Marantzforum.nl

Marantz => Bronnen => Topic gestart door: rexp op januari 17, 2016, 14:15:45

Titel: Marantz UD7007 defect - binnen een jaar
Bericht door: rexp op januari 17, 2016, 14:15:45
Mijn liefde voor Marantz is weer wat bekoeld, nu mijn Marantz UD7007 binnen een jaar na aanschaf defect is geraakt.

Hij reageert enkel nog op het Power commando. De Standby indicator knippert 5 keer, en gaat dan uit. Verder doet de UD niets. Het display gaat niet aan en hij reageert op geen enkel commando of knop.

Zijn er behalve een aantal dagen van de stroom halen en de Play - Forward combinatie nog andere manieren om de speler te resetten?
Titel: Re: Marantz UD7007 defect - binnen een jaar
Bericht door: pameijer op januari 17, 2016, 14:18:19
Hij heeft 2 jaar garantie, dus opsturen / terugbrengen naar je dealer. Ik herken dit probleem, wil de lade nog wel open?
De UD-serie heeft een hele matige kwaliteit, ik zit nu aan mijn 4e UD-speler (1x UD5005, 2x UD7006 en nu UD7007), en probleemloos zijn/waren ze geen van allen.
Titel: Re: Marantz UD7007 defect - binnen een jaar
Bericht door: Frits Denon op januari 17, 2016, 15:08:06
Tjonge, dat is toch wel slecht van Marantz. :no:
Titel: Re: Marantz UD7007 defect - binnen een jaar
Bericht door: jrm op januari 17, 2016, 18:00:15
Melden en terugbrengen, normaal gesproken heb je gewoon garantie.
Titel: Re: Marantz UD7007 defect - binnen een jaar
Bericht door: Frits Denon op januari 17, 2016, 21:27:53
Garantie is naatuurlijk prima. Maar het lijkt een slecht product te zijn, dat is toch slecht? Ik zou dat dan toch echt niet willen kopen voor 700,-. Dan voor dat dan maar geen Marantz. :no:
Titel: Re: Marantz UD7007 defect - binnen een jaar
Bericht door: jrm op januari 17, 2016, 22:52:49
Citaat van: Frits op januari 17, 2016, 21:27:53
Garantie is naatuurlijk prima. Maar het lijkt een slecht product te zijn, dat is toch slecht? Ik zou dat dan toch echt niet willen kopen voor 700,-. Dan voor dat dan maar geen Marantz. :no:

Tuurlijk, maar elk product heeft wel eens last van een 'maandag-ochtend' productie.....
Als er meer dan x% niet goed is, dan is het een slecht product.
Titel: Re: Marantz UD7007 defect - binnen een jaar
Bericht door: RHK op januari 18, 2016, 06:51:00
De UD7007 die ik heb, speelt sinds de aanschaf van ruim 2 jaar geleden probleemloos.
Titel: Re: Marantz UD7007 defect - binnen een jaar
Bericht door: hchifi.nl op januari 18, 2016, 13:16:29
overdrijven is idd ook een kunst.
Wij hebben minimale uitval / klachten met de marantz of Denon Blurayspelers, misschien 4-5%


Titel: Re: Marantz UD7007 defect - binnen een jaar
Bericht door: Frits Denon op januari 19, 2016, 20:41:33
Ik hoop dat mijn DV 4003 het in elk geval nog een poosje volhoudt. hello
Titel: Re: Marantz UD7007 defect - binnen een jaar
Bericht door: BenK op januari 20, 2016, 08:32:04
Ten eerste vind ik dat HC Hifi hier niet zou moet reageren, zij hebben een heel ander belang dan de gebruikers van Marantz.

Daarentegen zij noemen 4 a 5% uitval voor een kwaliteitsproduct als Marantz / Denon en dat is natuurlijk onnoemlijk hoog gezien prijs/kwaliteit. Dit zou een getal achter de komma moeten zijn.

Zelf was mijn SR7007 binnen een half jaar ook behoorlijk defect, daarnaast de afstandbediening na 2 jaar. Daarnaast heb ik ook aardig wat problemen met mijn UD7007 meegemaakt. Dat is niet goed, de kwaliteit gaat hard achteruit. Voor mij geen Marantz meer., mede gezien om wat ik lees over de problemen met de SR7008 en SR7009.

Daarnaast vind ik de updates vrij karig en minimaal.

Nee HC Hifi het is niet overdreven!
Titel: Re: Marantz UD7007 defect - binnen een jaar
Bericht door: pameijer op januari 20, 2016, 08:44:43
Van mij mag iedereen hier reageren, zeker een ervaringsdeskundige als H&C Hifi. Zijn input is alleen maar van waarde. Ik heb echter ook een andere beleving, en vooral andere ervaringen met de HT-componenten van Marantz. Zie mijn eerdere posts.
Titel: Re: Marantz UD7007 defect - binnen een jaar
Bericht door: hchifi.nl op januari 20, 2016, 12:46:14
Citaat van: BenK op januari 20, 2016, 08:32:04
Ten eerste vind ik dat HC Hifi hier niet zou moet reageren, zij hebben een heel ander belang dan de gebruikers van Marantz.

Daarentegen zij noemen 4 a 5% uitval voor een kwaliteitsproduct als Marantz / Denon en dat is natuurlijk onnoemlijk hoog gezien prijs/kwaliteit. Dit zou een getal achter de komma moeten zijn.

Zelf was mijn SR7007 binnen een half jaar ook behoorlijk defect, daarnaast de afstandbediening na 2 jaar. Daarnaast heb ik ook aardig wat problemen met mijn UD7007 meegemaakt. Dat is niet goed, de kwaliteit gaat hard achteruit. Voor mij geen Marantz meer., mede gezien om wat ik lees over de problemen met de SR7008 en SR7009.

Daarnaast vind ik de updates vrij karig en minimaal.

Nee HC Hifi het is niet overdreven!

Zoals al eerder aangegeven de huidige machines moeten steeds meer kunnen (zijn halve pc's met daarbij de benodigde software) en zoals je weet is geen enkele pc altijd stabiel..
Alle merken ondervinden steeds meer problemen en Marantz / denon / onkyo / Pioneer / Yamaha zijn alle geen uitzondering daarop helaas.
Sinds receivers aan internet hangen merken wij gewoon dat de uitval idd iets hoger is als daarvoor maar het blijft nog wel echt binnen de perken en mocht er met en Marantz wat zijn word het altijd super netjes door hun opgelost (dat doen lang niet alle merken zo netjes)

Defecte afstandbedieningen komen niet vaak voor, ik heb ze wel eens kapot gehad en gedemonteerd in bijna alle gevallen zijn het dan de volume knoppen welke niet meer functioneren en dat komt dan vaak door vochtige of vette vingers

In percentage is zoals gezegd de uitval bij Marantz klein, waarom je gewoon meer leest over dit merk is omdat het veruit het meest verkocht word...
Titel: Re: Marantz UD7007 defect - binnen een jaar
Bericht door: Rob46 op januari 20, 2016, 17:12:55
Citaat van: hchifi.nl op januari 20, 2016, 12:46:14
Zoals al eerder aangegeven de huidige machines moeten steeds meer kunnen (zijn halve pc's met daarbij de benodigde software) en zoals je weet is geen enkele pc altijd stabiel..
Alle merken ondervinden steeds meer problemen en Marantz / denon / onkyo / Pioneer / Yamaha zijn alle geen uitzondering daarop helaas.
Sinds receivers aan internet hangen merken wij gewoon dat de uitval idd iets hoger is als daarvoor maar het blijft nog wel echt binnen de perken en mocht er met en Marantz wat zijn word het altijd super netjes door hun opgelost (dat doen lang niet alle merken zo netjes)

Defecte afstandbedieningen komen niet vaak voor, ik heb ze wel eens kapot gehad en gedemonteerd in bijna alle gevallen zijn het dan de volume knoppen welke niet meer functioneren en dat komt dan vaak door vochtige of vette vingers

In percentage is zoals gezegd de uitval bij Marantz klein, waarom je gewoon meer leest over dit merk is omdat het veruit het meest verkocht word...

Sommige merken denk ik ......Kleine nuance aangebracht  :-D
Titel: Re: Marantz UD7007 defect - binnen een jaar
Bericht door: Frits Denon op januari 20, 2016, 19:07:49
Ben het eens met Pameijer, als leverancier is het goed dat je weet wat jouw klanten/gebruikers er van vinden. Hij heeft tenslotte contact met de importeur en kan er mogelijk iets aan doen.

Ook de info van hem als leverancier naar ons als gebruikers vind ik waardevol en het is aan hem om zich hierbij kwetsbaar op te stellen. Het is aan jezelf of je iets met de commerciële achtergrond ervan wilt doen. Ben je zelf bij.
Titel: Re: Marantz UD7007 defect - binnen een jaar
Bericht door: RHK op januari 20, 2016, 19:53:00
Ik vind ook dat de reacties van hchifi.nl  op dit forum prima door de beugel kunnen en ook wel zinvol.
Titel: Re: Marantz UD7007 defect - binnen een jaar
Bericht door: Cornelis1921 op januari 20, 2016, 20:57:39
Citaat van: RHK op januari 20, 2016, 19:53:00
Ik vind ook dat de reacties van hchifi.nl  op dit forum prima door de beugel kunnen en ook wel zinvol.
:gp: :yes:
Titel: Re: Marantz UD7007 defect - binnen een jaar
Bericht door: Spikes25 op januari 24, 2016, 12:08:09
@rexp, jij als starter van dit topic zie ik je niet meer teug komen.
Zou het mogelijk zijn om ons op de hoogte te houden wat nu de status is van de UD 7007
Titel: Re: Marantz UD7007 defect - binnen een jaar
Bericht door: rexp op januari 24, 2016, 12:16:00
Natuurlijk. De status is defect.

Ik heb hem inmiddels uit het meubel gehaald, hij staat klaar om ingepakt te worden. Dan ga ik met Marcel in de slag wat de volgende stap zal zijn.
Titel: Re: Marantz UD7007 defect - binnen een jaar
Bericht door: Cornelis1921 op januari 24, 2016, 14:32:17
Citaat van: rexp op januari 24, 2016, 12:16:00
Natuurlijk. De status is defect.

Ik heb hem inmiddels uit het meubel gehaald, hij staat klaar om ingepakt te worden. Dan ga ik met Marcel in de slag wat de volgende stap zal zijn.
Lijkt mij zeer verstandig. :yes:
Titel: Re: Marantz UD7007 defect - binnen een jaar
Bericht door: Spikes25 op januari 24, 2016, 22:18:45
@rexp
Ik hoop, en ik ben er van overtuigd, dat er een positieve oplossing geboden wordt.
Ben wel benieuwd wat er defect is.

