Set van Zoldar

Gestart door Zoldar, november 20, 2011, 11:02:46

Vorige topic - Volgende topic

still life

Citaat van: Zoldar op oktober 20, 2012, 01:12:02
fotos  :lol:

De reden waarom deze amp zo lekker is, ligt niet aan de DSP maar aan versterker gedeelte.
...
Open hoog. dynamisch midden. En strak laag zoals een buizen bak het nooit zal doen.

mooi hoor zelda,
volgens mij heb je nu gewoon de langverwachte 'peace of mind' (betreffende versterking) in huis gehaald
wat je nu in staat zal stellen zorgeloos te genieten van je weergave..

respect  :yes: voor de gezette stappen in deze..   notworthy

The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

cz79

Is dat LED verlichting achter je TV, of ambi...... dinges van Philips?
Ziet er echt te gek uit!

Zoldar

Is inderdaad ambilight. Kun je ook aanzetten zonder dat de TV aan staat. Goed voor de sfeer  :mrgreen:

Vandaag lekker zitten stoeien met de EQ. Je kunt bijna alle kanalen individueel EQ'en. Ik heb zitten proberen hoe dichtbij ik kan komen bij adsy EQ in de bass zonder het hoog en midden aan te tasten. En dat is behoorlijk goed gelukt. De modes komen met name van de fronts en zitten bij 30hz en 60hz.
Opvallend: bij een scutle/shake sweep (15 - 200 hz) staand de fronts toch te wapperen terwijl de cross op 40hz staat. niet een erg stijl filter?

Verder de Marantz DV-9500 op de multi-channel ingangen aangsloten voor DVD-Audio 5.1 en met de SPL meter de levels gezet.

De vrouw had er wat moeite mee (niet zo gek, elke keer weer een niewue doos). Maar Titanic 3D bracht daar verandering in.

Ik ben klaar nu  :angel:

Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

Cornelis1921

clown1 Allees Kees is klaar... byebye, Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Zoldar

De avond begonnen met de TX-NR3008 in 5.1 met Porcupine Tree - Fear of a black planet van DVD-audio. Ik denk niet dat ik nog uit hoef te leggen dat een receiver prima audiofiel plezier kan bieden. Maar voor 5.1 materiaal is zon amp echt super. Alle kanalen profiteren van de extra power en detail met namen het hoog. Je hoort simpelweg meer info, meer cymbals, stemmetjes. Het is ook een behoorlijk strakke amp, zonder adsy zijn de drums rete strak en met veel punch.

Daarna over gegaan op stereo met de Graaf. Voor de lol natuurlijk eerst Porcupine tree op gezet.  Geen vereglijk natuurlijk want dit is de stereo mix. Maar ik hoeft niet lang te luisteren om te weten waarom ik een soft spot heb voor buizen amps. De lucht om cymbals en stemmen is heerlijk groot. De bass drums zijn minder exact maar de aanslag op de drumvellen lijken echter.
Marillion - Brave remaster. Bij het tweede nummer wordt ik getrakteerd op een joekel van een room mode die ik ook met 4 sponsen in de baspoorten niet weg krijg. Nog ff gespeeld met extreem veel toe in. Mocht niet baten. Ga zo hetzelfde nummer op de onky spelen met adsy en mijn eigen EQ. De overige 70 min van dit hoogtepunt (en dieptepunt vwb de toon van het album). van Marillion is puur genieten. De titelsong met schotse doedelzakken vloeit de kamer in. Ogen dicht en je visualiseert de instrumenten.

Nu over op vinyl. uit een oude doos: van Morisson - t.b. sheets uit 1974. Voor mijn mood net wat te seventies. Leuk gemaakt.
Dus ff heel wat anders. Vriend van mij speelt in een hardcore bandje (dead by dawn) en gaf mij een LP van Aborted - global flatline. Gesponsord door 300 vaten red bull voor de drummer. Zeg maar death/cynic op steroids. Snel, strak en best goed opgenomen. Draai ik puur voor de humor. zoals je een horror film op zet, om te lachen.

Zoldar

OK. Weer terug naar de Onkyo TX-NR3008. Marillion -Brave, nummer 2.
In Direct/pure mode. wuh? er staan 3 kanalen te spelen. wat gevogel in de menu's levert een "subwoofer on" functie op bij direct mode. vraag me niet wat het doet.

ok in 2 kanalen zelfde nummer en .....bwwooooooooommmm. room presurized room mode is er nog hoor. het ligt in ieder geval niet aan de controle van de Graaf over de Triangles. het is gewoon een lastige room mode.

nu met mijn eigen EQ settings. bwooomm. niet veel anders.

dan met audyssey XT32 aan. weg. niets. geen room mode te bekennen. wonderbaarlijk.  :-o

Marvin

WilliamB

Goed bezig zeg.... Gelukkig is het probleem opgelost. HB

Mooie Amp. ( ook in het donker )  :yes:
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

still life

Citaat van: Zoldar op oktober 29, 2012, 22:54:01
Dus ff heel wat anders. Vriend van mij speelt in een hardcore bandje (dead by dawn) en gaf mij een LP van Aborted - global flatline. Gesponsord door 300 vaten red bull voor de drummer. Zeg maar death/cynic op steroids. Snel, strak en best goed opgenomen. Draai ik puur voor de humor. zoals je een horror film op zet, om te lachen.

:yes:

zit redelijk wat graf-laag in die opname..
crazy slagwerk

Citaat van: Zoldar op oktober 29, 2012, 23:47:03
OK. Weer terug naar de Onkyo TX-NR3008. Marillion -Brave, nummer 2.
In Direct/pure mode. wuh? er staan 3 kanalen te spelen. wat gevogel in de menu's levert een "subwoofer on" functie op bij direct mode. vraag me niet wat het doet.

fronts ondersteuning..

Citeer

ok in 2 kanalen zelfde nummer en .....bwwooooooooommmm. room presurized room mode is er nog hoor. het ligt in ieder geval niet aan de controle van de Graaf over de Triangles. het is gewoon een lastige room mode.

nu met mijn eigen EQ settings. bwooomm. niet veel anders.

dan met audyssey XT32 aan. weg. niets. geen room mode te bekennen. wonderbaarlijk.  :-o

8-)
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

Zoldar

Lang leve Pro Audio!

vandaag bij Feedback een microfoon standaart gekocht met een adapter voor de audysey microfoon. 20 euri all in.

Nu wachten tot de WAF weg is en dan weer lekker gaan pielen met de metingen  :evil:

Janver

Goed bezig!

Goed meten is wel heel erg belangrijk, tweede meting was beter dan de eerste. Nu is het geluid nog evenwichtiger en volgens mij is surround ook weer beter geworden.
Hier kan uw reclame staan!

Zoldar

Citaat van: still life op oktober 30, 2012, 15:53:14

fronts ondersteuning..

8-)

wordt er dan ook LF weg gefilterd van de fronts?

Andere vraag:
Kan ik ergens zien wat XT32 heeft gedaan aan EQ correcties? Of kan ik naderhand zelf correcties doen op de audysey EQ?

Cornelis1921

Citaat van: Zoldar op oktober 30, 2012, 20:47:33
Lang leve Pro Audio!

vandaag bij Feedback een microfoon standaart gekocht met een adapter voor de audysey microfoon. 20 euri all in.

Nu wachten tot de WAF weg is en dan weer lekker gaan pielen met de metingen  :evil:
Lekker bezig Zoldar! byebye
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Marantz 81

je inbox zit vol kan je geen pm sturen over M&G  :no:

Zoldar