Audio streamer/Multi media streamer

Gestart door KayaRahnee, augustus 18, 2012, 12:14:36

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

Cornelis1921

#165
Citaat van: John Wx op november 04, 2012, 13:53:39
Nou heeft het meest betekend voor de computerwereld mijn vriend "billie gates"
...en dat rijmt dan weer op Reets!!! clown1
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Faxe

De nog uit te voeren werkzaamheden die je noemt zijn relatief simpel (als je weet hoe het moet  :wink:)

Hopelijk vind je iemand die je kan helpen. Volgens mij kan dit allemaal ook op afstand gebeuren.

KayaRahnee

Citaat van: Faxe op december 11, 2012, 11:16:06
De nog uit te voeren werkzaamheden die je noemt zijn relatief simpel (als je weet hoe het moet  :wink:)
Hopelijk vind je iemand die je kan helpen. Volgens mij kan dit allemaal ook op afstand gebeuren.

Het "ik kan het niet" gevoel komt er eigenlijk uit twijfel en angst.
Twijfel omdat ik vaak niet weet welke keuze ik moet maken, angst om iets verkeerd te doen.
Aan het "Hulp op afstand" systeem had ik ol al gedacht, zal eens horen wat de eigenaar van de computerwinkel voor mij kan betekenen in deze.
Amps: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

xander32

Citaat van: KayaRahnee op december 11, 2012, 12:53:04
Het "ik kan het niet" gevoel komt er eigenlijk uit twijfel en angst.
Twijfel omdat ik vaak niet weet welke keuze ik moet maken, angst om iets verkeerd te doen.
Aan het "Hulp op afstand" systeem had ik ol al gedacht, zal eens horen wat de eigenaar van de computerwinkel voor mij kan betekenen in deze.
Beste ..., ik weet niet waar je woonachtig bent maar indien je in de buurt woont wil ik best ff kijken of ik je op weg kan helpen. Ik heb recent ook een SBT in gebruik genomen en heb deze nu inclusief IPeng op de IPad en Spotify aan het werk gekregen. Anders is er allicht iemand anders die dat kan en wil.

Greetz,

Sander.

KayaRahnee

Citaat van: xander32 op december 11, 2012, 19:29:07
Beste ..., ik weet niet waar je woonachtig bent maar indien je in de buurt woont wil ik best ff kijken of ik je op weg kan helpen. Ik heb recent ook een SBT in gebruik genomen en heb deze nu inclusief IPeng op de IPad en Spotify aan het werk gekregen. Anders is er allicht iemand anders die dat kan en wil.
Greetz,
Sander.

PM
Amps: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

Janver

Heb je Synology Assistant al op je pc geinstalleerd?
Hier kan uw reclame staan!

KayaRahnee

Citaat van: Janver op december 11, 2012, 20:36:43
Heb je Synology Assistant al op je pc geinstalleerd?

Ja , zover ben ik al gekomen.
Kan ook via PC de NAS benaderen.
Heb wel een lijstje wat er naar 't schijnt nog zoal moet gebeuren:

zorgen dat NAS een Vast IP adres heeft (bvb: 192.168.1.80) en dat hij bereikbaar is via een PC. (ook via 
browser Internet Explorer op IP adres)
er buiten de user "admin" ook een gebruiker "KayaRahnee" aangemaakt wordt
uw schijven goed zijn ingesteld qua RAID (mirror ed)
er shares worden aangemaakt die u nodig acht (multimedia, foto, KayaRahnee,...)
je op de shares kan via je Windows PC
je LMS (logitech Media Server) installeert als applicatie op de NAS en correct instelt
de verbinding tussen je SB Touch en de NAS werkt.