Houd ons op de hoogte
Titel: Re: Marantz UD7007 defect - binnen een jaar
Bericht door: Maus op januari 24, 2016, 22:55:36
Citaat van: Spikes25 op januari 24, 2016, 22:18:45
Ben wel benieuwd wat er defect is.

Houd ons op de hoogte

Ik gok een printplaat..  :-P
Titel: Re: Marantz UD7007 defect - binnen een jaar
Bericht door: hchifi.nl op januari 25, 2016, 13:52:00
Citaat van: rexp op januari 24, 2016, 12:16:00
Natuurlijk. De status is defect.

Ik heb hem inmiddels uit het meubel gehaald, hij staat klaar om ingepakt te worden. Dan ga ik met Marcel in de slag wat de volgende stap zal zijn.

Voordat je hem inpakt even het serienummer noteren  :wink:
Titel: Re: Marantz UD7007 defect - binnen een jaar
Bericht door: rexp op maart 13, 2016, 18:41:27
Begin februari opgestuurd, nog steeds in reparatie   :cry:
Titel: Re: Marantz UD7007 defect - binnen een jaar
Bericht door: Rob46 op maart 13, 2016, 19:19:21
Dit is ernstig balen......
Titel: Re: Marantz UD7007 defect - binnen een jaar
Bericht door: Cornelis1921 op maart 14, 2016, 01:54:08
Citaat van: Rob46 op maart 13, 2016, 19:19:21
Dit is ernstig balen......
Inderdaad. :-( frusty
Titel: Re: Marantz UD7007 defect - binnen een jaar
Bericht door: pameijer op maart 14, 2016, 09:34:52
Hoogste tijd dat ze je dan een nieuwe opsturen. Als je ouwe dan toch nog gerepareerd is kan die mooi als refurbished verkocht worden.
Titel: Re: Marantz UD7007 defect - binnen een jaar
Bericht door: hchifi.nl op maart 14, 2016, 15:21:16
Citaat van: pameijer op maart 14, 2016, 09:34:52
Hoogste tijd dat ze je dan een nieuwe opsturen. Als je ouwe dan toch nog gerepareerd is kan die mooi als refurbished verkocht worden.

lekker makkelijk als je niet weer waar het probleem zat  :wink:
het is soms vervelend dat je lang moet wachten (komt gelukkig zelden voor) maar een toestel wat ruim
een jaar oud is kun je niet klakkeloos een nieuwe voor verwachten als hij 4 weken weg is voor reparatie.


Nieuwe UD7007's zijn ook een tijd lang niet op voorraad geweest bij Marantz.
Deze kwam tesamen met ook onderdelen voor de service afdeling afgelopen week
binnen bij D&M.
Ik krijg morgen als het goed is nieuwe UD7007's en ook deze week
verwacht ik de defecte UD7007 retour van reparatie.

Zal nu gelukkig niet meer lang duren  :-)
Titel: Re: Marantz UD7007 defect - binnen een jaar
Bericht door: rexp op maart 23, 2016, 23:03:53
Die 4 weken zijn inmiddels 7 weken - 3 februari opgestuurd. En de speler is in maart 2015 aangeschaft, dus op het moment van kapot gaan nog geen jaar oud.

Ik snap best dat jij als dealer geen invloed hebt op de reparatietijden van Marantz, en ik snap ook dat Marantz voor jou voor brood op de plank zorgt, maar ik kan al die tijd geen blu rays kijken. Dat kan je vervelend noemen, want er zijn immers ergere dingen op de wereld.

Maar als je als wereldmerk niet in staat bent om een reparatie binnen een redelijke termijn uit te voeren, dan doe je iets verkeerd. En het continue downplayen van hoe serieus je dat moet nemen, vind ik ook verkeerd.

Voor mij dus geen Marantz meer. En ik hoop ooit nog eens mijn 500+ euro player retour te zien.
Titel: Re: Marantz UD7007 defect - binnen een jaar
Bericht door: BenK op maart 24, 2016, 08:13:01
Niet Marantz maar jouw verkoper is verantwoordelijk voor de garantie en service want dara heb je hem gekocht en noet bij Marantz, lees hier maar eens je rechten en plichten inzake garantie: https://www.consuwijzer.nl/elektronica/garantie/soorten-garantie
Titel: Re: Marantz UD7007 defect - binnen een jaar
Bericht door: Rob46 op maart 24, 2016, 18:03:41
Citaat van: rexp op maart 23, 2016, 23:03:53
Die 4 weken zijn inmiddels 7 weken - 3 februari opgestuurd. En de speler is in maart 2015 aangeschaft, dus op het moment van kapot gaan nog geen jaar oud.

Ik snap best dat jij als dealer geen invloed hebt op de reparatietijden van Marantz, en ik snap ook dat Marantz voor jou voor brood op de plank zorgt, maar ik kan al die tijd geen blu rays kijken. Dat kan je vervelend noemen, want er zijn immers ergere dingen op de wereld.

Maar als je als wereldmerk niet in staat bent om een reparatie binnen een redelijke termijn uit te voeren, dan doe je iets verkeerd. En het continue downplayen van hoe serieus je dat moet nemen, vind ik ook verkeerd.

Voor mij dus geen Marantz meer. En ik hoop ooit nog eens mijn 500+ euro player retour te zien.

Respect voor jouw geduld....de mijne was al lang op geweest......:-)
Titel: Re: Marantz UD7007 defect - binnen een jaar
Bericht door: rexp op maart 24, 2016, 20:20:01
Ach ja, maar wat dan. Marcel / H&C kan hier ook weinig aan doen, behalve mij op de hoogte houden, en dat heeft hij inmiddels gedaan. Dus wat dat betreft zou ik zo weer bij hem kopen.

Marantz als merk heeft voor mij wel afgedaan. De twee reparaties aan mijn vorige Marantz receiver duurden ook 6 weken of langer. De tweede keer kreeg ik mijn receiver na 6 weken retour met de boodschap 'klacht niet geconstateerd'. Moet dAt dan 6 weken duren? Nog afgezien van het feit dat hij binnen de kortste keren weer defect was.

Ik ben iig mijn ei kwijt en hoop binnenkort weer lekker br's te kunnen kijken.
Titel: Re: Marantz UD7007 defect - binnen een jaar
Bericht door: BenK op maart 25, 2016, 08:19:54
Natuurlijk kan jouw leverancier veel meer doen dan jou op de hoogte houden, hij had zelfs meer moeten doen. Alles wat hij gedaan is alles behalve service verlenen. Jouw leverancier scoort hier gewoon een dikke onvoldoende!

Hij had bijv. jou een leentoestel kunnen geven, hij had de UD7007 kunnen omruilen voor een nieuwe omdat jij een ondeugdelijk product hebt gekregen. Hij had jou je geld terug kunnen geven. Laat hij zijn problemen maar met Marantz oplossen dat is niet jouw probleem!

Ook nu heb je nog rechten, maak er gebruik van en schakel je rechtsbijstandverzekering in als je die hebt.
Titel: Re: Marantz UD7007 defect - binnen een jaar
Bericht door: xander32 op maart 25, 2016, 09:00:31
Jij bent in de dagelijkse omgang vast een heel prettig mens :yes:.


Citaat van: BenK op maart 25, 2016, 08:19:54
Natuurlijk kan jouw leverancier veel meer doen dan jou op de hoogte houden, hij had zelfs meer moeten doen. Alles wat hij gedaan is alles behalve service verlenen. Jouw leverancier scoort hier gewoon een dikke onvoldoende!

Hij had bijv. jou een leentoestel kunnen geven, hij had de UD7007 kunnen omruilen voor een nieuwe omdat jij een ondeugdelijk product hebt gekregen. Hij had jou je geld terug kunnen geven. Laat hij zijn problemen maar met Marantz oplossen dat is niet jouw probleem!

Ook nu heb je nog rechten, maak er gebruik van en schakel je rechtsbijstandverzekering in als je die hebt.
Titel: Re: Marantz UD7007 defect - binnen een jaar
Bericht door: jgvh op maart 25, 2016, 11:11:11
Muv "rechtsbijstandverzekering" Ben ik het met benk eens😕
Titel: Re: Marantz UD7007 defect - binnen een jaar
Bericht door: xander32 op maart 25, 2016, 11:22:34
Omdat?

Op basis van welke informatie ben je het waar mee eens?

Ik heb geen aandelen hoor en wellicht heb je steekhoudende argumenten. Ik probeer mij een beeld te vormen. Maar daarin vind ik het tricky om af te gaan op 'slechts' het verhaal van 1 kant.

Citaat van: jgvh op maart 25, 2016, 11:11:11
Muv "rechtsbijstandverzekering" Ben ik het met benk eens😕
Titel: Re: Marantz UD7007 defect - binnen een jaar
Bericht door: jgvh op maart 25, 2016, 12:14:22
Nou ik bedoel dat de leverancier ook wel wat meer moeite had mogen doen. Hij heeft de ud niet bij marantz gekocht maar bij de leverancier. Bv een leentoestel was een mooi gebaar geweest naar de klant toe.
Titel: Re: Marantz UD7007 defect - binnen een jaar
Bericht door: TurboMarco op maart 25, 2016, 12:49:16
Citeereen leentoestel was een mooi gebaar geweest naar de klant toe

:gp:
Titel: Re: Marantz UD7007 defect - binnen een jaar
Bericht door: rexp op maart 25, 2016, 13:06:29
Dat verwacht ik om eerlijk te zijn niet als ik iets via internet koop. Wel bij de lokale dealer. Maar daar betaal ik dan een premium voor.
Titel: Re: Marantz UD7007 defect - binnen een jaar
Bericht door: TurboMarco op maart 25, 2016, 13:16:02
Ik verwacht dat ook niet van een internetwinkel ,maar het zou wel een mooi gebaar zijn om alsnog een leentoestel ter beschikking te stellen.
Van een winkel vind ik het niet meer normaal dat je een leentoestel krijgt ,je betaald dan doorgaans ook wat meer voor je waar ,maar je krijgt dan wel die service  :-)
Titel: Re: Marantz UD7007 defect - binnen een jaar
Bericht door: xander32 op maart 25, 2016, 13:41:07
De zaak in kwestie heeft scherpe prijzen, steevast onder die van andere internetaanbieders. Hetgeen je dan kan en mag verwachten is dan m.i. zeker niet te vergelijken met een inloopwinkel. Maar daar tik je dan ook de adviesprijs af, of als je mazzel hebt krijgt je een 5% korting, gratis batterijen voor de afstandsbediening of 3 meter no-name ls. snoer ...

In het geval van de ts.; wat heeft hij mogen betalen voor de speler door deze bij Marcel te kopen en voor welk bedrag staat die zelfde speler bij die dealer/inloopwinkel?


