Externe HDD naar NAS

Gestart door Rob46, november 13, 2016, 11:22:40

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

sjoek

tsja of je wat aan een nas hebt kan je alleen zelf bepalen.
maar als je gemakkelijk een schijf aan je bluesound kan leggen en dat de enige plaats is waar je van je digitale collectie gebruik maakt zie ik het nut van een nas inderdaad niet. Zelf gebruik ik mijn digitale collectie op 2 tot 3 locaties dus dan is een nas het makkelijkst geen gesleep met schijven en dergelijke. maar als ik 1 locatie had zou ik ook geen nas hoeven.

maar je hebt de nas en het heeft gewerkt en het moet gewoon weer werken ( en vooral ook blijven werken) toch?
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

xander32

Je wil niet weten hoe saai ik ben Rob  :-D. Voordeel van om soms zaken wat minder doordacht aan te gaan, is dat je ervaringen kan opdoen welke je anders moet ontberen ...


Citaat van: Rob46 op november 20, 2016, 11:43:14
Klopt Robert, maar soms blijkt het toch anders te zijn....... we hebben allemaal wel deze ervaring(en). Het is zo saai om alles op voorhand al te weten of de keuzes die je maakt ook allemaal 'uitkomen'.....

Faxe

Je zou het volgende kunnen proberen:

1) kopel de USB schijf, NAS en eventueel andere apparaten los van de Bluesound
2) start het indexe proces op, als het goed is zou hierna niks zichtbaar moeten zijn in de bibliotheek
3) maak op de NAS een nieuwe gedeelde map aan (via configuratiescherm->gedeelde map) zorg via machtigingen dat de admin lees en schrijf rechten heeft voor deze map
4) zet de nummers van 1 cd in deze nieuwe map
5) in de bluesound voeg de nieuwe gedeelde map aan de netwerkshares
6) start het indexe proces op

Als je nu in de App geen resultaat ziet zou het mij verbazen.

Rob46

Citaat van: xander32 op november 20, 2016, 12:48:08
Je wil niet weten hoe saai ik ben Rob  :-D. Voordeel van om soms zaken wat minder doordacht aan te gaan, is dat je ervaringen kan opdoen welke je anders moet ontberen ...

Sommige ervaringen moet je beleven in het leven, en sommige ondergaan. Dit is er zo eentje om te ondergaan.... violent1

Rob46

Citaat van: Faxe op november 20, 2016, 13:02:58
Je zou het volgende kunnen proberen:

1) kopel de USB schijf, NAS en eventueel andere apparaten los van de Bluesound
2) start het indexe proces op, als het goed is zou hierna niks zichtbaar moeten zijn in de bibliotheek
3) maak op de NAS een nieuwe gedeelde map aan (via configuratiescherm->gedeelde map) zorg via machtigingen dat de admin lees en schrijf rechten heeft voor deze map
4) zet de nummers van 1 cd in deze nieuwe map
5) in de bluesound voeg de nieuwe gedeelde map aan de netwerkshares
6) start het indexe proces op

Als je nu in de App geen resultaat ziet zou het mij verbazen.

Ga ik vanmiddag proberen! Thanks! :yes:

Brutus

Als je nummers toevoegt vergeet je dan niet in de bluesound bij instellingen op 're-index" te drukken.
Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20

Faxe

Probleem inmiddels opgelost neem ik aan?

Rob46

Hoi Faxe, inmiddels zijn de componenten in de doos verpakt. Komend weekend gaat alles weer operationeel worden en ga ik wederom proberen om de NAS aan de praat te krijgen.....

xander32

Succes en hou ons op de hoogte :yes:.

Heb je de verbouw van de kamer afgesloten? Alles naar wens verlopen?

Citaat van: Rob46 op januari 02, 2017, 15:56:03
Hoi Faxe, inmiddels zijn de componenten in de doos verpakt. Komend weekend gaat alles weer operationeel worden en ga ik wederom proberen om de NAS aan de praat te krijgen.....

Rob46

Nog niet helemaal klaar. Alles gaat wel volgens planning  :yes: Donderdag komt de nieuwe vloer en dan kan vrijdag of zaterdag het meubilair weer terug...... Ik bestudeer nog een andere opstelling, maar dat gaat waarschijnlijk niet lukken. Het kan wel, maar dan moet 1 fauteuil exit. Je begrijpt dat de regering voor dit wetsvoorstel gaat liggen ..... :schater:

xander32

Wellicht brengt zij nog een akoestisch voordeel als ze er voor gaat liggen; doen  :yes:.

Citaat van: Rob46 op januari 02, 2017, 18:12:29
Nog niet helemaal klaar. Alles gaat wel volgens planning  :yes: Donderdag komt de nieuwe vloer en dan kan vrijdag of zaterdag het meubilair weer terug...... Ik bestudeer nog een andere opstelling, maar dat gaat waarschijnlijk niet lukken. Het kan wel, maar dan moet 1 fauteuil exit. Je begrijpt dat de regering voor dit wetsvoorstel gaat liggen ..... :schater:

lo

Of teveel visuele afleiding...  :wink:
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.


sjoek

Ouderwets omkopen een idee?
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.