Audio streamer/Multi media streamer

Gestart door KayaRahnee, augustus 18, 2012, 12:14:36

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Janver

Citaat van: KayaRahnee op december 28, 2012, 00:27:28
Dit is blijkbaar de eindeloze discussie hé ............. de een hoort het verschil wel tussen MP3 en FLAC, de andere helemaal niet.
Zelf kan ik er niet over oordelen.

Dat is geen discussie want met Itunes kun je ALAC rippen oftewel: Apple Lossless Audio Codec. Gewoon ALAC selecteren en klaar.



Hier kan uw reclame staan!

Audiotic

Mee eens. Lossless is lossless. Punt. En ik ben het ermee eens: iTunes ript makkelijk :-)
Auralic Aries + Marantz NA-11S1 PCM/DSD streamer - Marantz UD9004 - Primare Pre32 - CI Audio D-200 MkII - Nubert NuVero 60 + R.E.L. R-528SE - Sennheiser HD800 & Schiit Lyr 2 HPA - Siltech & ProLine custom made Silver & Gold. En veel SD en HD muziek

JohnWx

Citaat van: Audiotic op december 28, 2012, 10:07:50
Mee eens. Lossless is lossless. Punt. En ik ben het ermee eens: iTunes ript makkelijk :-)

iTunes sucks omdat het Peer is  8-)
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

KayaRahnee

Citaat van: John Wx op december 28, 2012, 11:35:20
iTunes sucks omdat het Peer is  8-)

Mij maakt het niet uit of het van Apple, peer of citroen is  :wink: belangrijk is dat het zo simpel mogelijk is (instellingen) en zo volledig mogelijk (FLAC  en zo compleet mogelijke tags).

Vermits het niet mijn bedoeling is om hier maar vragen op tafel te smijten en te wachten op jullie antwoorden/reacties heb ik natuurlijk zelf info gezocht.

Ik heb tot nog toe de indruk dat:

Bij gebruik iTunes om in  FLAC te kunnen rippen  de instellingen ook zodanig moeten worden aangepast dat dit misschien wel overeen zal komen met het instellen van MediaMonkey.

De automatische tags bij MediaMonkey vollediger zijn en dus minder aangepast moeten worden dan bij iTunes.


Amps: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

Audiotic

Niet mee eens, en FLAC of ALAC, alles 1 pot nat. En omzetten is appletje-eitje met XLD (beide kanten op). Alles in 1 dormaat is wel zo simpel. Maakt dus niet uit, waar je gelukkig mee bent.
Auralic Aries + Marantz NA-11S1 PCM/DSD streamer - Marantz UD9004 - Primare Pre32 - CI Audio D-200 MkII - Nubert NuVero 60 + R.E.L. R-528SE - Sennheiser HD800 & Schiit Lyr 2 HPA - Siltech & ProLine custom made Silver & Gold. En veel SD en HD muziek

pameijer

MediaMonkey heb ik zelf nooit gebruikt, dus daarmee kan ik geen vergelijking maken. iTunes ript idd niet naar FLAC, maar wel naar ALAC zoals gemeld, net zo goed als FLAC en ook erg wijd ondersteund. Wanneer je af en toe een album op je iPod/Pad/Phone wilt zetten is het ook wel zo fijn om geen FLAC te hebben maar ALAC.

Het mooie van iTunes is dat het all in 1 is: rippen, beheren en afspelen, an dat gebruiksvriendelijk en stabiel. Je pleurt je gedownloade mp3-tjes in je iTunes en hij zet ze keurig in je bibliotheek, kopieert ze naar de goede plek met de juiste metadata en klaar ben je.
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

KayaRahnee

Citaat van: pameijer op december 28, 2012, 23:40:35
Wanneer je af en toe een album op je iPod/Pad/Phone wilt zetten is het ook wel zo fijn om geen FLAC te hebben maar ALAC.

Is niet mijn bedoeling.

Citaat van: pameijer op december 28, 2012, 23:40:35
Het mooie van iTunes is dat het all in 1 is: rippen, beheren en afspelen, an dat gebruiksvriendelijk en stabiel. Je pleurt je gedownloade mp3-tjes in je iTunes en hij zet ze keurig in je bibliotheek, kopieert ze naar de goede plek met de juiste metadata en klaar ben je.

MediaMonkey is toch ook zo'n alles in één rip/tag programma.
Het verschil tussen iTunes en MediaMonkey moet worden gezocht in details heb ik het idee.
Ze zijn in grote mate aan elkaar gewaagd vermoed ik.
Amps: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

KayaRahnee

Bij installatie van de meeste programma's moeten keuzes worden gemaakt, zal ook zo zijn bij MediaMonkey.

Zijn er bij het downloaden/installeren van MediaMonkey bepaalde instellingen die men beter wel of niet kiest/aanvinkt?
Amps: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

KayaRahnee

Citaat van: KayaRahnee op januari 06, 2013, 09:31:49
Bij installatie van de meeste programma's moeten keuzes worden gemaakt, zal ook zo zijn bij MediaMonkey.
Zijn er bij het downloaden/installeren van MediaMonkey bepaalde instellingen die men beter wel of niet kiest/aanvinkt?

Deze vraag misschien even specificeren:
Is er hier misschien  iemand die ook MediaMonkey gebruikt en weet wat ik bij de mogelijkheid "Volume effenen" best kies, in- of  uitschakelen?
Amps: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

Maurice

Citaat van: KayaRahnee op januari 08, 2013, 20:18:03
Deze vraag misschien even specificeren:
Is er hier misschien  iemand die ook MediaMonkey gebruikt en weet wat ik bij de mogelijkheid "Volume effenen" best kies, in- of  uitschakelen?
uit, deze optie krikt het geluidsvolume maximaal met mogelijk nog wat compressie erbij. Zo gaat er mogelijk wat dynamiek verloren ben ik bang.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

KayaRahnee

Citaat van: Maurice op januari 08, 2013, 20:19:54
uit, deze optie krikt het geluidsvolume maximaal met mogelijk nog wat compressie erbij. Zo gaat er mogelijk wat dynamiek verloren ben ik bang.

Deze mening ben ik nog tegengekomen, maar mijn twijfel hierrond is ontstaan omdat MediaMonkey hier het volgende over zegt:

"Door de optie Volume effenen aan te vinken, zorgt u ervoor dat alle liedjes op de cd of dvd hetzelfde geluidsniveau hebben" . (En dit lijkt me wel interessant).

Het gaat hier echter wel  over CD branden, of dit dan ook van toepassing is voor rippen kan ik  (voorlopig) niet vinden.
Amps: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

KayaRahnee

Vandaag MediaMonkey gedownload, natuurlijk weer wat "probleempjes" tegengekomen.
Uit de info die ik her en der heb samengeraapt denk ik te hebben begrepen dat op een bepaald moment volgende moet gebeuren:
Via MediaMonkey --> Extra --> Opties --> Bibliotheek --> Bestandsmonitor, opent een venster met onder meer "Deze Computer". Daar zou dan mijn NAS moeten gevonden worden maar dat blijkt niet het geval.
Daarna kan men verder via de map 'Muziek' 'Scan bij starten' kiezen. (continu scannen zou het programma wel eens kunnen vertragen).

Iemand enig idee wat er fout kan gelopen zijn of ben ik  "nie goe bezig"?
Amps: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

KayaRahnee

Citaat van: KayaRahnee op januari 14, 2013, 00:39:08
Vandaag MediaMonkey gedownload, natuurlijk weer wat "probleempjes" tegengekomen.
Uit de info die ik her en der heb samengeraapt denk ik te hebben begrepen dat op een bepaald moment volgende moet gebeuren:
Via MediaMonkey --> Extra --> Opties --> Bibliotheek --> Bestandsmonitor, opent een venster met onder meer "Deze Computer". Daar zou dan mijn NAS moeten gevonden worden maar dat blijkt niet het geval.
Daarna kan men verder via de map 'Muziek' 'Scan bij starten' kiezen. (continu scannen zou het programma wel eens kunnen vertragen).
Iemand enig idee wat er fout kan gelopen zijn of ben ik  "nie goe bezig"?

Heb de oplossing gevonden, deze bestond erin simpelweg de PC af te zetten en na heropstart was de Map "Music" wel te vinden.........poepsimpel dus maar je moet er maar aan denken.
Ooit nog zo iets meegemaakt en toen was het probleem opgelost door alle kabeltje uit te trekken, even wachten en alles terug inpluggen.........computers.........gekke dingen zijn het.
Amps: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

KayaRahnee

Citaat van: KayaRahnee op januari 14, 2013, 08:43:51
Heb de oplossing gevonden, deze bestond erin simpelweg de PC af te zetten en na heropstart was de Map "Music" wel te vinden.........poepsimpel dus maar je moet er maar aan denken.
Ooit nog zo iets meegemaakt en toen was het probleem opgelost door alle kabeltje uit te trekken, even wachten en alles terug inpluggen.........computers.........gekke dingen zijn het.

"Heb de oplossing gevonden" werd 's anderendaags al snel "dacht de oplossing gevonden te hebben" ............

Bij het heropstarten van "het gekke ding" had deze weer een verrassing in petto.
Tot mijn grote verbazing was de map "Z:/music" na de (mislukte) scan terug spoorloos!!!!..... dan maar even telefoontje gedaan naar kennis die itunes gebruikt en heel wat afweet van computergedoe.
Via "Team Viewer" hulp op afstand heeft hij het probleem verholpen ...... map "Z:\Music" ergens handmatig ingegeven en probleem was opgelost.
Voor mij Latijn en Chinees tegelijk.
En zo'n programma's worden  beschreven als "Plug en Play".
Ben benieuwd wat ik nog allemaal ga tegenkomen wanneer ik aan het rippen ga beginnen ............. alle info en ervaringen welkom.
Amps: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

Marvin

Downloaden is sneller dan rippen... ;)


--Verstuurd zonder netwerk--