Het gaat m.i. voornamelijk om keuzes die de koper zelf maakt;
een wat uitgebreider pakket aan service voor de hoofdprijs of een wat afgeslankt pakket maar het product voor een zeer scherpe prijs ...


Dat tot 3x over het product het laat afweten, dat zegt ook niets over de verkoper maar alles over het label.
Titel: Re: Marantz UD7007 defect - binnen een jaar
Bericht door: BenK op maart 25, 2016, 14:37:54
Waar je het koopt of hoe duur het ook was dat maakt niets uit, de wettelijke garantie blijft overal en altijd hetzelfde.
De service van deze leverancier is dus gewoon nul komma nul.

Je hebt als consument recht op een deugdelijk product en/of redelijke reparatietermijn en dan moet je denken aan 2 of maximaal 3 weken. 6 weken of langer is ronduit beschamend en reden om de aankoop te ontbinden en geld terug te vragen.
Titel: Re: Marantz UD7007 defect - binnen een jaar
Bericht door: xander32 op maart 25, 2016, 16:01:46
Heerlijk genuanceerd en respectvol; goed bezig  hello.

Je roept van alles maar kan je het ook aantonen;
- een wettelijke en onvoorwaardelijke reparatie termijn van 2 a 3  weken
- het verstrijken van bovenstaande termijn het onvoorwaardelijke recht geeft om de aankoop te ontbinden
- het verstrijken van bovenstaande termijn het onvoorwaardelijke recht geeft om het geld terug te vragen - ben ook wel benieuwd of als een consument dat vraagt, de verkoper voorts ook verplicht is daar een invulling aan te geven  :roll:

Ben ook benieuwd hoe bovenstaande verwoven is in de garantie bepalingen van Marantz NL.
Met bronvermelding s.v.p.


Wellicht heb jij volledig gelijk, maar als men zo hard roept dan lees ik ook graag het bewijs. Zondermeer zoiets aannemen zou wel erg naïef zijn, toch.

Citaat van: BenK op maart 25, 2016, 14:37:54
Waar je het koopt of hoe duur het ook was dat maakt niets uit, de wettelijke garantie blijft overal en altijd hetzelfde.
De service van deze leverancier is dus gewoon nul komma nul.

Je hebt als consument recht op een deugdelijk product en/of redelijke reparatietermijn en dan moet je denken aan 2 of maximaal 3 weken. 6 weken of langer is ronduit beschamend en reden om de aankoop te ontbinden en geld terug te vragen.
Titel: Re: Marantz UD7007 defect - binnen een jaar
Bericht door: BenK op maart 25, 2016, 19:15:38
Gewoon even de website van de consuwijzer goed lezen daar staan de antwoorden. Daarnaast wordt er van iedere Nederlander verwacht dat hij de wet  kent, dus je zou de wetgeving inzake garantieregelingen moeten kennen .

De garantiebepalingen van Marantz zijn ondergeschikt aan het Europese recht. Maar je hebt gekocht bij je leverancier en dat is niet Marantz, dus wat Marantz voor bepalingen heeft is voor jou als consument niet belagrijk.

Het is  eigenlijk heel simpel.

Het is zelfs zo dat je tijdens de technische  levensduur van het apparaat recht hebt op gratis reparatie of omruiling van het apparaat voor een nieuw apparaat.  Nergens  in het Europese recht wordt een termijn van 2 jaar genoemd, die 2 jaar garantie wordt alleen en geheel tenonrechte door leveranciers gebruikt en  vooral misbruikt.
Titel: Re: Marantz UD7007 defect - binnen een jaar
Bericht door: xander32 op maart 25, 2016, 20:19:07
De antwoorden op mijn expliciete vragen n.a.v. jouw stellende opmerkingen aangande de wetgeving, staan niet op de door jou genoemde site. D.w.z dat ik deze niet kan vinden.

Ik ben nog steeds benieuwd hoe jij dus tot jouw stellingname bent gekomen 👍🏻. Wellicht kan je gewoon ff de antwoorden copy-paste vanaf de door jou genoemde site, achter mijn vragen plaatsen, daar jezelf aangeeft dat deze daar staan weergegeven 👍🏻.


Citaat van: BenK op maart 25, 2016, 19:15:38
Gewoon even de website van de consuwijzer goed lezen daar staan de antwoorden. Daarnaast wordt er van iedere Nederlander verwacht dat hij de wet  kent, dus je zou de wetgeving inzake garantieregelingen moeten kennen .

De garantiebepalingen van Marantz zijn ondergeschikt aan het Europese recht. Maar je hebt gekocht bij je leverancier en dat is niet Marantz, dus wat Marantz voor bepalingen heeft is voor jou als consument niet belagrijk.

Het is  eigenlijk heel simpel.

Het is zelfs zo dat je tijdens de technische  levensduur van het apparaat recht hebt op gratis reparatie of omruiling van het apparaat voor een nieuw apparaat.  Nergens  in het Europese recht wordt een termijn van 2 jaar genoemd, die 2 jaar garantie wordt alleen en geheel tenonrechte door leveranciers gebruikt en  vooral misbruikt.
Titel: Re: Marantz UD7007 defect - binnen een jaar
Bericht door: xander32 op maart 25, 2016, 20:22:55
... ach doe ook maar geen moeite  :no:, ik weet het antwoord al  :yes:.
Betreft mijn kennis van de wet; daar heb ik zojuist iets mogen leren, wat nu heerlijk relevant is, dankzij de rijdende rechter :-D.

In artikel 150 staat dat diegene die stelt, dient te bewijzen  :wink:.


Voor de ts hoop ik dat het tot een tevredenstellende oplossing komt en zijn huidige antipathie tegen Maranzt, kan ik mij nu wel voorstellen. Hopelijk gaat hij elders, bij een ander merk, zijn heil vinden.
Titel: Re: Marantz UD7007 defect - binnen een jaar
Bericht door: BenK op maart 25, 2016, 20:44:57
Gelukkig dat je de antwoorden  zelf gevonden hebt, zo moeilijk was dat ook niet het staat er vrij duidelijk.

Dit kan voor velen heel interessant zijn (info Consuwijzer ) zie https://www.consuwijzer.nl/elektronica/garantie/soorten-garantie

Is de garantieperiode voorbij?
Is uw product kapot en is de fabrieksgarantie of bijgekochte garantie voorbij? Dan hebt u nog steeds rechten. U kunt dan dus nog steeds met het product teruggaan naar de winkel. U moet de verkoper wel uitleggen dat u het product normaal hebt gebruikt, en dat het toch zomaar stuk is gegaan. U hebt dan recht op een gratis reparatie of een nieuw product. Als de winkel dat niet kan of niet wil, hebt u er recht op dat u uw geld terugkrijgt.
Titel: Re: Marantz UD7007 defect - binnen een jaar
Bericht door: rexp op maart 25, 2016, 20:47:03
Bedankt voor je realiteitszin Robert. Ik weet wel het eea van consumentenrecht: je recht hebben en je recht krijgen zijn twee verschillende dingen.
Titel: Marantz UD7007 defect - binnen een jaar
Bericht door: rexp op maart 25, 2016, 21:31:14
BenK: ik weet niet welk punt je probeert te maken. Ik verwacht niets anders dan een gratis reparatie, en die zal ik krijgen ook. In dit geval duurt die reparatie langer dan ik redelijk vind, maar om dan naar de rechter te stappen doet niemand. De frustratie om dat pad te bewandelen is ongeveer rechtevenredig aan het wachten op mijn speler.
Titel: Re: Marantz UD7007 defect - binnen een jaar
Bericht door: xander32 op maart 25, 2016, 21:47:48
 :no:, de antwoorden op mijn vragen staan er niet. En jouw stelling betreft de garantietermijn, wordt op de door jou genoemde site zelfs onderuit gehaald :-).

Citaat van: BenK op maart 25, 2016, 20:44:57
Gelukkig dat je de antwoorden  zelf gevonden hebt, zo moeilijk was dat ook niet het staat er vrij duidelijk.

Dit kan voor velen heel interessant zijn (info Consuwijzer ) zie https://www.consuwijzer.nl/elektronica/garantie/soorten-garantie

Is de garantieperiode voorbij?
Is uw product kapot en is de fabrieksgarantie of bijgekochte garantie voorbij? Dan hebt u nog steeds rechten. U kunt dan dus nog steeds met het product teruggaan naar de winkel. U moet de verkoper wel uitleggen dat u het product normaal hebt gebruikt, en dat het toch zomaar stuk is gegaan. U hebt dan recht op een gratis reparatie of een nieuw product. Als de winkel dat niet kan of niet wil, hebt u er recht op dat u uw geld terugkrijgt.
Titel: Re: Marantz UD7007 defect - binnen een jaar
Bericht door: BenK op maart 25, 2016, 22:24:45
Lijkt me nogal duidelijk rexp, jouw leverancier levert een wanprestatie  dus heb jij recht op een nieuwe blu-Ray speler of geld terug.
Wil jouw leverancier dat niet dan kun je stappen ondernemen. Je weet in ieder geval waar je nooit weer je apparatuur moet kopen.
Titel: Re: Marantz UD7007 defect - binnen een jaar
Bericht door: xander32 op maart 25, 2016, 22:43:27
Laat Rexp en ons even zien waar hetgeen staat op de door jou eerder aangehaalde site, zodat je jouw schrijven kan staven.

Als je dat niet kan, vind ik jouw reply respectloos naar de verkopende partij toe en jouw gedrag verre van integer.


Citaat van: BenK op maart 25, 2016, 22:24:45
Lijkt me nogal duidelijk rexp, jouw leverancier levert een wanprestatie  dus heb jij recht op een nieuwe blu-Ray speler of geld terug.
Wil jouw leverancier dat niet dan kun je stappen ondernemen. Je weet in ieder geval waar je nooit weer je apparatuur moet kopen.
Titel: Re: Marantz UD7007 defect - binnen een jaar
Bericht door: BenK op maart 25, 2016, 22:49:00
Wat jij vind, vind ik totaal niet belangrijk. Jij wilt de waarheid niet onder ogen zien. Tip bel dinsdag even met Consuwijzer of bel een advocaat, misschien dat zij jou kunnen overtuigen,  al denk ik persoonlijk  van niet.
Titel: Re: Marantz UD7007 defect - binnen een jaar
Bericht door: xander32 op maart 25, 2016, 23:00:24
Je kan hetgeen je roept klaarblijkelijk zelf niet staven, enkel doorverwijzen naar een site, telefoonlijn of advocaat.
Maar ik maak het jou gemakkelijk, onderstaand een passage vanaf de door jou genoemde site. Wellicht kan je ff aangeven waar staat dat de ts. zondermeer recht heeft op een nieuw apparaat of geld terug, bij een apparaat welke driekwart jaar probleemloos in gebruik is geweest.


