marantz pm 16 of pm14 of ????

Gestart door franss, december 30, 2012, 21:09:25

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Dennis E36

Beetje flauw deze discussies...welles nietes geleuter :gaap:

Als de apparatuur (muv luidsprekers zoals eerder aangegeven) niets uitmaakt waarom zitten we hier dan met Marantz versterkers, cd spelers etc.

Bij de Kijkshop heb je dikke Marquant versterkers....naam bijna identiek en doen exact hetzelfde....
Of zouden juist die versterkers weer niet "goed" ontworpen zijn.....

Luidsprekers en de (akoestische) ruimte zijn inderdaad de belangrijkste factoren!

On topic: ik heb de PM16 gehad en ben later overgestapt naar de PM14 MKII KI.
Dit puur voor het uiterlijk :wink:
Pink Faun - Innuos - Audioquest - Kemp

SB_Marantz

Ik vind de 14 een mooie bak om te zien..................
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Cornelis1921

Citaat van: SB_Marantz op januari 16, 2013, 00:20:36
Ik vind de 14 een mooie bak om te zien..................
:yes: ...zei hij zuinigjes... byebye, Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

SB_Marantz

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

kdt

In principe zou een versterker niets anders moeten doen dan versterken. In de loop van de afgelopen jaren zijn daar steeds meer functies bijgekomen, zoals bv bronkeuze, filtering, toonregeling en wat al niet meer.
M.i. Als je een GOEDE versterker hebt van merk A, merk B en merk C en deze in een blinde test zou moeten duiden zou er geen verschil te horen moeten zijn. Echter, in de praktijk is dit niet zo. Marantz versterkers vallen op dooreen specifieke klank, zoals ook Krell en Accuphase een eigen klank hebben. Dit maakt dat er liefhebbers zijn voor Marantz en alle andere merken. Daarnaast speelt uiterlijk natuurlijk ook een rol, ook prijs en mogelijkheden.
ROTEL RC 1570 vv * RB 1582 mk2 ev * CD 17 mkII M * ST 17 M * Magnepan MG 12  * Lindemann Limetree Network * AudioQuest bekabeling * IsoTek Aquarius * Furutech stroomgroep * Furutech powercables * Synology DS215

Cornelis1921

Citaat van: kdt op januari 18, 2013, 10:49:13
In principe zou een versterker niets anders moeten doen dan versterken. In de loop van de afgelopen jaren zijn daar steeds meer functies bijgekomen, zoals bv bronkeuze, filtering, toonregeling en wat al niet meer.
M.i. Als je een GOEDE versterker hebt van merk A, merk B en merk C en deze in een blinde test zou moeten duiden zou er geen verschil te horen moeten zijn. Echter, in de praktijk is dit niet zo. Marantz versterkers vallen op dooreen specifieke klank, zoals ook Krell en Accuphase een eigen klank hebben. Dit maakt dat er liefhebbers zijn voor Marantz en alle andere merken. Daarnaast speelt uiterlijk natuurlijk ook een rol, ook prijs en mogelijkheden.
:yes: Mooi verwoord kdt! Dat is tenminste duidelijk. Chapeau, duidelijker en bondiger heb ik het zelden opgeschreven zien staan.
Groetjes, Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

mountainbiker

Citaat van: kdt op januari 18, 2013, 10:49:13
In principe zou een versterker niets anders moeten doen dan versterken. In de loop van de afgelopen jaren zijn daar steeds meer functies bijgekomen, zoals bv bronkeuze, filtering, toonregeling en wat al niet meer.
M.i. Als je een GOEDE versterker hebt van merk A, merk B en merk C en deze in een blinde test zou moeten duiden zou er geen verschil te horen moeten zijn. Echter, in de praktijk is dit niet zo. Marantz versterkers vallen op dooreen specifieke klank, zoals ook Krell en Accuphase een eigen klank hebben. Dit maakt dat er liefhebbers zijn voor Marantz en alle andere merken. Daarnaast speelt uiterlijk natuurlijk ook een rol, ook prijs en mogelijkheden.
Dan is er iets goed mis als elk merk zijn eigen"klankkleur" heeft. Dat betekent dat er een doelbewuste vervorming plaatsvind van het signaal naar smaak van de fabrikant. Ik wens geen "klankkleur" maar recht toe recht aan versterking van het ingevoerde signaal dat naar de speakers gaat.
versterker NAD D3020
Quart 390 versie 1

