Externe HDD naar NAS

Gestart door Rob46, november 13, 2016, 11:22:40

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

Rob46

Dit probleem krijg ik niet verholpen. Ik heb een externe HDD die ik met een USB aan de NAS koppel. De NAS vindt dit prima en ik kan de inhoud ook via DSM gewoon lezen.

Dan selecteer ik de inhoud van de HDD, sleep deze naar MUSIC, de map op de NAS waar de overige muziek op staat en geef vervolgens de opdracht 'kopieer en overschrijf'. Ook dit is allemaal gebeurd. Als ik de MUSIC bibliotheek van de NAS bekijk, dan zie ik de inhoud van de HDD keurig op de NAS staan.

Tot zover niets aan het handje. Maar......dan open ik de Bluesound App en selecteer Bibliotheek, zoals ik altijd doe. Ik lees dan de inhoud van de NAS, maar zonder de nieuwe muziek. Ook na her indexeren niets van het gekopieerde terug te vinden......

HLP




Maus

Kan je de app niet vernieuwen? Ik heb met DSaudio (app telefoon) iets vergelijkbaars. Ik moet eerst de muziekmap in zijn geheel 'vernieuwen' en dan duurt het soms nog even voordat alles zichtbaar is.

DansaN

Hoe snel na kopiëren probeer je dit?

De NAS media server is (afhankelijk van de hoeveelheid bestanden) wel even bezig met indexeren.
Mijn aanname is dat je in je verhaal refereerde aan het indexeren van de Bluesound; aangezien je de bestanden wel via DSM ziet, staan ze wel op de NAS.
De NAS heeft even tijd nodig om de bestanden zelf te indexeren (is mijn ervaring).

sjoek

Hm vreemd verhaal de heos app heeft bij mij altijd alles gepakt zodra ik iets in music kopieer. Denk dat je iets met je bedieningsapp moet doen.
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

Maus

Citaat van: DansaN op november 13, 2016, 15:45:36
De NAS heeft even tijd nodig om de bestanden zelf te indexeren (is mijn ervaring).

Hier ook, duurde niet een uurtje, eerder dagen. Grof ongeveer 230gb muziek, grotendeels mp3.

sjoek

Mischien nog een idee om bijvoorbeeld maximaal 5 albums te doen en kijken of dat wel gelijk lukt.

En anders de bedienings app opnieuw installeren?
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

xander32

M'n bijna 1000 albums in flac overzetten van een externe hd naar de nas was in een paar uurtjes gepiept, incl. indexeren door DSM èn door Minimserver. En zoals gisteren vijf albums rippen en toevoegen aan de nas, dat gaat instant.

Daar moet iets niet helemaal goed gaan in de keten. Wellicht één of andere instelling op de nas?

sjoek

Citaat van: xander32 op november 14, 2016, 06:26:00
M'n bijna 1000 albums in flac overzetten van een externe hd naar de nas was in een paar uurtjes gepiept, incl. indexeren door DSM èn door Minimserver. En zoals gisteren vijf albums rippen en toevoegen aan de nas, dat gaat instant.

Daar moet iets niet helemaal goed gaan in de keten. Wellicht één of andere instelling op de nas?

Daar zat ik ook nog aan te denken. Maar de computer zag het wel gelijk goed toch?

Vandaar dat ik meer denk dat de app niet goed synchroniseert.
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

xander32

Is er de mogelijkheid om de Bluesound te "resetten"; even helemaal van de stroom af en een paar keer aan/uit zetten?

Faxe

Bluesound OS maakt geen gebruik van de index die vanuit DSM wordt aangemaakt. Na het kopieeren van de bestanden naar de Bluesound zou indexeren op het apparaat voldoende moeten zijn. Als dat niet zo is zou ik zowel de NAS als Bluesound even opnieuw opstarten. Daarna eventueel eerst een map/album kopieeren om te kijken of dat wel goed gaat.

Rob46

Wel serieus probleem. Ik heb uiteraard een back-up die ik heb moeten inzetten. Ik heb namelijk (bewust) alles van de NAS gehaald en opnieuw alle content op de NAS gezet. Ook die van de externe HDD aan dezelfde map toegevoegd. Alles staat nu netjes op de NAS. Echter, als ik de Bluesound App activeer en naar de bibliotheek ga, een album selecteer en deze wil starten (zoals altijd) dan krijg ik de melding dat dit niet is te vinden (niet op het juiste pad?!).

bert50

Rob heb jij mijn mail gehad kunnen wij er samen naar kijken


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Boxen Dynaudio Confidence 20
Versterker Hegel 590
Draaitafel VPI Traveller met een Soundsmith The voice element en een Moon 310 LP Phono voortrap
Aurender A10 Streamer
Audioquest Tornado powercables
Audioquest The Thunderbird ls

Rob46

Gehad Bert. Ik kijk even in de agenda.... :-D

jowa

Citaat van: Rob46 op november 14, 2016, 10:59:07
Wel serieus probleem. Ik heb uiteraard een back-up die ik heb moeten inzetten. Ik heb namelijk (bewust) alles van de NAS gehaald en opnieuw alle content op de NAS gezet. Ook die van de externe HDD aan dezelfde map toegevoegd. Alles staat nu netjes op de NAS. Echter, als ik de Bluesound App activeer en naar de bibliotheek ga, een album selecteer en deze wil starten (zoals altijd) dan krijg ik de melding dat dit niet is te vinden (niet op het juiste pad?!).

Met welke account copieer je de muziek van de USD HD naar de NAS?
Onder welke account/group staat de muziek op je NAS?

De basis van DSM in Linux, hou er rekening mee dat je in DSM de juiste lees/schrijf permissies geef aan de folder waarop je muziek staat.
Algemeen is R/W voor de Administrators group/users en Read voor de Guests group/user.
Dan kan een Guest user vanaf bijv de Bluesound omgeving er ook bij.

Als de rechten verkeerd staan, kan DSM de files met muziek nog wel gewoon indexeren - gebeurd nl onder een admin user, maar mogen bijv de Guest users deze niet benaderen.

sjoek

Citaat van: Rob46 op november 14, 2016, 10:59:07
Echter, als ik de Bluesound App activeer en naar de bibliotheek ga, een album selecteer en deze wil starten (zoals altijd) dan krijg ik de melding dat dit niet is te vinden (niet op het juiste pad?!).

Dit klinkt zoals ik eerder schreef als een synchroniesatiefout van de app van bluesound. De app zoekt nog naar de oude folder die "weg" is. Ik zou zeggen 2 opties:

Kan je in de bluesound app ergens opnieuw synchroniseren?

Zo nee, app verwijderen en opnieuw installeren.
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.