Quote:

Wat zijn mijn rechten en plichten?
Als u iets koopt, hebt u rechten en plichten. Is een product niet goed? Dan hebt u de volgende rechten en plichten.

Het uitgangspunt is dat u recht hebt op een gratis reparatie of een nieuw product. Dat moet dan binnen een bepaalde tijd en zonder dat u daar te veel last van hebt. De verkoper kan ervoor zorgen dat u een product te leen krijgt, zolang de reparatie duurt. U kunt niet altijd kiezen tussen een reparatie of een nieuw product. Soms wil de verkoper het product alleen maar repareren, omdat dat goedkoper voor hem is. In zo'n geval mag de verkoper zeggen dat hij alleen wil repareren.

De verkoper moet het probleem oplossen of de fabrikant inschakelen voor u. Soms wordt uw klacht sneller opgelost als u zelf de afspraak maakt met de fabrikant. Bijvoorbeeld als de verkoper daarover afspraken heeft gemaakt met de fabrikant. De verkoper kan u dan aanraden om zelf contact op te nemen met de fabrikant. U hoeft dat echter niet te doen. De verkoper blijft verantwoordelijk. Kiest u er zelf voor om naar de fabrikant te gaan? Dan kunt u dat het beste ook aan de verkoper vertellen.

Voor een reparatie of een nieuw product hoeft u niet bij te betalen. Moet u van de verkoper wel bijbetalen? Dan mag u de koopovereenkomst ontbinden. U hebt er dan recht op dat u uw geld terugkrijgt. Soms krijgt u niet het hele bedrag terug. Bijvoorbeeld als u het product al een lange tijd zonder problemen hebt kunnen gebruiken.

Gaat het om een klein gebrek? Bijvoorbeeld een kras op uw nieuwe aankoop? Dan is het de vraag of u kunt ontbinden of dat u alleen een korting kunt vragen. Dat hangt een beetje af van de situatie. Gaat het om een kras op een mobiele telefoon of een lcd scherm? Dan is dat vervelender dan een kras op een wasmachine. Maar staat de wasmachine in uw mooie keuken? Dan kan een kras wel weer heel storend zijn.






Citaat van: BenK op maart 25, 2016, 22:49:00
Wat jij vind, vind ik totaal niet belangrijk. Jij wilt de waarheid niet onder ogen zien. Tip bel dinsdag even met Consuwijzer of bel een advocaat, misschien dat zij jou kunnen overtuigen,  al denk ik persoonlijk  van niet.

Citaat van: BenK op maart 25, 2016, 22:24:45
Lijkt me nogal duidelijk rexp, jouw leverancier levert een wanprestatie  dus heb jij recht op een nieuwe blu-Ray speler of geld terug.
Wil jouw leverancier dat niet dan kun je stappen ondernemen. Je weet in ieder geval waar je nooit weer je apparatuur moet kopen.
Titel: Re: Marantz UD7007 defect - binnen een jaar
Bericht door: BenK op maart 25, 2016, 23:13:17
Ik zou haast zeggen: "ben ik nou zo slim of ben jij nou zo dom?" , maar volgens mij kun je niet begrijpend lezen. Daar kan ik helaas niets aan veranderen. Prettige paasdagen.
Titel: Re: Marantz UD7007 defect - binnen een jaar
Bericht door: pameijer op maart 26, 2016, 00:00:17
Ik ben de slimste want ik lach me rot hier!  :schater:
Titel: Re: Marantz UD7007 defect - binnen een jaar
Bericht door: TurboMarco op maart 26, 2016, 01:11:54
Het is zo simpel ,wat de gedupeerde wilt gebeurt .

Ik kan in ieder geval niet zo lang wachten .
Titel: Re: Marantz UD7007 defect - binnen een jaar
Bericht door: xander32 op maart 26, 2016, 06:57:56
Nja, niet helemaal, daar zit m.i. de crux; de verkoper heeft het recht om voor reparatie te gaan i.p.v. een nieuw product. In het geval van de ts. is juist ook die keuze gemaakt door de verkopende partij. Maar of de huidige wachttijd redelijk is  :roll: ...


Citaat van: TurboMarco op maart 26, 2016, 01:11:54
Het is zo simpel ,wat de gedupeerde wilt gebeurt .

Ik kan in ieder geval niet zo lang wachten .



Ik mag hopen dat jij zelf niet de ambitie hebt om zelf advocaat  te gaan worden, of het moet die van Zwarte Kip zijn  :wink:. En in dit soort casussen is het steevast een jurist die door de consument geraadpleegd kan worden, niet een advocaat.

Een fijn leven verder.

(http://www.nederlands-dis.nl/wp-content/uploads/2015/03/advocaat-in-een-glas.jpg)


Citaat van: BenK op maart 25, 2016, 23:13:17
Ik zou haast zeggen: "ben ik nou zo slim of ben jij nou zo dom?" , maar volgens mij kun je niet begrijpend lezen. Daar kan ik helaas niets aan veranderen. Prettige paasdagen.
Titel: Re: Marantz UD7007 defect - binnen een jaar
Bericht door: BenK op maart 26, 2016, 07:05:30
 Jij mag het laatste woord als je dat zo graag wilt pompom pompom pompom pompom pompom
Titel: Re: Marantz UD7007 defect - binnen een jaar
Bericht door: Cornelis1921 op maart 26, 2016, 07:28:07
Nee hoor, ikke! stupid byebye
Titel: Re: Marantz UD7007 defect - binnen een jaar
Bericht door: sjoek op maart 26, 2016, 08:21:36
Citaat van: pameijer op maart 26, 2016, 00:00:17
Ik ben de slimste want ik lach me rot hier!  :schater:

:gp: hahaha

En verder. In theorie is alles altijd zo mooi en goed geregeld. Maarja om in de praktijk ook altijd alles te laten werken is een ander verhaal.
Titel: Re: Marantz UD7007 defect - binnen een jaar
Bericht door: Cornelis1921 op maart 26, 2016, 13:31:30
Citaat van: Cornelis1921 op maart 26, 2016, 07:28:07
Nee hoor, ikke! stupid byebye
Oeps! :oops:
Titel: Re: Marantz UD7007 defect - binnen een jaar
Bericht door: Spikes25 op maart 26, 2016, 13:34:04
@rexp,


Ik vind het werkelijk schandalig dat je zo lang moet wachten
Ik ben benieuwd waar UD 7007 na toe is gestuurd voor reparatie, Polen???
Of na audio service Elst??

Mijn Marantz receiver waarvan het HDMI board defect was, had ik via de Mediamarkt binnen twee weken terug. Volgens zeggen is de receiver opgestuurd geweest naar Elst.
Dus mijn ervaring met Audio service is positief te noemen,

Ik lees dat je vorige apparatuur ook zo lang in repartie was,  zelfde winkel?

Een leen toestel zit er tegenwoordig niet meer in, dat soort service is uitgestorven.

We gaan het horen
Titel: Marantz UD7007 defect - binnen een jaar
Bericht door: rexp op maart 26, 2016, 16:09:50
Andere winkels, ander servicecentrum. Nou heb ik niet het idee dat er nog veel gerepareerd wordt, het is enkel onderdelen vervangen. En als dat onderdeel niet op voorraad is in het service centrum, dan ben je de pineut.

Mijn lokale dealer geeft wel een leentoestel, maar hij levert dan weer geen surround of beeld, enkel stereo.
Titel: Re: Marantz UD7007 defect - binnen een jaar
Bericht door: Cornelis1921 op maart 26, 2016, 16:11:48
Wij ouwenelen, en Rex ondertussen maar balen... :-(
Titel: Re: Marantz UD7007 defect - binnen een jaar
Bericht door: rexp op maart 26, 2016, 16:12:32
Het is mooi weer Cor, ik ga wel op een terrasje zitten.
Titel: Re: Marantz UD7007 defect - binnen een jaar
Bericht door: Cornelis1921 op maart 26, 2016, 16:13:43
Goed idee, Rex! :yes:
Titel: Re: Marantz UD7007 defect - binnen een jaar
Bericht door: Paul op maart 26, 2016, 18:48:27
The meaning of the new Marantz equipment:

Marantz Always Repair And Nothing To Zero.   :-D    :-P          clown1
Titel: Re: Marantz UD7007 defect - binnen een jaar
Bericht door: Bierbraker op maart 26, 2016, 19:47:52
Citaat van: BenK op januari 20, 2016, 08:32:04
Dat is niet goed, de kwaliteit gaat hard achteruit. Voor mij geen Marantz meer., mede gezien om wat ik lees over de problemen met de SR7008 en SR7009.


In heb de SR7010, een zeer zwaar gaande PLASTIC volumeknop zo ook de selectieknop die ook van PLASTIC is  :no:
Titel: Re: Marantz UD7007 defect - binnen een jaar
Bericht door: Spikes25 op maart 26, 2016, 21:52:05
@rexp,

Als pleister op de wond, krijg je de UD 7010 met toevoeging 4K - HDR, let maar op mijn woorden.
Ik heb ooit deze link www.klacht.nl toegestuurd gekregen, ik heb er niet mee gedaan, maar wellicht iets voor jou.

@Bierbraker,
Ik heb dan de Sr 7007, voor het versturen ivm met reparatie heb ik aangegeven, dat ook de aan uit knop scheef is gemonteerd. Optisch niet te zien, maar wel bij de bediening voelbaar.....het hoort niet vooral niet bij een apparaat van boven de 1000 EURO. Ze hebben gewoon gedacht zeur niet zo, we laten het gewoon zo. Totaal geen respect voor de klant....

Titel: Re: Marantz UD7007 defect - binnen een jaar
Bericht door: Bierbraker op maart 27, 2016, 09:49:18
@Spikes25

Ik heb alles maar in de minne geschikt en als troost een 'kwaliteit' HDMI kabel toegezonden gekregen, maar ik blijf van mening dat ik een inferieure Marantz op mijn audio meubel heb staan. Kreeg niet de kans om te vragen naar de Denon AVR-X4200W, ja ik weet het dat die uit dezelfde fabriek komt. Maar ik denk niet zo inferieur als de SR7010?

Mijn onlangs verkochte 7005 was toch een heel stuk degelijker  :lol:

Echt het idee of je iets massiefs in handen had  8-)
Titel: Re: Marantz UD7007 defect - binnen een jaar
Bericht door: Maurice op maart 27, 2016, 17:46:25
Citaat van: BenK op maart 25, 2016, 19:15:38
Gewoon even de website van de consuwijzer goed lezen daar staan de antwoorden. Daarnaast wordt er van iedere Nederlander verwacht dat hij de wet  kent, dus je zou de wetgeving inzake garantieregelingen moeten kennen .

