Set van Zoldar

Gestart door Zoldar, november 20, 2011, 11:02:46

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

TurboMarco

Ik heb voor de Samson standaard 30,- betaald ,geen geld eigenlijk gezien het gemak je daar van hebt .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Janver

Mooi, ben benieuwd...

Ik heb nog wel een normaal camera statief, van ongeveer 30 cm tot 175 cm; kan ook ter beschikking staan.

Ik hoor het wel!
Hier kan uw reclame staan!

Zoldar

Thanx allen!   hello hello

Maar moet je niet de mic op oorhoogte dwz bovenop de bank zetten? dan wordt het met een staties een wobly zaak, of zie ik het verkeerd? (ik deed dat tot nu toe ook zo :roll:)
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

WilliamB

Nee hoor, mijn statief heeft uitschuifbare poten, en dat gaat vrij goed.
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

Janver

3 poot statief; valt zelfs niet om met bijna 1 kg  camera. Audyssey mic is net een vliegje!
Hier kan uw reclame staan!

WilliamB

Citaat van: Janver op oktober 17, 2012, 09:33:08
3 poot statief; valt zelfs niet om met bijna 1 kg  camera. Audyssey mic is net een vliegje!
:yes:
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

Zoldar

ah cool!  volgende week maandag M&G&C?  (meet en greet en calibrate)
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

Janver

Kan ik morgen even reageren; ik moet nog even een antwoord krijgen van iemand anders; hopelijk is dat vandaag!

Hier kan uw reclame staan!

WilliamB

Citaat van: Zoldar op oktober 17, 2012, 09:38:20
ah cool!  volgende week maandag M&G&C?  (meet en greet en calibrate)
Ik had erg graag even langs willen komen, maar ik zit nu precies in een zolder verbouwing.
Natuurlijk blijft de optie over om mijn statief te lenen.
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

Exxar

Citaat van: Zoldar op oktober 17, 2012, 00:26:11
Na veel gesteun en gekabel de audyssey XT32 zijn kunstje laten doen. Niet op 8 maar op 2 posities. Porcupine Tree erin en.....BOOOOOOMMMMMMM!

WTF? loodzware bass. Hoog wat terughoudend is.


Stond "dynamic volume" toevallig aan?

Zoldar

dynamic EQ van adsy. snel uitgezet. dacht even dat ik een giga miskoop had gedaan.

met films is het best ok als het niet hard staat. bij muziek schiet het tegen mijn audiofiele scheenbeen.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

Exxar

Ik vind dat die dynamic eq meestal nog meevalt, maar het is het dynamic volume dat de bass de hoogte in doet schieten.
Had iets temaken met "de manier waarop we lage tonen ervaren" volgens een Audyssey-medewerker. Dat dynamic volume is gewoon een veredelde loudness- of bassboostknop. Ook volgens die kerel zou het dynamic volume niets meer bijregelen als je op "referentie niveau" speelt. Jah, volumeregeling op 0dB, dat gebeurt waarschijnlijk veel...

Marantz 81

Klinkt goed , ik benieuwd hoe het klinkt  pompom

Zoldar

fotos  :lol:







Ik heb nu een adsy XT32 sessie gedaan met 8 metingen.

Maar dat is allemaal niet belangrijk. Voor films met veel sub geweld absoluut wel.

De reden waarom deze amp zo lekker is, ligt niet aan de DSP maar aan versterker gedeelte. tov van de Sony en onkyo 709 gaat er een wereld van detail en openheid voor je open. Als je zin hebt in een potje live spelen (boven de 90db) blijft de amp alle 6 kanalen in zijn greep houden.
Adsy XT32 maakt betere correcties dan de XT. ipv een lift in het hoog en midden herkend adsy XT32 het karakter van de triangles en probeert ze "vlak" te maken.  Leuk voor films. Maar bij muziek DVD's gaat dat gepaard met een onnatuurlijk (in mijn oren) correctie in het midden en hoog. Ik snap de correctie, maar het is niet mijn ding. Alleen bij dvd's met veel laag in de room modes zal ik het aan zetten.
Voor de rest laat ik de amp het werk doen. En dat is gewoon erg, erg goed. Open hoog. dynamisch midden. En strak laag zoals een buizen bak het nooit zal doen.




Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

Cornelis1921

 pompom hello Lekker pielen Zoldar! byebye
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *