Externe HDD naar NAS

Gestart door Rob46, november 13, 2016, 11:22:40

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Maus

Jup dat, en anders alle instellingen weer nalopen. Heeft de NAS een ander IP gekregen bijvoorbeeld, en de Bluesound App zoekt misschien nog op het oude adres?

(Per ongeluk) een instelling gewijzigd waardoor de gebruikersnaam die Bluesound gebruikt niet de rechten heeft om in de NAS te komen of bij de muziekvoorraad...

Plaats anders wat printscreens, wellicht zien wij iets wat jij niet ziet.

Ik heb er verder ook niet erg veel ervaring mee, slechts 1 maal met eigen NAS maar dat is wel gelukt :)

sjoek

Balen... maar wat maus ook zegt post anders een paar screenshots mischien dat we dan wat meer kunnen helpen.
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

Brutus

Ha Rob, wat is er nu dan precies aan de hand, ik heb de Node 2 gekoppeld aan mijn NAS. Draait prima.
Ik gebruik gewoon de app van Bluesound verder niets. Misschien kunnen we dingen even vergelijk bij de instellingen van de Node 2 en de Vault, lijkt me dat deze nagenoeg hetzelfde moeten zijn.

Ik hoor het wel, vanavond visite maar vanaf morgen eind v/d middag geheel tot u beschikking  :wink:
Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20

xander32

Welke server heb je draaien Rob? Wellicht dat daat iets niet juist staat.

Faxe

Bluesound is geen server nodig om te werken. Er hoeft alleen een index gemaakt te worden door het apparaat zelf.

Rob46

Citaat van: xander32 op november 19, 2016, 11:09:25
Balen Rob  :-(, maar waarschijnlijk is het slechts een klein dingetje, één of andere instelling.
Gaat vast goed komen  :yes:.

Wellicht alles een x los halen (de kabels eruit), van de spanning af, de spanning er weer op en alle draadjes weer aansluiten. Of het netwerk, de modem/router geheel van de spanning af en opnieuw opstarten?

Ga ik ook eens proberen Robert  :yes:

Rob46

Citaat van: Brutus op november 19, 2016, 12:57:57
Ha Rob, wat is er nu dan precies aan de hand, ik heb de Node 2 gekoppeld aan mijn NAS. Draait prima.
Ik gebruik gewoon de app van Bluesound verder niets. Misschien kunnen we dingen even vergelijk bij de instellingen van de Node 2 en de Vault, lijkt me dat deze nagenoeg hetzelfde moeten zijn.

Ik hoor het wel, vanavond visite maar vanaf morgen eind v/d middag geheel tot u beschikking  :wink:

Super bedankt voor de ondersteuning. Wellicht dat ik mij nog even bij je op het 'net' meldt...... :yes:

Rob46

Hmmmm, via de pc even de muziekmap openen en een willekeurig nummer luisteren. Hij opent het nummer en speelt gewoon muziek via de pc. De files op de NAS zijn dus ok. Maar stiekum wist ik dit al. Ik ben nu mijn muziek op 1 HDD aan het plaatsen. Deze kan ik dan achterin de Vault proppen en dan benaderen via de app als usb device. Dan kan ik in ieder geval mijn muziek welke op de schijf staat beluisteren. Dan maar weer even verder knutselen met de NAS  :-P

sjoek

Kan je bluesound ook terugzetten naar fabrieks instellingen? Mischien nog een idee.
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

Rob46

Ik weet niet of dit kan, effe kieken maar.......

Rob46

De status op deze zondagmorgen dan maar even: 'oude netwerk' verwijderd en de NAS afgekoppeld. Alle muziek op 1 HDD gezet en deze HDD vervolgens middels USB aan de Bluesound Vault aangesloten. Streamen nu via Quobuz en muziek wat op de HDD staat dus via de Bluesound App te benaderen. Prima!

Wat heb ik met mijn netwerk (NAS) de afgelopen maanden actief gedaan? Ik heb welteverstaan 2 cd's gedownload en deze op de NAS gezet..... Wellicht moet ik mij nu gaan afvragen of de NAS voor mij een meerwaarde heeft?

Pfffffff :-o

Zep

Citaat van: Rob46 op november 20, 2016, 10:52:05
Wat heb ik met mijn netwerk (NAS) de afgelopen maanden actief gedaan? Ik heb welteverstaan 2 cd's gedownload en deze op de NAS gezet..... Wellicht moet ik mij nu gaan afvragen of de NAS voor mij een meerwaarde heeft?

Pfffffff :-o

Een usb schijfje a 500 Gig rechtstreeks in je Bluesound en dan ben je ook wel even zoet  :wink:
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

rexp

Zitten je Bluesound, de telefoon waarop je de app draait, en de NAS wel op hetzelfde netwerk? Hangen ze aan dezelfde router?

xander32

... zelf ben ik niet zo snel met het aankopen van iets nieuws en/of het switchen van componenten. Zulke vragen stel ik steevast vóór een aankoop :yes:.

Citaat van: Rob46 op november 20, 2016, 10:52:05
De status op deze zondagmorgen dan maar even: 'oude netwerk' verwijderd en de NAS afgekoppeld. Alle muziek op 1 HDD gezet en deze HDD vervolgens middels USB aan de Bluesound Vault aangesloten. Streamen nu via Quobuz en muziek wat op de HDD staat dus via de Bluesound App te benaderen. Prima!

Wat heb ik met mijn netwerk (NAS) de afgelopen maanden actief gedaan? Ik heb welteverstaan 2 cd's gedownload en de ze op de NAS gezet..... Wellicht moet ik mij nu gaan afvragen of de NAS voor mij een meerwaarde heeft?

Pfffffff :-o

Rob46

Klopt Robert, maar soms blijkt het toch anders te zijn....... we hebben allemaal wel deze ervaring(en). Het is zo saai om alles op voorhand al te weten of de keuzes die je maakt ook allemaal 'uitkomen'.....