De garantiebepalingen van Marantz zijn ondergeschikt aan het Europese recht. Maar je hebt gekocht bij je leverancier en dat is niet Marantz, dus wat Marantz voor bepalingen heeft is voor jou als consument niet belagrijk.

Het is  eigenlijk heel simpel.

Het is zelfs zo dat je tijdens de technische  levensduur van het apparaat recht hebt op gratis reparatie of omruiling van het apparaat voor een nieuw apparaat.  Nergens  in het Europese recht wordt een termijn van 2 jaar genoemd, die 2 jaar garantie wordt alleen en geheel tenonrechte door leveranciers gebruikt en  vooral misbruikt.
Toch ook even reageren, want dit is een beladen onderwerp waarbij veel consumenten EN verkopers niet weten wat er geldt.

Volgens Consuwijzer:
CiteerVeel consumenten denken dat zij standaard recht hebben op twee jaar 'garantie'. In de Europese Richtlijn Koop en Garantie is inderdaad een wettelijke termijn van twee jaar opgenomen. Dit is een garantietermijn die als minimum is voorgeschreven aan de lidstaten van de EU. Elke lidstaat mag daar andere regels voor maken. Zolang deze regels maar voordeliger zijn voor de consument.

Bij het omzetten van de Europese Richtlijn naar Nederlands recht is ervoor gekozen om deze twee jaar niet over te nemen. In de Nederlandse wet staat dat het product dat u koopt 'deugdelijk' moet zijn. Van veel producten mag u verwachten dat deze langer meegaan dan twee jaar. In veel gevallen kunt u de verkoper dus ook na twee jaar nog aanspreken volgens de Nederlandse wet.

U moet het product een bepaalde tijd zonder problemen kunnen gebruiken. Voldoet het product niet aan de verwachtingen die u ervan had mogen hebben? En hebt u het product normaal gebruikt? Dan kan er sprake zijn van een ondeugdelijk product.

Voorbeeld
Van een wasmachine mag u verwachten dat die een langere tijd meegaat dan een paar schoenen voor uw kind. Gaat uw wasmachine na vier jaar stuk, en is het niet uw schuld? Dan hebt u volgens de wet nog steeds rechten. U kunt dan nog teruggaan naar de verkoper. Hij moet u een goede oplossing bieden.
Consumenten hebben vanuit de Europese wetgeving recht op MINIMAAL 2 jaar garantie op een goed werkend apparaat. Hierbij is de bewijslijst voor de verkoper, welke de garantieafhandeling mag uitbesteden (meestal producent). Meestal is de verkoper voor afhandeling afhankelijk van de leverancier, zeker als het reservedelen betreft. Zijn deze niet voorradig, dan is er volgens mij meestal sprake van overmacht.

Gangbaar is dat binnen twee jaar alle reparatiekosten voor verkoper kopen (al dan niet vergoed door producent). Na twee jaar gaan er andere zaken meespelen (volgens consuwijzer):

Citeerde prijs;
het soort product;
het soort winkel;
wat de verkoper gezegd heeft over het product;
de informatie in een folder van de fabrikant, of op de verpakking.
Koop je bij een prijsvechter, dan zal de service anders meegerekend worden dan bij een premium reseller. De prijs is er dan ook naar.
In essentie wordt er door de aanbieding een te verwachten levensduur geschetst, waarbinnen je een vorm van garantie zal mogen verwachten. Dit zal echter meestal niet meer bestaan uit kosteloze reparatie of vervanging, maar naar rato afnemen.

De technische levensduur eindigt overigens als het apparaat defect is ;) De economische levensduur zal mogelijk langer zijn.
Titel: Re: Marantz UD7007 defect - binnen een jaar
Bericht door: jgvh op maart 27, 2016, 18:40:35
Hebben die jongens van hifi corner je met een gratis hdmi kabel afgescheept, schande! :no:
Titel: Re: Marantz UD7007 defect - binnen een jaar
Bericht door: BenK op maart 27, 2016, 19:47:26
Als je een citaat neerzet van de Consuwijzer moet je hem wel helemaal neerzetten, want zo kunnen er nog meer misverstanden ontstaan:

Citaat Consuwijzer:

Als u iets koopt, hebt u niet alleen rechten. U hebt ook plichten. U hebt bijvoorbeeld een onderzoeksplicht. Dat betekent dat u aan de verkoper moet vragen of een product wel geschikt is voor wat u ermee wilt gaan doen.

De verkoper heeft een informatieplicht. Dat betekent dat hij aan u moet vertellen wat hij over het product weet. Als hij iets aan u belooft, dan mag u verwachten dat het product daaraan voldoet. De belofte van de verkoper is dan een soort garantie.

Wat u mag verwachten van een goed product, hangt af van de volgende dingen:

de prijs;
het soort product;
het soort winkel;
wat de verkoper gezegd heeft over het product;
de informatie in een folder van de fabrikant, of op de verpakking.

U kunt aan de fabrikant of aan een deskundige vragen hoelang het product mee kan gaan. Als uw product dan kapot gaat, kunt u bepalen of u dat had kunnen verwachten.

Hiermee wordt bedoeld dat je van een HDMI kabel van de Action van € 1,49 niet hetzelfde mag verwachten als van een HDMI Kabel van een Premiums shop van bijv. € 69,99.

Mocht de Action een SR7010 verkopen dan mag je dezelfde garantie voorwaarden en service verwachten als bij een Premium shop!

Bijna géén enkele verkoper wil tegenwoordig meer vertellen, laat staan zwart op wit zetten hoe lang een product meegaat, meestal zullen ze zeggen na 2 jaar is het over of is het apparatuur verouderd, dan zijn verlost van garantieclaims.

Jouw interpretaties op de citaten van de Consuwijzer zijn jouw interpretaties en niet van die van de Consuwijzer en mijn inziens dan ook onjuist!

Zie: https://www.consuwijzer.nl/elektronica/ontevreden-over-aankoop/rechten-bij-product-dat-niet-goed-ondeugdelijk-is
Titel: Re: Marantz UD7007 defect - binnen een jaar
Bericht door: rexp op maart 27, 2016, 20:49:17
Deze thread geeft perfect weer wat er aan de hand is. Zes pagina's getouwtrek over verantwoordelijkheden van de koper, verkoper en fabrikant en wie wat wanneer heeft foutgedaan.

Uiteindelijk is niemand er beter van geworden. Ik stel al het goedbedoelde juridisch advies op prijs, maar je ziet dat de wet uiteindelijk gewoon niet specifiek genoeg is. Als een electrisch apparaat een te verwachten levensduur zou hebben van 5 jaar, dan moet de garantietermijn ook 5 jaar zijn, en niet twee jaar met allerlei vage toevoegingen over verlengingen die nergens concreet worden.

Ik zit na die reparatie met een product dat ik niet meer vertrouw, en waarvan de waarde bij wederverkoop tot nul is gereduceerd. Nergens in de wet staat hoe ik daarvoor gecompenseerd ga worden.
Titel: Re: Marantz UD7007 defect - binnen een jaar
Bericht door: Maurice op maart 27, 2016, 21:10:50
Citaat van: BenK op maart 27, 2016, 19:47:26
Als je een citaat neerzet van de Consuwijzer moet je hem wel helemaal neerzetten, want zo kunnen er nog meer misverstanden ontstaan:

Hiermee wordt bedoeld dat je van een HDMI kabel van de Action van € 1,49 niet hetzelfde mag verwachten als van een HDMI Kabel van een Premiums shop van bijv. € 69,99.

Mocht de Action een SR7010 verkopen dan mag je dezelfde garantie voorwaarden en service verwachten als bij een Premium shop!

Bijna géén enkele verkoper wil tegenwoordig meer vertellen, laat staan zwart op wit zetten hoe lang een product meegaat, meestal zullen ze zeggen na 2 jaar is het over of is het apparatuur verouderd, dan zijn verlost van garantieclaims.

Jouw interpretaties op de citaten van de Consuwijzer zijn jouw interpretaties en niet van die van de Consuwijzer en mijn inziens dan ook onjuist!

Zie: https://www.consuwijzer.nl/elektronica/ontevreden-over-aankoop/rechten-bij-product-dat-niet-goed-ondeugdelijk-is
Goh, ik zag nergens op de consuwijzer site iets staan over de Action, HDMI, SR7010 etc!

Mijn interpretatie van jouw tekst:
Van een HDMI kabel van €1,49 mag je wel degelijk hetzelfde verwachten als van één van €69,99, namelijk dat deze het signaal doorgeeft. Doet deze dat niet meer, of vallen de pluggen eraf, dan zullen ze binnen de garantieperiode gewoon vervangen of gerepareerd moeten worden.

Als de Action een SR7010 verkoopt hoef je absoluut niet dezelfde garantievoorwaarden en service als bij een premium shop te verwachten! Dat is jouw interpretatie en staat haaks op wat consuwijzer impliciet stelt. Van de Action verwacht ik dat zij zich aan de minimale garantie houden en kun je zeker geen leentoestel verwachten, waarbij ik van de premium shop een leenversterker verwacht en dat hij mij ontzorgt in de garantie afhandeling. Dat is namelijk ook in lijn met de verwachtingen dat door de betreffende winkels wordt geschapen.
En dan kom je ook op het moeilijkste punt aan, de wetgeving is vaag, en zowel consument als verkoper weten vaak niet hoe het zit, laat staan dat juristen dit weten. En vaak loont het niet om een jurist in te schakelen.
Titel: Re: Marantz UD7007 defect - binnen een jaar
Bericht door: BenK op maart 27, 2016, 21:36:35
Jij slaat de spijker op zijn kop rexp, dat is de enige juiste oplossing.
Titel: Re: Marantz UD7007 defect - binnen een jaar
Bericht door: DansaN op maart 27, 2016, 21:43:04
Citaat van: rexp op maart 27, 2016, 20:49:17
Ik zit na die reparatie met een product dat ik niet meer vertrouw, en waarvan de waarde bij wederverkoop tot nul is gereduceerd. Nergens in de wet staat hoe ik daarvoor gecompenseerd ga worden.
Een dergelijk gevoel gaat geen enkele garantie wat aan veranderen; dat zou je ook hebben bij dit voorval wanneer er 30 jaar garantie op de speler zit.

De waarde bij wederverkoop op nul zetten zonder de speler te koop te hebben gezet, lijkt me ook voorbarig en zeker niet juist.
Het duurt lang voor je de speler terug hebt, maar het kan goed zijn dat de speler vervolgens jaren probleemloos zijn werk doet (net zoals het kan zijn dat hij binnen een dag weer stuk is).