Hoe dat dit moet is me voorlopig een raadsel, maar ook dat zal vroeg of laat wel op z'n pootjes terecht komen zeker.
Ik blijf rustig en vastberaden zoeken tot het allemaal optimaal functioneert......hopelijk is het volgend jaar rond deze tijd allemaal in orde  :wink:  :yes:  violent1
Amps: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

Sebastiaan88

Waar woon je? Heb zelf ook een Synology DS212 in gebruik namelijk al enige tijd, nou ja.. de 6TB zit al vol hihihi

En de synology is een van de meest gebruikers vriendelijke NAS systemen die ik ooit heb gezien, dus het is zeker een goeie aankoop geweest :))
Marantz 4300 die nog gereviseerd moet worden. Pioneer VSX-921-k + HKTS 11bq
Mercedes-Benz 300D 1982

KayaRahnee

Citaat van: Sebastiaan88 op december 11, 2012, 21:08:52
Waar woon je? Heb zelf ook een Synology DS212 in gebruik namelijk al enige tijd, nou ja.. de 6TB zit al vol hihihi
En de synology is een van de meest gebruikers vriendelijke NAS systemen die ik ooit heb gezien, dus het is zeker een goeie aankoop geweest :))

Ook PM.
Amps: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

Sebastiaan88

#174
(sorry voor de dubbel posts maar je mag maar zoveel KB per afbeelding helaas)

Hier kun je je DS212 een vast IP adres geven

en de tweede kun je accounts maken


Ik heb bijv 192.168.1.7 ingesteld, maar als je weet hoe je in je router dit instelt dan kan dit IP adres nooit veranderen dmv zogenoemde MAC IP binding.

Als dit is ingesteld dan zal de webserver van de DS waarschijnelijk herstarten en moet je via het nieuwe IP adres inloggen
Marantz 4300 die nog gereviseerd moet worden. Pioneer VSX-921-k + HKTS 11bq
Mercedes-Benz 300D 1982

Janver

Ik woon niet in de buurt. Maar...ik probeer te helpen; maar ik kan totaal niet IT manuals schrijven of e.d.

Via Synology Assistant kun je het IP adres vinden.

Tik dit ip adres in bij "Internet Explorer"
bijv. 192.168.0.5:5000 (:5000 is de standaard poort van DSM)

Daar krijg je een openingscherm waarin je kunt inloggen. Ik zou gewoon met Admin inloggen.

Dan zie je vanzelf package center staan. Daar kun je eens kijken; bij beschikbaar staan "Media Server" en " Logitech Media Server" . Beide even installeren.

Kijk eens of je zover kunt komen.
Hier kan uw reclame staan!

Sebastiaan88

bij Configuratiescherm -> Gedeelde map zie je de volgende schermen. hierin kun je mappen aanmaken (ook op speciefieke drives als je meerdere hebt) en rechten instellen welke gebruiker wat mag doen in die map.

(bijv bij mij mag de Dune HD ook schrijven in de map (de login gebruik ik ook voor yaDIS indexer))
Marantz 4300 die nog gereviseerd moet worden. Pioneer VSX-921-k + HKTS 11bq
Mercedes-Benz 300D 1982

KayaRahnee

Citaat van: Sebastiaan88 op december 11, 2012, 21:20:29
(sorry voor de dubbel posts maar je mag maar zoveel KB per afbeelding helaas)
Hier kun je je DS212 een vast IP adres geven
en de tweede kun je accounts maken
Ik heb bijv 192.168.1.7 ingesteld, maar als je weet hoe je in je router dit instelt dan kan dit IP adres nooit veranderen dmv zogenoemde MAC IP binding.
Als dit is ingesteld dan zal de webserver van de DS waarschijnelijk herstarten en moet je via het nieuwe IP adres inloggen

Eerste blad ziet er bij mij hetzelfde uit als bij jou (uitgezonderd ip adres).
Amps: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

Sebastiaan88

1ste) in het menu ga je naar Package Center en dan naar (2) Beschikbaar tabje en daar scroll je een beetje naar beneden en staat Logitech server, die installeer je gewoon :)

Oja als het er nog niet bij staat klik je bovenaan even op Vernieuwen (dit update alle packages van de server)
Marantz 4300 die nog gereviseerd moet worden. Pioneer VSX-921-k + HKTS 11bq
Mercedes-Benz 300D 1982

Sebastiaan88

Citaat van: KayaRahnee op december 11, 2012, 21:29:44
Eerste blad ziet er bij mij hetzelfde uit als bij jou (uitgezonderd ip adres).

Dan heeft jou DS al een vast IP adres nu, dat wat daar bij dus staat ingevuld moet je overal gebruik op al je apparaten :)
Marantz 4300 die nog gereviseerd moet worden. Pioneer VSX-921-k + HKTS 11bq
Mercedes-Benz 300D 1982