Dit probleem krijg ik niet verholpen. Ik heb een externe HDD die ik met een USB aan de NAS koppel. De NAS vindt dit prima en ik kan de inhoud ook via DSM gewoon lezen.
Dan selecteer ik de inhoud van de HDD, sleep deze naar MUSIC, de map op de NAS waar de overige muziek op staat en geef vervolgens de opdracht 'kopieer en overschrijf'. Ook dit is allemaal gebeurd. Als ik de MUSIC bibliotheek van de NAS bekijk, dan zie ik de inhoud van de HDD keurig op de NAS staan.
Tot zover niets aan het handje. Maar......dan open ik de Bluesound App en selecteer Bibliotheek, zoals ik altijd doe. Ik lees dan de inhoud van de NAS, maar zonder de nieuwe muziek. Ook na her indexeren niets van het gekopieerde terug te vinden......
HLP
Kan je de app niet vernieuwen? Ik heb met DSaudio (app telefoon) iets vergelijkbaars. Ik moet eerst de muziekmap in zijn geheel 'vernieuwen' en dan duurt het soms nog even voordat alles zichtbaar is.
Hoe snel na kopiëren probeer je dit?
De NAS media server is (afhankelijk van de hoeveelheid bestanden) wel even bezig met indexeren.
Mijn aanname is dat je in je verhaal refereerde aan het indexeren van de Bluesound; aangezien je de bestanden wel via DSM ziet, staan ze wel op de NAS.
De NAS heeft even tijd nodig om de bestanden zelf te indexeren (is mijn ervaring).
Hm vreemd verhaal de heos app heeft bij mij altijd alles gepakt zodra ik iets in music kopieer. Denk dat je iets met je bedieningsapp moet doen.
Citaat van: DansaN op november 13, 2016, 15:45:36
De NAS heeft even tijd nodig om de bestanden zelf te indexeren (is mijn ervaring).
Hier ook, duurde niet een uurtje, eerder dagen. Grof ongeveer 230gb muziek, grotendeels mp3.
Mischien nog een idee om bijvoorbeeld maximaal 5 albums te doen en kijken of dat wel gelijk lukt.
En anders de bedienings app opnieuw installeren?
M'n bijna 1000 albums in flac overzetten van een externe hd naar de nas was in een paar uurtjes gepiept, incl. indexeren door DSM èn door Minimserver. En zoals gisteren vijf albums rippen en toevoegen aan de nas, dat gaat instant.
Daar moet iets niet helemaal goed gaan in de keten. Wellicht één of andere instelling op de nas?
Citaat van: xander32 op november 14, 2016, 06:26:00
M'n bijna 1000 albums in flac overzetten van een externe hd naar de nas was in een paar uurtjes gepiept, incl. indexeren door DSM èn door Minimserver. En zoals gisteren vijf albums rippen en toevoegen aan de nas, dat gaat instant.
Daar moet iets niet helemaal goed gaan in de keten. Wellicht één of andere instelling op de nas?
Daar zat ik ook nog aan te denken. Maar de computer zag het wel gelijk goed toch?
Vandaar dat ik meer denk dat de app niet goed synchroniseert.
Is er de mogelijkheid om de Bluesound te "resetten"; even helemaal van de stroom af en een paar keer aan/uit zetten?
Bluesound OS maakt geen gebruik van de index die vanuit DSM wordt aangemaakt. Na het kopieeren van de bestanden naar de Bluesound zou indexeren op het apparaat voldoende moeten zijn. Als dat niet zo is zou ik zowel de NAS als Bluesound even opnieuw opstarten. Daarna eventueel eerst een map/album kopieeren om te kijken of dat wel goed gaat.
Wel serieus probleem. Ik heb uiteraard een back-up die ik heb moeten inzetten. Ik heb namelijk (bewust) alles van de NAS gehaald en opnieuw alle content op de NAS gezet. Ook die van de externe HDD aan dezelfde map toegevoegd. Alles staat nu netjes op de NAS. Echter, als ik de Bluesound App activeer en naar de bibliotheek ga, een album selecteer en deze wil starten (zoals altijd) dan krijg ik de melding dat dit niet is te vinden (niet op het juiste pad?!).
Rob heb jij mijn mail gehad kunnen wij er samen naar kijken
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gehad Bert. Ik kijk even in de agenda.... :-D
Citaat van: Rob46 op november 14, 2016, 10:59:07
Wel serieus probleem. Ik heb uiteraard een back-up die ik heb moeten inzetten. Ik heb namelijk (bewust) alles van de NAS gehaald en opnieuw alle content op de NAS gezet. Ook die van de externe HDD aan dezelfde map toegevoegd. Alles staat nu netjes op de NAS. Echter, als ik de Bluesound App activeer en naar de bibliotheek ga, een album selecteer en deze wil starten (zoals altijd) dan krijg ik de melding dat dit niet is te vinden (niet op het juiste pad?!).
Met welke account copieer je de muziek van de USD HD naar de NAS?
Onder welke account/group staat de muziek op je NAS?
De basis van DSM in Linux, hou er rekening mee dat je in DSM de juiste lees/schrijf permissies geef aan de folder waarop je muziek staat.
Algemeen is R/W voor de Administrators group/users en Read voor de Guests group/user.
Dan kan een Guest user vanaf bijv de Bluesound omgeving er ook bij.
Als de rechten verkeerd staan, kan DSM de files met muziek nog wel gewoon indexeren - gebeurd nl onder een admin user, maar mogen bijv de Guest users deze niet benaderen.
Citaat van: Rob46 op november 14, 2016, 10:59:07
Echter, als ik de Bluesound App activeer en naar de bibliotheek ga, een album selecteer en deze wil starten (zoals altijd) dan krijg ik de melding dat dit niet is te vinden (niet op het juiste pad?!).
Dit klinkt zoals ik eerder schreef als een synchroniesatiefout van de app van bluesound. De app zoekt nog naar de oude folder die "weg" is. Ik zou zeggen 2 opties:
Kan je in de bluesound app ergens opnieuw synchroniseren?
Zo nee, app verwijderen en opnieuw installeren.
Citaat van: xander32 op november 14, 2016, 06:26:00
M'n bijna 1000 albums in flac overzetten van een externe hd naar de nas was in een paar uurtjes gepiept, incl. indexeren door DSM èn door Minimserver. En zoals gisteren vijf albums rippen en toevoegen aan de nas, dat gaat instant.
Daar moet iets niet helemaal goed gaan in de keten. Wellicht één of andere instelling op de nas?
Kan me toch herinneren dat ook bij jou niet alles in een uurtje volledig werkte?
Icoontjes die eerst ontbraken en pas 3 dagen later ineens wel zichtbaar waren, stoppen na 1 track afspelen in het begin?
Nja; na eerst een paar instellingen gewijzigd te hebben van de Minimserver en vervolgens opnieuw opstarten, ging de nas pas als een speer. Sindsdien kom ik er niet meer aan, tenminste niet anders dan het up to date houden van alles wat er op de nas draait.
Citaat van: DansaN op november 14, 2016, 16:03:21
Kan me toch herinneren dat ook bij jou niet alles in een uurtje volledig werkte?
Icoontjes die eerst ontbraken en pas 3 dagen later ineens wel zichtbaar waren, stoppen na 1 track afspelen in het begin?
No such File or directory......pfffffff :oops:
Als je de files wel ziet staan op de NAS via DSM, maar niet via een client is het vaak een rechtenprobleem.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ga ik ook eens naar kijken Joost......dank je :wink:
Hmmm ben een beetje out of options zeg maar.....Ik kan mijn muziek welke op de NAS staat niet benaderen violent1
Staan Guest account en/of gedeelde mappen goed ingesteld?
Citaat van: Rob46 op november 14, 2016, 19:15:29
Hmmm ben een beetje out of options zeg maar.....Ik kan mijn muziek welke op de NAS staat niet benaderen violent1
Ben je een beetje kwijt. Kan je nu helemaal niets benaderen? Of alleen wat er al op stond?
Heb je de app kunnen synchroniseren of opnieuw indexeren?
Staat de muziek in een afspeellijst?
DSM > Configuratiescherm > Indexeringsservice.
