Audio streamer/Multi media streamer

Gestart door KayaRahnee, augustus 18, 2012, 12:14:36

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

KayaRahnee

Citaat van: WimPeu op november 08, 2012, 21:14:10
Kan prima hoor. Heb ook een I Pad maar vind dat nog al lomp voor dit soort zaken. Op een touch gaat het super..

En kan elke iPod hiervoor dienen of vanaf bepaalde generatie of type?
Amps: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

Audiotic

Zolang je wifi hebt kan elke iPod Touch. Dus geen daarvoor.
Auralic Aries + Marantz NA-11S1 PCM/DSD streamer - Marantz UD9004 - Primare Pre32 - CI Audio D-200 MkII - Nubert NuVero 60 + R.E.L. R-528SE - Sennheiser HD800 & Schiit Lyr 2 HPA - Siltech & ProLine custom made Silver & Gold. En veel SD en HD muziek

WimPeu

Citaat van: Audiotic op november 08, 2012, 21:24:29
Zolang je wifi hebt kan elke iPod Touch. Dus geen daarvoor.

Audiotic  heeft gelijk. I-pod touch is geregeld 2e hands voor weinig te koop.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Audiotic

... En je kan volstaan met de kleinste qua geheugen, 8 GB, heb je immers niet echt nodig.
Dat gezegd, ik vind de iPad toch fijner.
Overigens, een iPhone kan ook, heb je 2 in 1. Alleen lastig als je wilt bedienen en de telefoon gaat. Gaat-ie over en moet je 'm muten... :-)
Auralic Aries + Marantz NA-11S1 PCM/DSD streamer - Marantz UD9004 - Primare Pre32 - CI Audio D-200 MkII - Nubert NuVero 60 + R.E.L. R-528SE - Sennheiser HD800 & Schiit Lyr 2 HPA - Siltech & ProLine custom made Silver & Gold. En veel SD en HD muziek

KayaRahnee

Citaat van: Audiotic op november 08, 2012, 21:55:18
... En je kan volstaan met de kleinste qua geheugen, 8 GB, heb je immers niet echt nodig.
Dat gezegd, ik vind de iPad toch fijner.
Overigens, een iPhone kan ook, heb je 2 in 1. Alleen lastig als je wilt bedienen en de telefoon gaat. Gaat-ie over en moet je 'm muten... :-)

Oké, dus ipod 1ste gen. 8 GB is sowieso geschikt.
Amps: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

xander32

Citaat van: Audiotic op november 08, 2012, 21:55:18
... En je kan volstaan met de kleinste qua geheugen, 8 GB, heb je immers niet echt nodig.
Dat gezegd, ik vind de iPad toch fijner.
Overigens, een iPhone kan ook, heb je 2 in 1. Alleen lastig als je wilt bedienen en de telefoon gaat. Gaat-ie over en moet je 'm muten... :-)
Ik ben nu in anderhalve week tijd helemaal gewend aan de IPad als vervang van een laptop t.b.v. internetten. Wanneer ik zo mijn SBT aan het draaien heb en deze bedien middels de IPad, vind ik het een voordeel dat ik onderwijl gewoon lekker kan surfen over het www middels een voldoende groot scherm ... En tevens het bedienen van de SBT middels de IPad lijkt mij een stuk comfortabeler door de grootte van het scherm t.o.v. een Touch ...

Audiotic

Auralic Aries + Marantz NA-11S1 PCM/DSD streamer - Marantz UD9004 - Primare Pre32 - CI Audio D-200 MkII - Nubert NuVero 60 + R.E.L. R-528SE - Sennheiser HD800 & Schiit Lyr 2 HPA - Siltech & ProLine custom made Silver & Gold. En veel SD en HD muziek

Audiotic

Citaat van: KayaRahnee op november 08, 2012, 21:59:27
Oké, dus ipod 1ste gen. 8 GB is sowieso geschikt.
IPod Touch, je hebt wel dat aanraakscherm nodig. Moet je kunnen krijgen voor max 50€.
Auralic Aries + Marantz NA-11S1 PCM/DSD streamer - Marantz UD9004 - Primare Pre32 - CI Audio D-200 MkII - Nubert NuVero 60 + R.E.L. R-528SE - Sennheiser HD800 & Schiit Lyr 2 HPA - Siltech & ProLine custom made Silver & Gold. En veel SD en HD muziek

KayaRahnee

Citaat van: Audiotic op november 08, 2012, 22:13:56
IPod Touch, je hebt wel dat aanraakscherm nodig. Moet je kunnen krijgen voor max 50€.

Ik bedoelde idd. de iPod Touch.

Citaat van: xander32 op november 08, 2012, 22:02:22
Ik ben nu in anderhalve week tijd helemaal gewend aan de IPad als vervang van een laptop t.b.v. internetten. Wanneer ik zo mijn SBT aan het draaien heb en deze bedien middels de IPad, vind ik het een voordeel dat ik onderwijl gewoon lekker kan surfen over het www middels een voldoende groot scherm ... En tevens het bedienen van de SBT middels de IPad lijkt mij een stuk comfortabeler door de grootte van het scherm t.o.v. een Touch ...