Garantie is en blijft een erkenning van een producent en leverancier dat een product kapot kan gaan bij normaal gebruik.
Wanneer een product niet kapot kan gaan bij normaal gebruik, dan heb je ook geen garantie nodig.

De producent is er niet bij gebaat een toestel meermalen voor reparatie aangeboden te krijgen; dat kost hem alleen maar geld.
Wanneer een toestel voor reparatie wordt aangeboden, wordt onderzocht wat de oorzaak is en of dit redelijkerwijs te repareren is.
Als reparatie goedkoper is dan een nieuw apparaat en de verwachting is dat het euvel na reparatie verdwenen zal zijn, dan zal men repareren.
Elke volgende reparatie kost weer geld, dus wanneer een reparatie te duur is of wanneer de kans te groot is dat er een volgende reparatie noodzakelijk zal zijn, dan zal men liever een nieuw apparaat aanbieden.

Waar het mis gaat is naar mijn idee het feit dat men altijd zo nodig een schuldige aan moet wijzen als veroorzaker van de pech die men ergens mee heeft (en dan ook nog al dan niet financieel gecompenseerd wil worden).
In dit geval is noch de consument, noch de leverancier, noch de producent gebaat bij het feit dat een foutief apparaat niet in 1 keer volledig hersteld is.


Titel: Re: Marantz UD7007 defect - binnen een jaar
Bericht door: DansaN op maart 27, 2016, 21:46:24
Citaat van: rexp op maart 27, 2016, 20:49:17
Deze thread geeft perfect weer wat er aan de hand is. Zes pagina's getouwtrek over verantwoordelijkheden van de koper, verkoper en fabrikant en wie wat wanneer heeft foutgedaan.

Uiteindelijk is niemand er beter van geworden. Ik stel al het goedbedoelde juridisch advies op prijs, maar je ziet dat de wet uiteindelijk gewoon niet specifiek genoeg is. Als een electrisch apparaat een te verwachten levensduur zou hebben van 5 jaar, dan moet de garantietermijn ook 5 jaar zijn, en niet twee jaar met allerlei vage toevoegingen over verlengingen die nergens concreet worden.

Ik zit na die reparatie met een product dat ik niet meer vertrouw, en waarvan de waarde bij wederverkoop tot nul is gereduceerd. Nergens in de wet staat hoe ik daarvoor gecompenseerd ga worden.
Een dergelijk gevoel gaat geen enkele garantie wat aan veranderen; dat zou je ook hebben bij dit voorval wanneer er 30 jaar garantie op de speler zit.

De waarde bij wederverkoop op nul zetten zonder de speler te koop te hebben gezet, lijkt me ook voorbarig en zeker niet juist.
Het duurt lang voor je de speler terug hebt, maar het kan goed zijn dat de speler vervolgens jaren probleemloos zijn werk doet (net zoals het kan zijn dat hij binnen een dag weer stuk is).

Garantie is en blijft een erkenning van een producent en leverancier dat een product kapot kan gaan bij normaal gebruik.
Wanneer een product niet kapot kan gaan bij normaal gebruik, dan heb je ook geen garantie nodig.

De producent is er niet bij gebaat een toestel meermalen voor reparatie aangeboden te krijgen; dat kost hem alleen maar geld.
Wanneer een toestel voor reparatie wordt aangeboden, wordt onderzocht wat de oorzaak is en of dit redelijkerwijs te repareren is.
Als reparatie goedkoper is dan een nieuw apparaat en de verwachting is dat het euvel na reparatie verdwenen zal zijn, dan zal men repareren.
Elke volgende reparatie kost weer geld, dus wanneer een reparatie te duur is of wanneer de kans te groot is dat er een volgende reparatie noodzakelijk zal zijn, dan zal men liever een nieuw apparaat aanbieden.

Waar het mis gaat is naar mijn idee het feit dat men altijd zo nodig een schuldige aan moet wijzen als veroorzaker van de pech die men ergens mee heeft (en dan ook nog al dan niet financieel gecompenseerd wil worden).
In dit geval is noch de consument, noch de leverancier, noch de producent gebaat bij het feit dat een foutief apparaat niet in 1 keer volledig hersteld is.
Titel: Re: Marantz UD7007 defect - binnen een jaar
Bericht door: BenK op maart 27, 2016, 21:48:20
Volgens Consuwijzer zijn er leveranciers waar ze nooit klachten over krijgen en netjes de garantieafwikkiling doen via het Nederlands recht. Ik ben zo'n leverancier nog nooit tegen gekomen, iemand die wel deze positieve ervaring heeft?
Titel: Re: Marantz UD7007 defect - binnen een jaar
Bericht door: DansaN op maart 27, 2016, 21:52:09
Sorry voor de dubbele Posts... Kreeg een foutmelding bij het plaatsen van het bericht.
Titel: Re: Marantz UD7007 defect - binnen een jaar
Bericht door: Maurice op maart 27, 2016, 21:53:47
Citaat van: DansaN op maart 27, 2016, 21:52:09
Sorry voor de dubbele Posts... Kreeg een foutmelding bij het plaatsen van het bericht.
No problem, heb eea opgeschoond ;)
Merkte net zelf ook een vertraging.
Titel: Re: Marantz UD7007 defect - binnen een jaar
Bericht door: Maurice op maart 27, 2016, 22:01:37
Citaat van: BenK op maart 27, 2016, 21:48:20
Volgens Consuwijzer zijn er leveranciers waar ze nooit klachten over krijgen en netjes de garantieafwikkiling doen via het Nederlands recht. Ik ben zo'n leverancier nog nooit tegen gekomen, iemand die wel deze positieve ervaring heeft?
Ik geloof graag dat zij niet alles horen, bij elke leverancier gaat er wel eens iets mis, en zowel producttechnisch als in afhandeling van claims.
Ik heb positieve ervaringen met de garantie afhandelingen van oa Samsung, HTC, een Peugeot dealer waar ik een tweedehandse auto had gekocht en nog wel meer.
Titel: Re: Marantz UD7007 defect - binnen een jaar
Bericht door: BenK op maart 27, 2016, 22:09:59
Met Samsung?, dat is naar alle waarschijnlijkheid de slechtste leverancier van Nederland  inzake garantie afhandeling en service. Kijk maar eens op de facebook pagina van Samsung en uit persoonlijke ervaring kan ik deze klachten beamen!
Titel: Re: Marantz UD7007 defect - binnen een jaar
Bericht door: Marvin op maart 27, 2016, 22:10:04
Wat een naming and shaming zeg. Natuurlijk is verrekte irritant dat een reparatie zo lang duurt, zou ik ook een behoorlijke etter van kunnen worden. Maar om nu gelijk,moedwillig, Marcel en z'n toko met de grond gelijk proberen te verbaliseren gaat wel een beetje ver. Let wel, dat vind ík.... Als je het zo leest zou je kunnen denken dat het straks al 8 weken in beslag neemt en dat je dan alsnog even een ander toestelletje mee zou 'moeten' krijgen. Zelfs als het dan maar voor één dag blijkt te zijn. Dergelijke regeling lijkt me zelf niet reëel voor elke reparatie. Wat nou als er, bv, tien verschillende apparaten in reparatie zijn? Moet een winkel dan maar even tien toestellen van de plank af trekken en die later weer als demo te moeten wegzetten? Ik denk maar even hardop hoor. Je zou als winkel zijnde tien BR spelers van €25 van het merk Marquantz kunnen aanschaffen, maar zullen de klanten daar mee tevreden zijn? Nogmaals, ik denk even hardop. Een track en trace systeem zou misschien handig zijn, zodat je inzicht hebt waar en wanneer je kastje ergens in behandeling is.
Titel: Re: Marantz UD7007 defect - binnen een jaar
Bericht door: DansaN op maart 27, 2016, 22:16:12
Citaat van: BenK op maart 27, 2016, 22:09:59
Met Samsung?, dat is naar alle waarschijnlijkheid de slechtste leverancier van Nederland  inzake garantie afhandeling en service. Kijk maar eens op de facebook pagina van Samsung en uit persoonlijke ervaring kan ik deze klachten beamen!
Op de een of andere manier belanden negatieve ervaringen altijd op Facebook en andere media.
Hoe vaak heb jij een producent bedankt voor een goed product?
Titel: Re: Marantz UD7007 defect - binnen een jaar
Bericht door: BenK op maart 27, 2016, 22:27:27
Dat doe ik regelmatig , onlangs Philips, ik heb nu al 33 jaar dezelfde wekkerradio en die is nog nooit defect geweest  pompom
Titel: Re: Marantz UD7007 defect - binnen een jaar
Bericht door: Maurice op maart 27, 2016, 22:32:18
Citaat van: BenK op maart 27, 2016, 22:09:59
Met Samsung?, dat is naar alle waarschijnlijkheid de slechtste leverancier van Nederland  inzake garantie afhandeling en service. Kijk maar eens op de facebook pagina van Samsung en uit persoonlijke ervaring kan ik deze klachten beamen!
Is dat zo? Of is het gewoon één van de grootste, één die de meeste producten op de markt zet?
Als 1 op de 100 garantieafhandelingen misgaat, dan maakt het voor de facebookpagina nogal uit of er 1 miljoen producten zijn verkocht met 5% uitval, of dat er maar 1000 zijn verkocht met hetzelfde uitvalpercentage.
Titel: Re: Marantz UD7007 defect - binnen een jaar
Bericht door: DansaN op maart 27, 2016, 22:51:35
Citaat van: BenK op maart 27, 2016, 22:27:27
Dat doe ik regelmatig , onlangs Philips, ik heb nu al 33 jaar dezelfde wekkerradio en die is nog nooit defect geweest  pompom
Dus we kunnen je bedankje op de Facebook pagina van Philips lezen?

Verder ben ik het volledig eens met hetgeen Maurice schetst; hoe meer een merk verkoopt, hoe meer negatieve reacties men in de media zal kunnen vinden.
Een merk is daarmee niet per definitie slechter.

