Marantz UD7007 defect - binnen een jaar

Gestart door rexp, januari 17, 2016, 14:15:45

Vorige topic - Volgende topic

Maurice

Citaat van: RHK op maart 30, 2016, 19:45:40

Ik begrijp uit je reaktie dat het we het maar moeten laten zoals het is. Niet verder over doormekkeren dus.
Met inachtneming van de forumregels kan van alles geplaatst worden.
Waar wij nu op ingrijpen is op het doelbewust aanvallen (zwartmaken) van een bedrijf, waarbij zowel winkelier als klant aangeven dat er geen problemen onderling zijn.
Wat mij betreft mogen positieve en ook negatieve ervaringen met een bedrijf best geplaatst worden, zolang het maar niet richting smaad danwel laster gaat. Dat ging het hier wel.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

xander32

Citaat van: sjoek op maart 30, 2016, 17:30:46
:gp: en dat rexp nog maar lang luister en kijkplezier mag hebben van deze verder toch pracht speler.

:gp:

Zep

Citaat van: Maurice op maart 30, 2016, 19:58:02
Met inachtneming van de forumregels kan van alles geplaatst worden.
Waar wij nu op ingrijpen is op het doelbewust aanvallen (zwartmaken) van een bedrijf, waarbij zowel winkelier als klant aangeven dat er geen problemen onderling zijn.
Wat mij betreft mogen positieve en ook negatieve ervaringen met een bedrijf best geplaatst worden, zolang het maar niet richting smaad danwel laster gaat. Dat ging het hier wel.

Al twee berichten van mij verwijderd? En dat terwijl ik juist voor het betreffende bedrijf op kwam....wel op sarcastische wijze maar dus totaal verkeerd geïnterpreteerd blijkbaar.
Jammer dat het weg is want volgens mij was het toch overduidelijk.  :?

Heb er zelf aankopen gedaan en zeer tevreden  frusty
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

xander32

Troost je; in real life val jij heel erg mee  :yes:.

Citaat van: Zep op maart 30, 2016, 20:06:07
Al twee berichten van mij verwijderd? En dat terwijl ik juist voor het betreffende bedrijf op kwam....wel op sarcastische wijze maar dus totaal verkeerd geïnterpreteerd blijkbaar.

Maurice

Citaat van: Zep op maart 30, 2016, 20:06:07

Dit is het bericht wat verwijderd is, aangezien de context weg was, had deze ook geen toegevoegde waarde meer ;)

CiteerIk ga wel op mijn handen zitten, voor ik het zelf weet ga ik weer te "ver"  shutup.....moet ik me nog inhouden om niet met mijn neus te gaan typen haha

Zullen we weer on-topic gaan?
Rev. Maurice

Zep

Citaat van: xander32 op maart 30, 2016, 20:08:53
Troost je; in real life val jij heel erg mee  :yes:.

Haha dank je Xander, virtueel eerder kansloos  :wink:

Zep

Citaat van: Maurice op maart 30, 2016, 20:11:08
Dit is het bericht wat verwijderd is, aangezien de context weg was, had deze ook geen toegevoegde waarde meer ;)

Zullen we weer on-topic gaan?

Maurice...ik doelde vooral op het eerste verwijderde bericht, maar ook als het aan mij ligt laten we hierbij en blijven we on-topic. Vind het alleen jammer, zoals ik al al aangaf, wanneer ik totaal verkeerd wordt geïnterpreteerd en daarvoor "maatregelen" moeten worden genomen.
Maar mea-culpa, had ik het misschien anders moeten formuleren.....I am a lover, not a fighter, peace  :-)

Maurice

Citaat van: Zep op maart 30, 2016, 20:25:23
Maurice...ik doelde vooral op het eerste verwijderde bericht, maar ook als het aan mij ligt laten we hierbij en blijven we on-topic. Vind het alleen jammer, zoals ik al al aangaf, wanneer ik totaal verkeerd wordt geïnterpreteerd en daarvoor "maatregelen" moeten worden genomen.
Maar mea-culpa, had ik het misschien anders moeten formuleren.....I am a lover, not a fighter, peace  :-)
Ook die is in de context mee verwijderd ;)
Had je nog een pm gestuurd hierover, gezien?
Rev. Maurice

Zep

Citaat van: Maurice op maart 30, 2016, 20:30:10
Ook die is in de context mee verwijderd ;)
Had je nog een pm gestuurd hierover, gezien?

