Audio streamer/Multi media streamer

Gestart door KayaRahnee, augustus 18, 2012, 12:14:36

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

KayaRahnee

#180
Citaat van: Janver op december 11, 2012, 21:24:01
Ik woon niet in de buurt. Maar...ik probeer te helpen; maar ik kan totaal niet IT manuals schrijven of e.d.
Via Synology Assistant kun je het IP adres vinden.
Tik dit ip adres in bij "Internet Explorer"
bijv. 192.168.0.5:5000 (:5000 is de standaard poort van DSM)
Daar krijg je een openingscherm waarin je kunt inloggen. Ik zou gewoon met Admin inloggen.
Dan zie je vanzelf package center staan. Daar kun je eens kijken; bij beschikbaar staan "Media Server" en " Logitech Media Server" . Beide even installeren.
Kijk eens of je zover kunt komen.

Is ook oké.
Zal straks of morgen "Media Server" alsook "Logitech Media Server" eens (proberen) te installeren.
Amps: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

Sebastiaan88

bij Configuratiescherm -> Power kun je instellen dat de DS automatisch aan en uit gaat, ik laat hem bijv sochtends op starten en savonds uit gaan, en de hardeschijven laat ik niet in slaap vallen (beter voor hardeschijven om eigenlijk nooit uit te gaan)

Bij Configuratiescherm -> Meldingen kun je instellen dat je per email of sms of PUSH notificatie op je mobiel (dit is echt top!!!) meldingen krijgt (in het andere scherm kjun je instellen waarvoor je een melding wilt ontvangen :)

Marantz 4300 die nog gereviseerd moet worden. Pioneer VSX-921-k + HKTS 11bq
Mercedes-Benz 300D 1982

Janver

Met het installeren van Media Server worden in principe al direct Video, Music en Photo aangemaakt. Dat maakt het al makkelijk.
Hier kan uw reclame staan!

KayaRahnee

Hey jongens (en meisjes?) allemaal,
Erg bedankt voor jullie spontane hulp, hier kan ik zeker mee vooruit.
Ik ga alles rustig doornemen en (proberen) uitvoeren.
Amps: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

Sebastiaan88

Marantz 4300 die nog gereviseerd moet worden. Pioneer VSX-921-k + HKTS 11bq
Mercedes-Benz 300D 1982

KayaRahnee

Amps: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

Faxe

Op de synology site kun je ook via een demo wat rondneuzen in het besturingssysteem van je NAS. Je kunt de demo via deze URL: http://www.synology.com/products/dsm_livedemo.php?lang=nld opstarten door op "live demo" te klikken.

KayaRahnee

Citaat van: Faxe op december 11, 2012, 22:01:57
Op de synology site kun je ook via een demo wat rondneuzen in het besturingssysteem van je NAS. Je kunt de demo via deze URL: http://www.synology.com/products/dsm_livedemo.php?lang=nld opstarten door op "live demo" te klikken.

Interessant, morgen eens bekijken.
Vind het altijd begrijpelijker wanneer ik het kan zien? zo ook bij de schermafbeeldingen.
Nu blaffende honden................... die uitgelaten willen worden.
Amps: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

KayaRahnee

#188
Intussen kan mijn Logitech Squeezebox Touch, na lang te hebben gesukkeld, eindelijk ethernet verbinding maken met de router.
Ik hoop dat mijn NAS nu ook volledig is geïnstalleerd, ik weet echter niet hoe en wat ik moet controleren om hiervan zeker te zijn.
Wanneer ik Synology assistant open, krijg ik melding "Diskstation manual gereed".
Via Package center staat Logitech Media center aangemeld en "ingeschakeld".

Ter verduidelijking even schetsen wat ik reeds geïnstalleerd is:
- Logitech Media Server
- Synology Assistant (NAS)
- Mp3tag

Via Logitech Media Server --> webbesturing openen --> instellingen --> basisinstellingen zie ik:
       
Taal : Nederlands
Naam van mediacollectie : KayaRahnee Music center 
Mediamappen : (leeg)         
Playlistmap : (leeg)   
Mediacollectie opnieuw scannen : (3 keuzemogelijkheden)

Via Synology Assistant staat Diskstation manual  "gereed"

Klik ik op "File station"
Daar zie ik dan :
Disk Station
Music
Photo
Video
In de werkbalk keuze tussen: uploaden / maken / actie / gereedschap / opties.

Via configuratiescherm --> gebruiker,
zijn aangemeld:
Admin (normaal)
Guest (uitgeschakeld)
KayaRahnee (normaal)

Via configuratiescherm --> gedeelde map,
zijn aangemeld:
Multimedia, muziek, foto, video (allen volume 1).

Ben ik nu klaar met het onderdeel mappen of moet ik, op één of ander manier, mappen maken via Logitech Media Server onder "Mediamappen/Playlistmappen.
Of via Synology Assistant ........ of toch ergens via PC?