Daarnaast is het ook nog zo dat we als mens geneigd zijn te gaan zoeken naar lotgenoten wanneer iets slecht gaat.
Dit om bevestiging te zoeken dat het niet aan onszelf ligt.
Oftewel wanneer we een slechte ervaring hebben met een product, zoeken we naar mensen met een zelfde slechte ervaring en hebben we de neiging goede ervaringen te negeren.
Mensen zoeken altijd bevestiging in dit soort gevallen en ontwijken veelal degenen die wel goede ervaringen hebben.
Titel: Re: Marantz UD7007 defect - binnen een jaar
Bericht door: RHK op maart 28, 2016, 00:11:52
Het is inderdaad een hoop gewouwel over juridische routes, die langer duren dan dat het apparaat uiteindelijk weer terug is. Laat wel voorop staan, ik vind het ook veel te lang duren voordat de UD weer gerepareerd op zijn thuishonk staat te snorren. Maar in deze consumenten electronica wereld  vinden wij het wel fijn als het scherp geprijsd is. De route bij reparatie is nou eenmaal van consument naar leverancier en dan naar aangewezen servicedienst. Ook de grote winkelketens sturen reparaties op.  Er zijn geen financiele marges om effe leenapparatuur te verstrekken, althans, in de meeste gevallen. Of je nou een UD koopt, of een vaatwasser, wasmachine of magnetron, op het moment dat de leverancier het doorstuurt naar de servicedienst, is ook hij afhankelijk van de reparatiesnelheid daarvan. Ik heb het zelf ondervonden, bij  zowel de vaatwasser als de wasautomaat moest ik zelf de servicedienst bellen voor reparatie,  dat doet de leverancier bij deze apparaten niet eens. H & C kan wel bellen naar de servicedienst voor de status, maar is afhankelijk van wat hij daar te horen krijgt. Als het onderdeel niet op voorraad is, kan ook H & C dat niet versnellen. Uiteraard is de aardigheid er inmiddels er wel vanaf, maar ik zie de reparatieroute niet veranderen. Het draait zoals altijd om geld. Althans, dat vind ik.
Titel: Re: Marantz UD7007 defect - binnen een jaar
Bericht door: rexp op maart 28, 2016, 00:12:10
Citaat van: DansaN op maart 27, 2016, 22:51:35
Mensen zoeken altijd bevestiging in dit soort gevallen en ontwijken veelal degenen die wel goede ervaringen hebben.
Dit stukje amateurpsychologie gaat hier niet op. Ik post dit niet op consuwijzer of radar of klacht.nl maar op een marantz forum. Jouw reactie bewijst eerder het tegenovergestelde: mensen met goede ervaringen groepen samen en accepteren geen kritiek op hun merk.
Titel: Re: Marantz UD7007 defect - binnen een jaar
Bericht door: BenK op maart 28, 2016, 08:10:23
Eigenlijk is het heel vreemd dat in deze post het zo voor de leverancier wordt opgenomen i.p.v. een goede service en garantie voor de consument. Je zou dus kunnen stellen dat dit forum door ontzettend veel leveranciers wordt gebruikt, mijns inziens een verontrustende gewaarwording, men geeft dus passende antwoorden als het maar geld en/of omzet oplevert. Ik zal de antwoorden op dit forum dus anders moeten gaan lezen.
Titel: Re: Marantz UD7007 defect - binnen een jaar
Bericht door: DansaN op maart 28, 2016, 08:17:40
Citaat van: BenK op maart 28, 2016, 08:10:23
Eigenlijk is het heel vreemd dat in deze post het zo voor de leverancier wordt opgenomen i.p.v. een goede service en garantie voor de consument. Je zou dus kunnen stellen dat dit forum door ontzettend veel leveranciers wordt gebruikt, mijns inziens een verontrustende gewaarwording, men geeft dus passende antwoorden als het maar geld en/of omzet oplevert. Ik zal de antwoorden op dit forum dus anders moeten gaan lezen.
Je kan ook een aluminium hoedje opzetten of het forum gewoon verlaten wanneer je niet de antwoorden krijgt die je wil horen...
Titel: Re: Marantz UD7007 defect - binnen een jaar
Bericht door: DansaN op maart 28, 2016, 08:49:31
Citaat van: rexp op maart 28, 2016, 00:12:10
Dit stukje amateurpsychologie gaat hier niet op. Ik post dit niet op consuwijzer of radar of klacht.nl maar op een marantz forum. Jouw reactie bewijst eerder het tegenovergestelde: mensen met goede ervaringen groepen samen en accepteren geen kritiek op hun merk.
Ik geef nergens aan dat ik hetgeen jou overkomen is vind getuigen van goede service door Marantz.
Sterker nog, ik vind het niet netjes dat het zo lang moet duren en dat is erg vervelend.

BenK zoekt echter enkel medestanders en laat zich vervolgens negatief uit over elk positief tegenvoorbeeld van mensen die andere ervaringen hebben (zoals het voorbeeld van Samsung).
Dat deze negativiteit vervolgens enkel is gebaseerd op uitlatingen op Facebook en andere media, maakt de reactie niet bepaald geloofwaardiger.

Volgens mij ging dit topic over jouw defecte UD7007 en zoals gezegd is jouw ervaring hiermee erg vervelend.
Ik kan me dan ook zeer goed voorstellen dat dit jouw ervaring met Marantz heeft geschaad.

Statistisch gezien kan dit echter bij elk merk/product voorkomen dat in grote aantallen geproduceerd wordt.

Titel: Re: Marantz UD7007 defect - binnen een jaar
Bericht door: RHK op maart 28, 2016, 08:57:17
Ik weet niet of het ooit al eens gebeurd is of geprobeerd, maar misschien is het een mogelijkheid om iemand van after sales van Marantz aan dit forum te laten deelnemen? Dan lezen ze wat er zoal speelt, als er vanuit Marantz interesse is natuurlijk? Mogelijk lezen ze al mee? Ik heb geen idee.  stupid
Titel: Re: Marantz UD7007 defect - binnen een jaar
Bericht door: Maurice op maart 30, 2016, 09:17:21
Als moderators hebben we besloten om in dit topic in te grijpen. Ook zijn er enkele postings verwijderd die wat ons betreft niet kunnen of niet bijdroegen aan de discussie.
Titel: Re: Marantz UD7007 defect - binnen een jaar
Bericht door: hchifi.nl op maart 30, 2016, 13:42:10
Denk dat het een en ander lichtelijk overdreven is wat door bepaalde personen is geschreven.
Zeker mij in een kwaad daglicht zetten is zo gedaan.. ondanks vrijwel alleen maar goede reacties / ervaringen van andere particulieren die bij ons hebben gekocht.

Wat ook niet duidelijk is weergegeven dat ik vorige week nog gewoon contact heb gehad met Rex over de afwikkeling en dat het gerepareerde toestel (met vrijwel een nieuwe binnenkant) al op weg is naar Belgie..

ja, deze reparatie heeft te lang geduurd maar dit is serieus een uitzondering op de regel.
Normale reparaties kosten hooguit 2 weken tegenwoordig.

Titel: Re: Marantz UD7007 defect - binnen een jaar
Bericht door: RHK op maart 30, 2016, 16:19:21
Citaat van: hchifi.nl op maart 30, 2016, 13:42:10
Denk dat het een en ander lichtelijk overdreven is wat door bepaalde personen is geschreven.
Zeker mij in een kwaad daglicht zetten is zo gedaan.. ondanks vrijwel alleen maar goede reacties / ervaringen van andere particulieren die bij ons hebben gekocht.

Wat ook niet duidelijk is weergegeven dat ik vorige week nog gewoon contact heb gehad met Rex over de afwikkeling en dat het gerepareerde toestel (met vrijwel een nieuwe binnenkant) al op weg is naar Belgie..

ja, deze reparatie heeft te lang geduurd maar dit is serieus een uitzondering op de regel.
Normale reparaties kosten hooguit 2 weken tegenwoordig.
Ik vind dat je uitleg hierin billijk en acceptabel is, je reageert tenslotte met een verklaring, waaruit blijkt dat je betrokken bent. Over tot de orde van de dag.  HB
Titel: Re: Marantz UD7007 defect - binnen een jaar
Bericht door: sjoek op maart 30, 2016, 17:30:46
Citaat van: RHK op maart 30, 2016, 16:19:21
Ik vind dat je uitleg hierin billijk en acceptabel is, je reageert tenslotte met een verklaring, waaruit blijkt dat je betrokken bent. Over tot de orde van de dag.  HB

:gp: en dat rexp nog maar lang luister en kijkplezier mag hebben van deze verder toch pracht speler.
Titel: Re: Marantz UD7007 defect - binnen een jaar
Bericht door: Paul op maart 30, 2016, 18:03:45
Kort 7 pagina,s, samengevat de tussenhandel doet z,n best zover het mogelijk is.....  qua aangeboden reparaties afhankelijk van de importeur en je kan niet voor iedere reparatie een leentoestel op de plank hebben en dat Marantz technisch gezien niet meer is wat het ooit was is gezien de vele postings hier over reparaties al bekend. ( = Mijn mening)



Titel: Re: Marantz UD7007 defect - binnen een jaar
Bericht door: hchifi.nl op maart 30, 2016, 18:26:08
Uitval is bij Marantz nog steeds onder de 1%

Dat je tegenwoordig steeds meer leest over uitval is ook gewoon door het feit dat tegenwoordig steeds meer mensen online posten, 10-15 jaar geleden was dit heel anders.
En vaak zijn de mensen die de moeite nemen iets te posten diegene die vragen of problemen hebben met een bepaald apparaat.
Als iedereen die wel tevreden was iets zou posten zou dit forum waarschijnlijk ram vol staan met lovende verhalen  :wink:

ik ben wel met je eens dat de meeste apparaten niet meer gebouwd zijn om 30 jaar te draaien..
helaas is dit al zeker 25 jaar zo... ( bij de niet ''premium'' producten )
Titel: Re: Marantz UD7007 defect - binnen een jaar
Bericht door: TurboMarco op maart 30, 2016, 18:34:53
Citeerhelaas is dit al zeker 25 jaar zo... bij de niet ''premium'' producten.

proest  :-D

Titel: Re: Marantz UD7007 defect - binnen een jaar
Bericht door: RHK op maart 30, 2016, 19:18:17
Citaat van: RHK op januari 18, 2016, 06:51:00
De UD7007 die ik heb, speelt sinds de aanschaf van ruim 2 jaar geleden probleemloos.
[/quote

Heb even de behoefte om als sidekick te acteren........


Titel: Re: Marantz UD7007 defect - binnen een jaar
Bericht door: xander32 op maart 30, 2016, 19:34:54
Ik had wellicht ook op mijn handen moeten gaat zitten, echter is het typen met de neus in mijn geval ook een reële  optie  :-D.