Heb je die al bekeken? Ik moet de muziekmap indexeren voordat hij overweg kan met DSaudio.
Wat heb je allemaal geprobeerd?
!!&$ HETRAAMUIT!! %%%
:roll: 8-)
:wink:
Citaat van: Maus op november 14, 2016, 20:13:05
DSM > Configuratiescherm > Indexeringsservice.
Heb je die al bekeken? Ik moet de muziekmap indexeren voordat hij overweg kan met DSaudio.
Daar doet Bluesound helemaal niks mee voor zover als ik weet. Bluesound maakt een eigen index aan die je kunt laten maken via de App.
Nog steeds gedoe om de inhoud van de NAS via de Bluesound af te kunnen spelen. Vandaag krijg ik een USB kabel binnen (A). Hiermee kan ik de NAS rechtstreeks op de Bluesound Vault aansluiten. Dan kan ik wel gewoon de inhoud van de NAS benaderen. Althans, daar ga ik wel vanuit. Ik omzeil dus even het netwerk.
Citaat van: Maus op november 14, 2016, 20:04:12
Ben je een beetje kwijt. Kan je nu helemaal niets benaderen? Of alleen wat er al op stond?
Heb je de app kunnen synchroniseren of opnieuw indexeren?
Staat de muziek in een afspeellijst?
Kan dus niets meer benaderen, ook niet de muziek die er al op stond. Melding 'kan het pad niet vinden' herhaalt zich....
Balen Rob :-(, maar waarschijnlijk is het slechts een klein dingetje, één of andere instelling.
Gaat vast goed komen :yes:.
Wellicht alles een x los halen (de kabels eruit), van de spanning af, de spanning er weer op en alle draadjes weer aansluiten. Of het netwerk, de modem/router geheel van de spanning af en opnieuw opstarten?
Jup dat, en anders alle instellingen weer nalopen. Heeft de NAS een ander IP gekregen bijvoorbeeld, en de Bluesound App zoekt misschien nog op het oude adres?
(Per ongeluk) een instelling gewijzigd waardoor de gebruikersnaam die Bluesound gebruikt niet de rechten heeft om in de NAS te komen of bij de muziekvoorraad...
Plaats anders wat printscreens, wellicht zien wij iets wat jij niet ziet.
Ik heb er verder ook niet erg veel ervaring mee, slechts 1 maal met eigen NAS maar dat is wel gelukt :)
Balen... maar wat maus ook zegt post anders een paar screenshots mischien dat we dan wat meer kunnen helpen.
Ha Rob, wat is er nu dan precies aan de hand, ik heb de Node 2 gekoppeld aan mijn NAS. Draait prima.
Ik gebruik gewoon de app van Bluesound verder niets. Misschien kunnen we dingen even vergelijk bij de instellingen van de Node 2 en de Vault, lijkt me dat deze nagenoeg hetzelfde moeten zijn.
Ik hoor het wel, vanavond visite maar vanaf morgen eind v/d middag geheel tot u beschikking :wink:
Welke server heb je draaien Rob? Wellicht dat daat iets niet juist staat.
Bluesound is geen server nodig om te werken. Er hoeft alleen een index gemaakt te worden door het apparaat zelf.
Citaat van: xander32 op november 19, 2016, 11:09:25
Balen Rob :-(, maar waarschijnlijk is het slechts een klein dingetje, één of andere instelling.
Gaat vast goed komen :yes:.
Wellicht alles een x los halen (de kabels eruit), van de spanning af, de spanning er weer op en alle draadjes weer aansluiten. Of het netwerk, de modem/router geheel van de spanning af en opnieuw opstarten?
Ga ik ook eens proberen Robert :yes:
Citaat van: Brutus op november 19, 2016, 12:57:57
Ha Rob, wat is er nu dan precies aan de hand, ik heb de Node 2 gekoppeld aan mijn NAS. Draait prima.
Ik gebruik gewoon de app van Bluesound verder niets. Misschien kunnen we dingen even vergelijk bij de instellingen van de Node 2 en de Vault, lijkt me dat deze nagenoeg hetzelfde moeten zijn.