Jullie merken het wel hé, ik vind het nog steeds een hele opdracht om uit te zoeken "wiewatwaarhoe".
En als ik dan ook nog eens lees dat er ook  mappen voor o.a. media/KayaRahnee en wat nog allemaal moeten worden gemaakt weet ik het helemaal niet meer.
Amps: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

KayaRahnee

#189
Na heel wat te hebben opgezocht/gelezen, en via de ondersteuning/hulp van jullie is het me gelukt om zowel Squeezebox Media Server als NAS Synologie DiskStation grotendeels te installeren   :yes:.
Voor het allerlaatste gedeelte heb ik hulp moeten inroepen van iemand die nogal op de hoogte is van het opzetten van een netwerk.
Blijkbaar had ik (door m'n gebrek aan kennis) het hoofdstuk "connectie maken tussen Squeezebox Touch en Squeezebox Media Server" overgeslagen.
Zelf weet ik nog steeds niet hoe ik één en ander aan de praat heb gekregen, maar ben uiteindelijk toch geslaagd in m'n opzet.

Nu kan ik dus eindelijk beginnen aan het hoofdstuk "Rippen"
Enkele vragen die ik me hier omtrent stel:
Welk is een geschikt ripprogramma voor beginners? (gebruiksvriendelijk, nogal compleet m.b.t. het  taggen, indien mogelijk Nederlandse ondersteuning.)
Wie kan mij stapje per stapje en in gewone mensentaal uitleggen hoe ik eraan begin ?

Wat ik ervan afweet:
Heb ripprogramma nodig.
Alsook programma om tags aan te passen.
Best rippen in FLAC of WAF.

Waar ik helemaal geen benul van heb  violent1:
Waar sla ik de muziekbestanden op (PC of NAS hoofdwaarschijnlijk).
Amps: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

Sebastiaan88

Mooi dat het allemaal bijna gelukt is nu :) ik zelf rip meestal gewoon met iTunes zelf en die staan op mijn pc. Maar de folder met muziek sync ik ook met de DS zodat daar alles ook op staat.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Marantz 4300 die nog gereviseerd moet worden. Pioneer VSX-921-k + HKTS 11bq
Mercedes-Benz 300D 1982

KayaRahnee

#191
Voor het rippen worden EAC en dbPoweramp nogal veel aangeraden, maar beide lijken mij, bij nader inzien, vrij ingewikkeld vooral wat betreft instellingen.

Zo kwam ik o.a. MediaMonkey tegen, misschien is deze wat eenvoudiger in gebruik voor een starter.
Heeft er hier iemand, vanuit zijn ervaring, wat te vertellen m.b.t. rip resultaten van MediaMonkey en zijn de tags vrij compleet of moet er nog veel handmatig worden bijgewerkt?

Prettig eindejaar gewenst aan alle forumleden.
Amps: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

pameijer

Met rippen is het de vraag of je het 99,9% perfect wilt of 100% perfect. Bijna alle software ript kwalitatief ruimschoots goed genoeg, EAC en dBPoweramp doen het 100%.

Als ik jouw posts zo lees Kaya, zou ik gewoon lekker voor iTunes gaan en daarmee rippen. Ook op Windows zou ik dat aanraden. Werkt perfect, en je zult echt geen enkel verschil horen tussen iTunes rips en EAC-rips. iTunes werkt erg gemakkelijk: 1x in de instellingen je outputmethode vastleggen (MP3, bitrate, of AAC) en klaar. Bij elke CD die je inlegt wordt gewoon gevraagd of je die wilt importeren, en klaar.

Zelf gebruik ik dBPowerAmp, maar ik ben dan ook een nerd  :-o .Werkt prima, maar de eerste instellingen vergen inderdaad wel wat inspanningen.
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

KayaRahnee

Citaat van: pameijer op december 27, 2012, 22:23:22
Met rippen is het de vraag of je het 99,9% perfect wilt of 100% perfect. Bijna alle software ript kwalitatief ruimschoots goed genoeg, EAC en dBPoweramp doen het 100%.
Als ik jouw posts zo lees Kaya, zou ik gewoon lekker voor iTunes gaan en daarmee rippen. Ook op Windows zou ik dat aanraden. Werkt perfect, en je zult echt geen enkel verschil horen tussen iTunes rips en EAC-rips. iTunes werkt erg gemakkelijk: 1x in de instellingen je outputmethode vastleggen (MP3, bitrate, of AAC) en klaar. Bij elke CD die je inlegt wordt gewoon gevraagd of je die wilt importeren, en klaar.
Zelf gebruik ik dBPowerAmp, maar ik ben dan ook een nerd  :-o .Werkt prima, maar de eerste instellingen vergen inderdaad wel wat inspanningen.

Mag ik uit je verhaal concluderen dat je iTunes als eenvoudiger beoordeelt dan MediaMonkey?
M.a.w. wat zijn de verschillen tussen beiden?
Van zowel EAC als dbPoweramp heb ik de indruk dat deze met de kennis/inzicht waarover ik momenteel beschik te ingewikkeld  zijn.
Amps: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

KayaRahnee

Citaat van: pameijer op december 27, 2012, 22:23:22
Als ik jouw posts zo lees Kaya, zou ik gewoon lekker voor iTunes gaan en daarmee rippen. Ook op Windows zou ik dat aanraden. Werkt perfect, en je zult echt geen enkel verschil horen tussen iTunes rips en EAC-rips.

Dit is blijkbaar de eindeloze discussie hé ............. de een hoort het verschil wel tussen MP3 en FLAC, de andere helemaal niet.
Zelf kan ik er niet over oordelen.
Amps: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.