Set van Zoldar

Gestart door Zoldar, november 20, 2011, 11:02:46

Vorige topic - Volgende topic

still life

Citaat van: Zoldar op oktober 30, 2012, 21:13:52
wordt er dan ook LF weg gefilterd van de fronts?

bij direct komen ze altijd large te staan, de sub speelt enkel onder de HT-cross mee
vaak pakt dat positief uit, omdat je in pure dikwijls die extra lift nodig hebt
werkt het negatief, heb je daar de optie 'no sub'

CiteerAndere vraag:
Kan ik ergens zien wat XT32 heeft gedaan aan EQ correcties? Of kan ik naderhand zelf correcties doen op de audysey EQ?

lijkt me van wel, maar gezien de prestaties mss best zo laten ?
opnieuw inmeten met je nieuwe mic-setup
en even wennen aan de bekomen optimalisatie

weergave keuzes zat, P.D./ADSY/met of zonder EQ ..
bedenk ook dat je nooit veel verder komt dan de opname  :angel:

The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

Janver

Citaat van: still life op oktober 31, 2012, 15:26:36

opnieuw inmeten met je nieuwe mic-setup
en even wennen aan de bekomen optimalisatie

Dat is zeker wennen! Dat kost wel even tijd!
Hier kan uw reclame staan!

WimPeu

Even wat gemist maar top dat je een 3008 hebt gehaald HB. Kun je je nu een beetje voorstellen dat ik de PM-11 er voor verkocht heb? Dit is echt een hele goeie receiver. 

Blijf het volgen...
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

JohnWx

gaat dat antieke buizen ding nu ook eindelijk weg  :angel:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Cambridge Audio MISSION Pro-ject NOKIA Sony BRAVIA FXAudio

Zoldar

no way. Ik voeg hooguit wat DSP (mischien anti-mode) toe aan het stereo gebeuren. ik hou van vervorming he  :angel:

of toch niet?

Ik let erg op cymbals en drums. Maar ik weet niet hoe die echt klinken. Zonder pa instalatie ertussen. Deze week bij feedback in de cymbal kamer geweest. Een hele muur vol met zildjian, paistie en ander spul. Dus ik heb daar een tijdje op staan rammen, tikken, vegen. En ik blijf erbij dat een goede buizen amp mij een erg goede represantatie geeft van de aanslag, metaalheid en vooral nagalm en lucht van een cymbal dan de meeste transistor amps die ik hier heb gehad.   

Maar de 3008 hersteld wel het geloof in een goede transistor amp icm met de Traingles. De laatste keer dat ik zo onder de indruk was luisterde ik naar een PM-11S2. Dus ja Wim, ik kan me daar best wat bij voorstellen.

Ik heb niet echt A en B gedaan met de 2 amps (als in 1 nummer, level matched vergelijken) en eigenlijk boeit het mij niet zo. Ze brengen allebei heel andere mooie muziek eigenschappen in de kamer.

Ik ga nog wel met adsy verder pielen en eens kijken of ik het voor stereo ook kan gebruiken/wennen.

blijft mijn vraag open staan aan de adsy crowd: kan ik ergens de correcties bekijken?

Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

Marantz 81

TurboMarco

Ik zie net dat de 1007 dezelfde dac's heeft als de 3008  :-)

Heb je ook de bi-amp functie in gebruik ?

Rotel RAP 1580mk2, Argon Stream2, Panasonic DP-UB9004 , Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, D9, D7 Behringer A800, subs: REL T9X, Beyma-Dayton-Hypex 2x12 , Velocity-Seas-Hypex 8+10

5.1.4

LG77C4

Zoldar

New Arrival.

Cambridge Audio DVD99

Waarom nog een multi-speler naast de Marantz DV-9400 (en DV-8300)?
Simpel. Ik val van de ene verbazing in de andere met de Onkyo TX-NR3008. De DAC die hier in zit is gewoon dik in orde. Dus wil ik wel eens horen wat ie met DVD-Audio en SACD's kan (hij doet ook DSD converteren).

Nu is alles met 6x 2m lange analoge kabeltjes aangesloten aan de DV-9400. Dat betekent ook dat je alle bass management op de Marantz zelf moet doen. Er er geen audysey mogelijk is of andere EQ.

De Cambridge is een afgeleide van een oppo en stuurt DSD en multi-channel lpcm in hogere resoluties door via HDMI.

En ik zit nu naar de onky te luisteren terwijl er DSD direct aan staat en eerder vanavond Porcupine Tree opgezet. En ook dat bevalt erg goed.

Binnenkort is er een Marantz te koop  :mrgreen:

Janver

Heb ik wat gemist mbt een streamer??

JohnWx

Citaat van: Janver op november 18, 2012, 12:27:14
Heb ik wat gemist mbt een streamer??

nog veel meer als je nog een mooie dac zoekt zie te koop  :angel:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Janver

Ik zal het wel niet waard zijn; kan maar weinig verschil vinden tussen de CD67 MKII (O)SE digitaal en analoog aangesloten.  HLP

JohnWx

Citaat van: Janver op november 18, 2012, 12:32:14
Ik zal het wel niet waard zijn; kan maar weinig verschil vinden tussen de CD67 MKII (O)SE digitaal en analoog aangesloten.  HLP

Gewoon doen zou Gaston zeggen of de zoon van Ron Bransteder of Winston  :lol:

Zoldar

Citaat van: Janver op november 18, 2012, 12:32:14

prima toch?

het grote verschil is volgens mij dat je de analoge ingangen niet kunt bewerken met DSP/Adsy terwijl je dat met digitale singanlen wel kan. moet ik ook ff opzoeken hoor in 5008/3008 manual.

Janver

Met de Onkyo als streamer, ga je de Graaff alleen nog gebruiken voor de platenspeler?

Zoldar

Daar ben ik nog niet uit. Vinyl over de graaf heb ik niets te wensen over. Dus dat blijft.

Maar digitaal? Ik geloof dat ik dat via de onkyo net zo mooi, zo niet mooier vind. Wat ga je dan doen, nog meer upgraditis op de stereo of call-it-a-day en lekker genieten van de onkyo?

De Metrum beviel me goed toen ik hem hoorde, klonk in het laag wat strakker en in het hoog wat meer aanwezig dan de Moon. Dus dat zou kunnen. Maarruuhh, dat heb ik nu ook met de onky. (Minus de vloeiendheid die alleen buizen kunnen geven).

Maar ik ga eerst een kabel reset doen. Na al die upgrades, powerkabels en IC's. Morgen gaat alles eraf en alles draaien met dropveters en standaard kabels. Eerst maar eens kijken of daar niet te ver in ben doorgeschoten.