. Je hoort simpelweg meer info, meer cymbals, stemmetjes. Het is ook een behoorlijk strakke amp, zonder adsy zijn de drums rete strak en met veel punch.
Daarna over gegaan op stereo met de Graaf. Voor de lol natuurlijk eerst Porcupine tree op gezet. Geen vereglijk natuurlijk want dit is de stereo mix. Maar ik hoeft niet lang te luisteren om te weten waarom ik een soft spot heb voor buizen amps. De lucht om cymbals en stemmen is heerlijk groot. De bass drums zijn minder exact maar de aanslag op de drumvellen lijken echter.
Marillion - Brave remaster. Bij het tweede nummer wordt ik getrakteerd op een joekel van een room mode die ik ook met 4 sponsen in de baspoorten niet weg krijg. Nog ff gespeeld met extreem veel toe in. Mocht niet baten. Ga zo hetzelfde nummer op de onky spelen met adsy en mijn eigen EQ. De overige 70 min van dit hoogtepunt (en dieptepunt vwb de toon van het album). van Marillion is puur genieten. De titelsong met schotse doedelzakken vloeit de kamer in. Ogen dicht en je visualiseert de instrumenten.
Nu over op vinyl. uit een oude doos: van Morisson - t.b. sheets uit 1974. Voor mijn mood net wat te seventies. Leuk gemaakt.
Dus ff heel wat anders. Vriend van mij speelt in een hardcore bandje (dead by dawn) en gaf mij een LP van Aborted - global flatline. Gesponsord door 300 vaten red bull voor de drummer. Zeg maar death/cynic op steroids. Snel, strak en best goed opgenomen. Draai ik puur voor de humor. zoals je een horror film op zet, om te lachen.