Yep, en reactie terug, thx  :-)

pameijer

Waar ik eigenlijk wel benieuwd naar ben is of op je al deze nieuwe componenten weer de normale 2 jaar garantie krijgt. Of dat de oude garantieperiode gewoon door blijft lopen. Stel dat je nu nog 10 maand garantie hebt en over 12 maanden krijg je weer dezelfde problemen, heb je dan recht op de garantie van de reparatie of ben je aangewezen op de coulance van Marantz?

Ik vraag dit ook deels voor mezelf, omdat mijn in augustus 2014 nieuw aangeschafte UD7006 in januari 2015 onder garantie is gerepareerd, vervolgens in april 2015 weer problemen begon te vertonen en in juni 2015 is vervangen voor een nieuwe UD7007. Dit allemaal onder garantie. Heb ik nu dan nog tot augustus 2016 garantie (2 jaar na oorspronkelijke aankoop) of toch tot juni 2017 (2 jaar na verkrijgen nieuwe UD7007)?
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

Maurice

Normaal gesproken is dit voor de termijn vanaf aankoop. Dat je tussentijds een nieuw toestel hebt gekregen betekent niet dat je garantie verlengd wordt. Dit klinkt raar, maar de garantie is er voor bedoeld dat je een bepaalde periode van problemen gevrijwaard zou moeten zijn. Gebeurt er na de twee jaar nog iets, dan komt het grijze traject van de te verwachten levensduur om de hoek, en zul je dus met je leverancier (lees: niet Marantz zelf) tot een regeling moeten komen, bijv coulance regeling, tegemoetkoming in de kosten of korting op een nieuw toestel.
Rev. Maurice

DansaN

Hoe het met onderdelen zit, weet ik niet.

Bij een nieuw apparaat heb je volgens mij weer recht op de 2 jaar fabrieksgarantie.
Ik heb dat tenminste eens gehad met een computermonitor, waarbij de fabrikant zelf aangaf dat op de vervangende monitor de garantietermijn opnieuw ging lopen.

Maurice

Citaat van: DansaN op maart 30, 2016, 21:41:19
Hoe het met onderdelen zit, weet ik niet.

Bij een nieuw apparaat heb je volgens mij weer recht op de 2 jaar fabrieksgarantie.
Ik heb dat tenminste eens gehad met een computermonitor, waarbij de fabrikant zelf aangaf dat op de vervangende monitor de garantietermijn opnieuw ging lopen.
Hangt echt van de winkelier (evt ondersteund door fabrikant) af.
Zie https://webwinkelrecht.nl/garantie/garantie-op-de-garantie/
Rev. Maurice

DansaN

Citaat van: Maurice op maart 30, 2016, 21:50:14
Hangt echt van de winkelier (evt ondersteund door fabrikant) af.
Zie https://webwinkelrecht.nl/garantie/garantie-op-de-garantie/
Als ik dit goed lees, dan heeft pameijer waarschijnlijk dus nog recht op garantie tot augustus 2015?
Van de betreffende speler mag je immers best verwachten dat deze minimaal 5 jaar mee gaat.

Blijft er uiteraard het punt van recht hebben en recht krijgen ;-)

Zep

Ik had ooit een nieuwe Panasonic tv gekregen in de laatste 6 maanden van de garantie. De garantie loopt dan nog 6 maanden door op de nieuwe tv, je krijgt dan niet opnieuw 2 jaar garantie helaas  :wink: