Audio streamer/Multi media streamer

Gestart door KayaRahnee, augustus 18, 2012, 12:14:36

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

KayaRahnee

#210
Citaat van: marvin op januari 18, 2013, 20:02:49
Downloaden is sneller dan rippen... ;)
--Verstuurd zonder netwerk--

Dat is dan goed nieuws, ik heb alle tijd dat is geen probleem :wink:.

Maar waar ik me al wel eens kan aan kan ergeren zijn die, vaak onzinnige instellingen zoals bvb. bij de
eerste "keuze" die moest worden gemaakt onder MediaMonkey  "koppeling in de werkbalk snel starten" en "snelkoppeling op bureaublad" ...........achteraf  bleek dat bij de keuze van beide toch maar alleen de koppeling in de werkbalk het resultaat was, waarom de keuzemogelijkheid vraag ik me dan af?

Anderzijds realiseer ik me dat het veel mogelijkheden bied.
Aan de gebruiker de taak om een en ander onder de knie te krijgen.
Vandaar dat ik ook blijf proberen en steeds, indien nodig, hulp zoek, en eens als het werkt geeft dat voldoening en maakt frustratie plaats voor genot.

Amps: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

KayaRahnee

Het één is nog maar nauwelijks geïnstalleerd en, nu we toch bezig zijn beginnen we al maar met wat anders .

Voor het onderdeel "gebruiksgemak" een simpel tablet Bluetech MID 700G (android) op proef gekregen als test om eventueel over te gaan tot aankoop van een tablet of wat anders.
Ik dacht me hiermee wat te gaan amuseren en  het werken met tablet als bedieningsapparaat
te ervaren.

Ik zou Squeeze commander app. gaan installeren.
En wat hadden jullie gedacht, alsof het hier altijd zo moet zijn .........  wil niet lukken.
Al via verschillende mogelijkheden geprobeerd, wat ik ook doe, elke poging tot downloaden gaat via Google Play en daar houd het dan op, steeds dezelfde melding "U heeft de app Google Play Store app. (het witte app-pictogram met de boodschappentas) niet geopend op uw apparaat met dit e-mail account" enz ......
Wanneer ik op de Tablet naar App. market ga word daar gevraagd om in te loggen, maar dat lukt niet.
Tot mijn grote verbazing valt het me op dat, zodra ik begin met het ww. in te geven, de wireless verbinding uitvalt.
Terug naar fabrieksinstellingen gezet maar ook dat bracht geen oplossing.


'T is duidelijk dat een gewone huis- tuin- en keuken PC gebruiker die ik ben dit niet gaat kunnen oplossen.
Ik kan alleen maar hopen dat , wanneer ik ooit een Nexus of wat anders zal  kopen, het daarmee wel zal lukken.
Amps: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

Audiotic

Waarschijnlijk geen antwoord waar je wat mee gaat doen... Maar verkoop dat tablet en koop een iPad (mini), dat gaat altijd, perfect, en zonder dat je een IT diploma nodig hebt.

Zo, en nu even wachten op de stortvloed aan gekrakeel anti-Apple :-) :-)
Auralic Aries + Marantz NA-11S1 PCM/DSD streamer - Marantz UD9004 - Primare Pre32 - CI Audio D-200 MkII - Nubert NuVero 60 + R.E.L. R-528SE - Sennheiser HD800 & Schiit Lyr 2 HPA - Siltech & ProLine custom made Silver & Gold. En veel SD en HD muziek

Sebastiaan88

iPad. Amen bro :)


Sent from my iPhone using Tapatalk
Marantz 4300 die nog gereviseerd moet worden. Pioneer VSX-921-k + HKTS 11bq
Mercedes-Benz 300D 1982

Maurice

Apple  violent1 (daar ben ik dan)...

Voor Android moet je inderdaad je google account gebruiken, dus als je van iemand een tablet geleend hebt gaat dat mogelijk niet.

Zelf ben ik nu met MP3tag mijn gehele muziekcollectie aan het retaggen, renamen en aan het voorzien van covers. Mijn streamer heeft NMJ (network media jukebox) en dat werkt toch wel erg leuk, mits je tags allemaal compleet zijn. Indien je ook de covers hebt kun je hier visueel doorheen bladeren, zowel op de tablet, tv als telefoon, apple, android of wat dan ook.
Wel een enorme klus  shutup
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

JohnWx

apple crumble vind ik wel lekker maar een Apple  :-P
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

KayaRahnee

Citaat van: Audiotic op januari 25, 2013, 21:18:02
Waarschijnlijk geen antwoord waar je wat mee gaat doen... Maar verkoop dat tablet en koop een iPad (mini), dat gaat altijd, perfect, en zonder dat je een IT diploma nodig hebt.
Zo, en nu even wachten op de stortvloed aan gekrakeel anti-Apple :-) :-)

Iets verkopen wat niet doet waarvoor het ontworpen is, is zeker niet mijn bedoeling, en zeker niet wanneer het niet van mezelf is.
Ik dacht door deze tablet in bruikleen te hebben even te kunnen proeven van het gebruiksgemak als bedieningsapparaat.
Het enige wat ik er van geleerd heb is dat ik nu weet dat niet elke tablet of ander willekeurig apparaat geschikt is.
Over welk merk het gaat maakt mij niet uit, het enige wat ik "eis" is dat het naar behoren werkt en betaalbaar is.
Amps: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

KayaRahnee

Citaat van: Maurice op januari 25, 2013, 22:17:50
Voor Android moet je inderdaad je google account gebruiken, dus als je van iemand een tablet geleend hebt gaat dat mogelijk niet.

Dus dat zou dan betekenen dat wanneer een eigenaar van zo'n tablet zijn toestel wil verkopen ook zijn google account moet prijsgeven, lijkt mij niet realistisch.
Amps: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

Maurice

Citaat van: KayaRahnee op januari 25, 2013, 23:05:55
Dus dat zou dan betekenen dat wanneer een eigenaar van zo'n tablet zijn toestel wil verkopen ook zijn google account moet prijsgeven, lijkt mij niet realistisch.
Nee hoor, maar wel een factory reset, waarbij de nieuwe eigenaar deze volledig zelf kan instellen.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Maurice

Ik heb zelf geen tablet, maar ik gok dat het op de gsm hetzelfde werkt.
Ga naar instellingen, back-up maken en opnieuw instellen, fabrieksinstelling terug.
Zo kun je een reset doen en opnieuw proberen.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

KayaRahnee

Citaat van: Maurice op januari 25, 2013, 23:12:26
Ik heb zelf geen tablet, maar ik gok dat het op de gsm hetzelfde werkt.
Ga naar instellingen, back-up maken en opnieuw instellen, fabrieksinstelling terug.
Zo kun je een reset doen en opnieuw proberen.

Ik heb de tablet reeds eerder op fabrieksinstelling kunnen zetten, was gewoon via instellingen te kiezen.
Amps: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

Maurice

Citaat van: KayaRahnee op januari 25, 2013, 23:16:25
Ik heb de tablet reeds eerder op fabrieksinstelling kunnen zetten, was gewoon via instellingen te kiezen.
Toen heb je dus een account moeten aanmaken, dus je bent helemaal schoon.
Nu moet het wel gewoon mogelijk zijn om met google play in te loggen, maar kan zijn dat je daar toch een ander account voor moet hebben (kan wel met dezelfde gegevens), maar volgens mij moest je deze toch opnieuw aanmaken.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

KayaRahnee

Citaat van: Maurice op januari 25, 2013, 23:21:49
Toen heb je dus een account moeten aanmaken, dus je bent helemaal schoon.
Nu moet het wel gewoon mogelijk zijn om met google play in te loggen, maar kan zijn dat je daar toch een ander account voor moet hebben (kan wel met dezelfde gegevens), maar volgens mij moest je deze toch opnieuw aanmaken.

Google account had ik al, maar inloggen via die account op tablet lukt niet.
Amps: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

KayaRahnee

Citaat van: John Wx op januari 25, 2013, 23:33:21
http://www.tabletguide.nl/tip/hoe-reset-ik-mijn-android-tablet/
heb je hier wat aan er is een soft en hard reset

Zowel soft- als hard reset uitgevoerd, zonder enig resultaat.
Amps: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.