Ik hoor het wel, vanavond visite maar vanaf morgen eind v/d middag geheel tot u beschikking :wink:
Super bedankt voor de ondersteuning. Wellicht dat ik mij nog even bij je op het 'net' meldt...... :yes:
Hmmmm, via de pc even de muziekmap openen en een willekeurig nummer luisteren. Hij opent het nummer en speelt gewoon muziek via de pc. De files op de NAS zijn dus ok. Maar stiekum wist ik dit al. Ik ben nu mijn muziek op 1 HDD aan het plaatsen. Deze kan ik dan achterin de Vault proppen en dan benaderen via de app als usb device. Dan kan ik in ieder geval mijn muziek welke op de schijf staat beluisteren. Dan maar weer even verder knutselen met de NAS :-P
Kan je bluesound ook terugzetten naar fabrieks instellingen? Mischien nog een idee.
Ik weet niet of dit kan, effe kieken maar.......
De status op deze zondagmorgen dan maar even: 'oude netwerk' verwijderd en de NAS afgekoppeld. Alle muziek op 1 HDD gezet en deze HDD vervolgens middels USB aan de Bluesound Vault aangesloten. Streamen nu via Quobuz en muziek wat op de HDD staat dus via de Bluesound App te benaderen. Prima!
Wat heb ik met mijn netwerk (NAS) de afgelopen maanden actief gedaan? Ik heb welteverstaan 2 cd's gedownload en deze op de NAS gezet..... Wellicht moet ik mij nu gaan afvragen of de NAS voor mij een meerwaarde heeft?
Pfffffff :-o
Citaat van: Rob46 op november 20, 2016, 10:52:05
Wat heb ik met mijn netwerk (NAS) de afgelopen maanden actief gedaan? Ik heb welteverstaan 2 cd's gedownload en deze op de NAS gezet..... Wellicht moet ik mij nu gaan afvragen of de NAS voor mij een meerwaarde heeft?
Pfffffff :-o
Een usb schijfje a 500 Gig rechtstreeks in je Bluesound en dan ben je ook wel even zoet :wink:
Zitten je Bluesound, de telefoon waarop je de app draait, en de NAS wel op hetzelfde netwerk? Hangen ze aan dezelfde router?
... zelf ben ik niet zo snel met het aankopen van iets nieuws en/of het switchen van componenten. Zulke vragen stel ik steevast vóór een aankoop :yes:.
Citaat van: Rob46 op november 20, 2016, 10:52:05
De status op deze zondagmorgen dan maar even: 'oude netwerk' verwijderd en de NAS afgekoppeld. Alle muziek op 1 HDD gezet en deze HDD vervolgens middels USB aan de Bluesound Vault aangesloten. Streamen nu via Quobuz en muziek wat op de HDD staat dus via de Bluesound App te benaderen. Prima!
Wat heb ik met mijn netwerk (NAS) de afgelopen maanden actief gedaan? Ik heb welteverstaan 2 cd's gedownload en de ze op de NAS gezet..... Wellicht moet ik mij nu gaan afvragen of de NAS voor mij een meerwaarde heeft?
Pfffffff :-o
Klopt Robert, maar soms blijkt het toch anders te zijn....... we hebben allemaal wel deze ervaring(en). Het is zo saai om alles op voorhand al te weten of de keuzes die je maakt ook allemaal 'uitkomen'.....
tsja of je wat aan een nas hebt kan je alleen zelf bepalen.
maar als je gemakkelijk een schijf aan je bluesound kan leggen en dat de enige plaats is waar je van je digitale collectie gebruik maakt zie ik het nut van een nas inderdaad niet. Zelf gebruik ik mijn digitale collectie op 2 tot 3 locaties dus dan is een nas het makkelijkst geen gesleep met schijven en dergelijke. maar als ik 1 locatie had zou ik ook geen nas hoeven.
maar je hebt de nas en het heeft gewerkt en het moet gewoon weer werken ( en vooral ook blijven werken) toch?
Je wil niet weten hoe saai ik ben Rob :-D. Voordeel van om soms zaken wat minder doordacht aan te gaan, is dat je ervaringen kan opdoen welke je anders moet ontberen ...