Citaat van: Zep op maart 30, 2016, 19:22:23
Ik ga wel op mijn handen zitten, voor ik het zelf weet ga ik weer te "ver"  shutup.....moet ik me nog inhouden om niet met mijn neus te gaan typen haha
Titel: Re: Marantz UD7007 defect - binnen een jaar
Bericht door: Maurice op maart 30, 2016, 19:35:13
Nieuwe opschoning gedaan, nieuwe maatregelen gaan we nu bepalen
Titel: Re: Marantz UD7007 defect - binnen een jaar
Bericht door: RHK op maart 30, 2016, 19:45:40
Citaat van: Maurice op maart 30, 2016, 19:35:13
Nieuwe opschoning gedaan, nieuwe maatregelen gaan we nu bepalen


Ik begrijp uit je reaktie dat het we het maar moeten laten zoals het is. Niet verder over doormekkeren dus.
Titel: Re: Marantz UD7007 defect - binnen een jaar
Bericht door: Maurice op maart 30, 2016, 19:58:02
Citaat van: RHK op maart 30, 2016, 19:45:40

Ik begrijp uit je reaktie dat het we het maar moeten laten zoals het is. Niet verder over doormekkeren dus.
Met inachtneming van de forumregels kan van alles geplaatst worden.
Waar wij nu op ingrijpen is op het doelbewust aanvallen (zwartmaken) van een bedrijf, waarbij zowel winkelier als klant aangeven dat er geen problemen onderling zijn.
Wat mij betreft mogen positieve en ook negatieve ervaringen met een bedrijf best geplaatst worden, zolang het maar niet richting smaad danwel laster gaat. Dat ging het hier wel.
Titel: Re: Marantz UD7007 defect - binnen een jaar
Bericht door: xander32 op maart 30, 2016, 19:59:40
Citaat van: sjoek op maart 30, 2016, 17:30:46
:gp: en dat rexp nog maar lang luister en kijkplezier mag hebben van deze verder toch pracht speler.


:gp:
Titel: Re: Marantz UD7007 defect - binnen een jaar
Bericht door: Zep op maart 30, 2016, 20:06:07
Citaat van: Maurice op maart 30, 2016, 19:58:02
Met inachtneming van de forumregels kan van alles geplaatst worden.
Waar wij nu op ingrijpen is op het doelbewust aanvallen (zwartmaken) van een bedrijf, waarbij zowel winkelier als klant aangeven dat er geen problemen onderling zijn.
Wat mij betreft mogen positieve en ook negatieve ervaringen met een bedrijf best geplaatst worden, zolang het maar niet richting smaad danwel laster gaat. Dat ging het hier wel.

Al twee berichten van mij verwijderd? En dat terwijl ik juist voor het betreffende bedrijf op kwam....wel op sarcastische wijze maar dus totaal verkeerd geïnterpreteerd blijkbaar.
Jammer dat het weg is want volgens mij was het toch overduidelijk.  :?

Heb er zelf aankopen gedaan en zeer tevreden  frusty
Titel: Re: Marantz UD7007 defect - binnen een jaar
Bericht door: xander32 op maart 30, 2016, 20:08:53
Troost je; in real life val jij heel erg mee  :yes:.

Citaat van: Zep op maart 30, 2016, 20:06:07
Al twee berichten van mij verwijderd? En dat terwijl ik juist voor het betreffende bedrijf op kwam....wel op sarcastische wijze maar dus totaal verkeerd geïnterpreteerd blijkbaar.
Jammer dat het weg is want volgens mij was het toch overduidelijk.  :?

Heb er zelf aankopen gedaan en zeer tevreden  frusty
Titel: Re: Marantz UD7007 defect - binnen een jaar
Bericht door: Maurice op maart 30, 2016, 20:11:08
Citaat van: Zep op maart 30, 2016, 20:06:07
Al twee berichten van mij verwijderd? En dat terwijl ik juist voor het betreffende bedrijf op kwam....wel op sarcastische wijze maar dus totaal verkeerd geïnterpreteerd blijkbaar.
Jammer dat het weg is want volgens mij was het toch overduidelijk.  :?

Heb er zelf aankopen gedaan en zeer tevreden  frusty

Dit is het bericht wat verwijderd is, aangezien de context weg was, had deze ook geen toegevoegde waarde meer ;)

CiteerIk ga wel op mijn handen zitten, voor ik het zelf weet ga ik weer te "ver"  shutup.....moet ik me nog inhouden om niet met mijn neus te gaan typen haha

Zullen we weer on-topic gaan?
Titel: Re: Marantz UD7007 defect - binnen een jaar
Bericht door: Zep op maart 30, 2016, 20:15:21
Citaat van: xander32 op maart 30, 2016, 20:08:53
Troost je; in real life val jij heel erg mee  :yes:.

Haha dank je Xander, virtueel eerder kansloos  :wink:
Titel: Re: Marantz UD7007 defect - binnen een jaar
Bericht door: Zep op maart 30, 2016, 20:25:23
Citaat van: Maurice op maart 30, 2016, 20:11:08
Dit is het bericht wat verwijderd is, aangezien de context weg was, had deze ook geen toegevoegde waarde meer ;)

Zullen we weer on-topic gaan?

Maurice...ik doelde vooral op het eerste verwijderde bericht, maar ook als het aan mij ligt laten we hierbij en blijven we on-topic. Vind het alleen jammer, zoals ik al al aangaf, wanneer ik totaal verkeerd wordt geïnterpreteerd en daarvoor "maatregelen" moeten worden genomen.
Maar mea-culpa, had ik het misschien anders moeten formuleren.....I am a lover, not a fighter, peace  :-)
Titel: Re: Marantz UD7007 defect - binnen een jaar
Bericht door: Maurice op maart 30, 2016, 20:30:10
Citaat van: Zep op maart 30, 2016, 20:25:23
Maurice...ik doelde vooral op het eerste verwijderde bericht, maar ook als het aan mij ligt laten we hierbij en blijven we on-topic. Vind het alleen jammer, zoals ik al al aangaf, wanneer ik totaal verkeerd wordt geïnterpreteerd en daarvoor "maatregelen" moeten worden genomen.
Maar mea-culpa, had ik het misschien anders moeten formuleren.....I am a lover, not a fighter, peace  :-)
Ook die is in de context mee verwijderd ;)
Had je nog een pm gestuurd hierover, gezien?
Titel: Re: Marantz UD7007 defect - binnen een jaar
Bericht door: Zep op maart 30, 2016, 20:42:00
Citaat van: Maurice op maart 30, 2016, 20:30:10
Ook die is in de context mee verwijderd ;)
Had je nog een pm gestuurd hierover, gezien?

Yep, en reactie terug, thx  :-)
Titel: Re: Marantz UD7007 defect - binnen een jaar
Bericht door: pameijer op maart 30, 2016, 21:34:17
Waar ik eigenlijk wel benieuwd naar ben is of op je al deze nieuwe componenten weer de normale 2 jaar garantie krijgt. Of dat de oude garantieperiode gewoon door blijft lopen. Stel dat je nu nog 10 maand garantie hebt en over 12 maanden krijg je weer dezelfde problemen, heb je dan recht op de garantie van de reparatie of ben je aangewezen op de coulance van Marantz?

Ik vraag dit ook deels voor mezelf, omdat mijn in augustus 2014 nieuw aangeschafte UD7006 in januari 2015 onder garantie is gerepareerd, vervolgens in april 2015 weer problemen begon te vertonen en in juni 2015 is vervangen voor een nieuwe UD7007. Dit allemaal onder garantie. Heb ik nu dan nog tot augustus 2016 garantie (2 jaar na oorspronkelijke aankoop) of toch tot juni 2017 (2 jaar na verkrijgen nieuwe UD7007)?
Titel: Re: Marantz UD7007 defect - binnen een jaar
Bericht door: Maurice op maart 30, 2016, 21:38:50
Normaal gesproken is dit voor de termijn vanaf aankoop. Dat je tussentijds een nieuw toestel hebt gekregen betekent niet dat je garantie verlengd wordt. Dit klinkt raar, maar de garantie is er voor bedoeld dat je een bepaalde periode van problemen gevrijwaard zou moeten zijn. Gebeurt er na de twee jaar nog iets, dan komt het grijze traject van de te verwachten levensduur om de hoek, en zul je dus met je leverancier (lees: niet Marantz zelf) tot een regeling moeten komen, bijv coulance regeling, tegemoetkoming in de kosten of korting op een nieuw toestel.
Titel: Re: Marantz UD7007 defect - binnen een jaar
Bericht door: DansaN op maart 30, 2016, 21:41:19
Hoe het met onderdelen zit, weet ik niet.

Bij een nieuw apparaat heb je volgens mij weer recht op de 2 jaar fabrieksgarantie.
Ik heb dat tenminste eens gehad met een computermonitor, waarbij de fabrikant zelf aangaf dat op de vervangende monitor de garantietermijn opnieuw ging lopen.
Titel: Re: Marantz UD7007 defect - binnen een jaar
Bericht door: Maurice op maart 30, 2016, 21:50:14
Citaat van: DansaN op maart 30, 2016, 21:41:19
Hoe het met onderdelen zit, weet ik niet.

Bij een nieuw apparaat heb je volgens mij weer recht op de 2 jaar fabrieksgarantie.
Ik heb dat tenminste eens gehad met een computermonitor, waarbij de fabrikant zelf aangaf dat op de vervangende monitor de garantietermijn opnieuw ging lopen.
Hangt echt van de winkelier (evt ondersteund door fabrikant) af.
Zie https://webwinkelrecht.nl/garantie/garantie-op-de-garantie/
Titel: Re: Marantz UD7007 defect - binnen een jaar
Bericht door: DansaN op maart 30, 2016, 22:03:52
Citaat van: Maurice op maart 30, 2016, 21:50:14
Hangt echt van de winkelier (evt ondersteund door fabrikant) af.
Zie https://webwinkelrecht.nl/garantie/garantie-op-de-garantie/
Als ik dit goed lees, dan heeft pameijer waarschijnlijk dus nog recht op garantie tot augustus 2015?
Van de betreffende speler mag je immers best verwachten dat deze minimaal 5 jaar mee gaat.

Blijft er uiteraard het punt van recht hebben en recht krijgen ;-)
Titel: Re: Marantz UD7007 defect - binnen een jaar
Bericht door: Zep op maart 31, 2016, 09:42:39
Ik had ooit een nieuwe Panasonic tv gekregen in de laatste 6 maanden van de garantie. De garantie loopt dan nog 6 maanden door op de nieuwe tv, je krijgt dan niet opnieuw 2 jaar garantie helaas  :wink:
Titel: Re: Marantz UD7007 defect - binnen een jaar
Bericht door: hchifi.nl op maart 31, 2016, 12:02:51
Citaat van: Maurice op maart 30, 2016, 21:50:14
Hangt echt van de winkelier (evt ondersteund door fabrikant) af.

Klopt helemaal.

Als het bij ons zou voorkomen bij een Marantz en Marantz zou een nieuw toestel sturen (wat echt niet snel gebeurt) Reken ik gewoon 2 jaar garantie op het nieuwe apparaat.

Marantz houd namelijk niet bij welk serienummer er voor welk serienummer is omgeruild.
Dit is overigens wel per importeur verschillend dus niet iets waar je vanuit moet gaan zoals aangegeven.