Externe HDD naar NAS

Gestart door Rob46, november 13, 2016, 11:22:40

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

DansaN

Citaat van: xander32 op november 14, 2016, 06:26:00
M'n bijna 1000 albums in flac overzetten van een externe hd naar de nas was in een paar uurtjes gepiept, incl. indexeren door DSM èn door Minimserver. En zoals gisteren vijf albums rippen en toevoegen aan de nas, dat gaat instant.

Daar moet iets niet helemaal goed gaan in de keten. Wellicht één of andere instelling op de nas?
Kan me toch herinneren dat ook bij jou niet alles in een uurtje volledig werkte?

Icoontjes die eerst ontbraken en pas 3 dagen later ineens wel zichtbaar waren, stoppen na 1 track afspelen in het begin?

xander32

Nja; na eerst een paar instellingen gewijzigd te hebben van de Minimserver en vervolgens opnieuw opstarten, ging de nas pas als een speer. Sindsdien kom ik er niet meer aan, tenminste niet anders dan het up to date houden van alles wat er op de nas draait.

Citaat van: DansaN op november 14, 2016, 16:03:21
Kan me toch herinneren dat ook bij jou niet alles in een uurtje volledig werkte?

Icoontjes die eerst ontbraken en pas 3 dagen later ineens wel zichtbaar waren, stoppen na 1 track afspelen in het begin?

Rob46

No such File or directory......pfffffff :oops:

jowa

Als je de files wel ziet staan op de NAS via DSM, maar niet via een client is het vaak een rechtenprobleem.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Rob46

Ga ik ook eens naar kijken Joost......dank je :wink:

Rob46

Hmmm ben een beetje out of options zeg maar.....Ik kan mijn muziek welke op de NAS staat niet benaderen violent1

DansaN

Staan Guest account en/of gedeelde mappen goed ingesteld?

Maus

Citaat van: Rob46 op november 14, 2016, 19:15:29
Hmmm ben een beetje out of options zeg maar.....Ik kan mijn muziek welke op de NAS staat niet benaderen violent1

Ben je een beetje kwijt. Kan je nu helemaal niets benaderen? Of alleen wat er al op stond?

Heb je de app kunnen synchroniseren of opnieuw indexeren?

Staat de muziek in een afspeellijst?

Maus

DSM > Configuratiescherm > Indexeringsservice.

Heb je die al bekeken? Ik moet de muziekmap indexeren voordat hij overweg kan met DSaudio.

sjoek

Wat heb je allemaal geprobeerd?
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

Maus


Faxe

Citaat van: Maus op november 14, 2016, 20:13:05
DSM > Configuratiescherm > Indexeringsservice.

Heb je die al bekeken? Ik moet de muziekmap indexeren voordat hij overweg kan met DSaudio.

Daar doet Bluesound helemaal niks mee voor zover als ik weet. Bluesound maakt een eigen index aan die je kunt laten maken via de App.

Rob46

Nog steeds gedoe om de inhoud van de NAS via de Bluesound af te kunnen spelen. Vandaag krijg ik een USB kabel binnen (A). Hiermee kan ik de NAS rechtstreeks op de Bluesound Vault aansluiten. Dan kan ik wel gewoon de inhoud van de NAS benaderen. Althans, daar ga ik wel vanuit. Ik omzeil dus even het netwerk.

Rob46

Citaat van: Maus op november 14, 2016, 20:04:12
Ben je een beetje kwijt. Kan je nu helemaal niets benaderen? Of alleen wat er al op stond?

Heb je de app kunnen synchroniseren of opnieuw indexeren?

Staat de muziek in een afspeellijst?

Kan dus niets meer benaderen, ook niet de muziek die er al op stond. Melding 'kan het pad niet vinden' herhaalt zich....

xander32

Balen Rob  :-(, maar waarschijnlijk is het slechts een klein dingetje, één of andere instelling.
Gaat vast goed komen  :yes:.

Wellicht alles een x los halen (de kabels eruit), van de spanning af, de spanning er weer op en alle draadjes weer aansluiten. Of het netwerk, de modem/router geheel van de spanning af en opnieuw opstarten?