Citaat van: Rob46 op november 20, 2016, 11:43:14
Klopt Robert, maar soms blijkt het toch anders te zijn....... we hebben allemaal wel deze ervaring(en). Het is zo saai om alles op voorhand al te weten of de keuzes die je maakt ook allemaal 'uitkomen'.....
Je zou het volgende kunnen proberen:
1) kopel de USB schijf, NAS en eventueel andere apparaten los van de Bluesound
2) start het indexe proces op, als het goed is zou hierna niks zichtbaar moeten zijn in de bibliotheek
3) maak op de NAS een nieuwe gedeelde map aan (via configuratiescherm->gedeelde map) zorg via machtigingen dat de admin lees en schrijf rechten heeft voor deze map
4) zet de nummers van 1 cd in deze nieuwe map
5) in de bluesound voeg de nieuwe gedeelde map aan de netwerkshares
6) start het indexe proces op
Als je nu in de App geen resultaat ziet zou het mij verbazen.
Citaat van: xander32 op november 20, 2016, 12:48:08
Je wil niet weten hoe saai ik ben Rob :-D. Voordeel van om soms zaken wat minder doordacht aan te gaan, is dat je ervaringen kan opdoen welke je anders moet ontberen ...
Sommige ervaringen moet je beleven in het leven, en sommige ondergaan. Dit is er zo eentje om te ondergaan.... violent1
Citaat van: Faxe op november 20, 2016, 13:02:58
Je zou het volgende kunnen proberen:
1) kopel de USB schijf, NAS en eventueel andere apparaten los van de Bluesound
2) start het indexe proces op, als het goed is zou hierna niks zichtbaar moeten zijn in de bibliotheek
3) maak op de NAS een nieuwe gedeelde map aan (via configuratiescherm->gedeelde map) zorg via machtigingen dat de admin lees en schrijf rechten heeft voor deze map
4) zet de nummers van 1 cd in deze nieuwe map
5) in de bluesound voeg de nieuwe gedeelde map aan de netwerkshares
6) start het indexe proces op
Als je nu in de App geen resultaat ziet zou het mij verbazen.
Ga ik vanmiddag proberen! Thanks! :yes:
Als je nummers toevoegt vergeet je dan niet in de bluesound bij instellingen op 're-index" te drukken.
Probleem inmiddels opgelost neem ik aan?
Hoi Faxe, inmiddels zijn de componenten in de doos verpakt. Komend weekend gaat alles weer operationeel worden en ga ik wederom proberen om de NAS aan de praat te krijgen.....
Succes en hou ons op de hoogte :yes:.
Heb je de verbouw van de kamer afgesloten? Alles naar wens verlopen?
Citaat van: Rob46 op januari 02, 2017, 15:56:03
Hoi Faxe, inmiddels zijn de componenten in de doos verpakt. Komend weekend gaat alles weer operationeel worden en ga ik wederom proberen om de NAS aan de praat te krijgen.....
Nog niet helemaal klaar. Alles gaat wel volgens planning :yes: Donderdag komt de nieuwe vloer en dan kan vrijdag of zaterdag het meubilair weer terug...... Ik bestudeer nog een andere opstelling, maar dat gaat waarschijnlijk niet lukken. Het kan wel, maar dan moet 1 fauteuil exit. Je begrijpt dat de regering voor dit wetsvoorstel gaat liggen ..... :schater:
Wellicht brengt zij nog een akoestisch voordeel als ze er voor gaat liggen; doen :yes:.
Citaat van: Rob46 op januari 02, 2017, 18:12:29
Nog niet helemaal klaar. Alles gaat wel volgens planning :yes: Donderdag komt de nieuwe vloer en dan kan vrijdag of zaterdag het meubilair weer terug...... Ik bestudeer nog een andere opstelling, maar dat gaat waarschijnlijk niet lukken. Het kan wel, maar dan moet 1 fauteuil exit. Je begrijpt dat de regering voor dit wetsvoorstel gaat liggen ..... :schater:
Of teveel visuele afleiding... :wink:
:schater: :schater: :schater: :yes: violent1 :wink:
Ouderwets omkopen een idee?