Ja maar ook groot prijsverschil Pod/Pad.
Was trouwens nog niet van plan om iPod te kopen maar kan er misschien eentje overnemen voor een appel en een ei..........jonge gasten hé ......vandaag kopen ze dit en morgen willen ze wat anders.......maar hun wispelturigheid is goed voor mijn geldbeugel.
Amps: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

Maurice

Ik heb vanavond een popcorn hour a 300 gekocht!

Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk

Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

xander32

Citaat van: KayaRahnee op november 08, 2012, 22:28:26
Ik bedoelde idd. de iPod Touch.

Ja maar ook groot prijsverschil Pod/Pad.
Was trouwens nog niet van plan om iPod te kopen maar kan er misschien eentje overnemen voor een appel en een ei..........jonge gasten hé ......vandaag kopen ze dit en morgen willen ze wat anders.......maar hun wispelturigheid is goed voor mijn geldbeugel.
Dan moet je het doen joh. Ik wou eerst ook een Touch kopen maar heb dus een andere keuze gemaakt. Echter zal een Touch zijn werk prima doen en ook vele malen meer comfort geven dan de bijliggende remote control  :yes:.

KayaRahnee

Citaat van: xander32 op november 09, 2012, 07:04:29
Dan moet je het doen joh.

Denk ik ook ja.

Citaat van: xander32 op november 09, 2012, 07:04:29
Ik wou eerst ook een Touch kopen maar heb dus een andere keuze gemaakt. Echter zal een Touch zijn werk prima doen en ook vele malen meer comfort geven dan de bijliggende remote control  :yes:.

Moest ik het toch nodig vinden kan zo'n iPad achteraf nog.

Amps: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

JohnWx

Citaat van: Maurice op november 08, 2012, 22:45:53
Ik heb vanavond een popcorn hour a 300 gekocht!

Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk

mooi  :yes:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

xander32

Citaat van: KayaRahnee op november 09, 2012, 10:06:54
Denk ik ook ja.

Moest ik het toch nodig vinden kan zo'n iPad achteraf nog.
De voordelen van eenIPad betreffen alleen een groter display en voor mij het argument van een laptopvervang, dus onderwijl kunnen surfen tijdens het muziekluisteren en SBT bedienen ...

KayaRahnee

#164
Zaterdag mijn tweedehands NAS(je) gaan ophalen die ik bij mijn dagelijkse speurtocht naar interessante koopjes was tegengekomen.
Uiteindelijk eigenaar geworden van een Synology DS 212+ (10 maanden jong) voor 260 euro minder dan de nieuwprijs (incl. Western Digital Caviar Green 2TB WD20EARX).

Klein kastje, had dit groter verwacht.
Ik vind het eigenlijk wel mooi, deze mag zeker bij mijn hifi apparaten staan.
De plastic behuizing ziet er degelijk en sterk uit.
Na het aansluiten van de NAS en de aan knop te hebben ingedrukt gingen de verschillende lampjes branden.
Dan aan het instellen van de NAS begonnen.
Het zag er naar uit dat,(mede door advies van een vriend) dit wel oké zou gaan komen.
Na wat stappen te hebben doorlopen kwam ik terecht op een blad waar ip adres, gateway e.d. waren ingevuld, bij navraag bleek dat deze deels aangepast moesten worden.
Hoe ik het tot nog toe heb gedaan weet ik eerlijk gezegd niet maar uiteindelijk is het resultaat dat er een snelkoppeling is gemaakt op mijn bureaublad.
Wanneer ik hierop klik vind ik de 2 schijven daar aangemeld terug met opmerking "normaal".

Teneinde alles in orde te krijgen werd me onderstaand lijstje bezorgd met nog uit te voeren taken:

- zorgen dat NAS een Vast IP adres heeft (bvb: 192.168.1.80) en dat hij bereikbaar is via een PC. (ook via 
  browser Internet Explorer op IP adres)
- er buiten de user "admin" ook een gebruiker "KayaRahnee" aangemaakt wordt
- uw schijven goed zijn ingesteld qua RAID (mirror ed)
- er shares worden aangemaakt die u nodig acht (multimedia, foto, KayaRahnee,...)
- je op de shares kan via je Windows PC
- je LMS (logitech Media Server) installeert als applicatie op de NAS en correct instelt
- de verbinding tussen je SB Touch en de NAS werkt.

Het ijkt me duidelijk dat mij dit niet gaat lukken en ik zal dan ook professionele hulp inschakelen.

Dat deze toestellen als gebruiksvriendelijk worden beschreven vind ik m.b.t. instellen zeker geen realistische benadering.
Maar ik zal zoals me al meermaals is verteld, die gebruiksvriendelijkheid zeker gaan ervaren tijdens gebruik i.c.m. Logitech Squeezebox Touch en Hifi installatie.
Ik leef dus op goede hoop.
Amps: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.