SB_Marantz

Dat gebeurt ook niet, maak je niet druk.
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

mountainbiker

Citaat van: SB_Marantz op januari 18, 2013, 14:04:00
Dat gebeurt ook niet, maak je niet druk.
Weet je dat zeker? Waarom heeft iedereen het altijd over een eigen klank?Ik heb het trouwens nooit kunnen waarnemen dat en versterker een eigen kleur heeft.Heb van alles gehad. Van Onky reciever,Marantz,Denon en Kenwood versterkers maar geen verschil kunnen waarnemen.
versterker NAD D3020
Quart 390 versie 1

SmauG

Er wordt veelal geroepen dat het niet uit zou maken welke versterker je kiest.
Ik ben van mening dat deze stelling alleen geld voor gelijk presterende EINDversterkers.

In een geintegreerde versterker speelt m.i. de voorversterker de grootste rol in de uiteindelijke weergaven van de input.

SB_Marantz

Er wordt inderdaad veel geroepen......kabels,en de hardware.
Zaken die er werkelijk toe doen hoor ik zelden hoewel dat langzaam maar zeker aan het veranderen is.

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

bas focal marantz

Citaat van: mountainbiker op januari 18, 2013, 13:38:12
Dan is er iets goed mis als elk merk zijn eigen"klankkleur" heeft. Dat betekent dat er een doelbewuste vervorming plaatsvind van het signaal naar smaak van de fabrikant. Ik wens geen "klankkleur" maar recht toe recht aan versterking van het ingevoerde signaal dat naar de speakers gaat.
Maar klankkleur hoeft geen vervorming te zijn .

Een versterker bestaat uit onderdelen die in het signaal weg zitten , ook het versterken daarvan kan op allerlei manieren plaats vinden , het ontwerp van de versterker als geheel .

Al dat alles geeft in meer of mindere maten een eigenklank , vaak heel subtiel en soms waarneembaar .

Tijdens het luisteren van een speaker werd van versterker gewisseld en er was verschil waarneembaar concludeerde ik en andere aanwezigen .

Vaak hoor ik ook het argument ik wil horen zoals het oorspronkelijk klinkt , helaas zijn er heel weinig referentie punten want ik geloof echt niet dat iedereen regelmatig uren naar alle verschillende instrumenten zangers en zangeressen LIVE luistert zonder tussen komst van enige apparatuur zaal invloed en eventuele demping die door andere mensen in vorm van opjecten en kleding plaatsvindt .
En zeker sommige instrumenten ook nog nooit in het echt hebben gehoord maar wel een duidelijk standpunt in nemen hoe het wel of niet moet klinken , sorry zonder te weten hoe het moet klinken kan je mij niet zeggen hoe het moet klinken .

mountainbiker

Citaat van: SB_Marantz op januari 18, 2013, 18:17:25
Er wordt inderdaad veel geroepen......kabels,en de hardware.
Zaken die er werkelijk toe doen hoor ik zelden hoewel dat langzaam maar zeker aan het veranderen is.
Zoals de akoestiek en de opnamekwaliteit.Klopt wel. Soms denk ik als ik naar bepaalde nummers luister dat mijn installatie kaduuk is :-o.Gewoon echte beroerde opnamekwaliteit want de set en de akoestiek zijn niet anders dan bij de vorige en volgende nummers. Heb toch echt beroerde opnames van oa U2 en manic Street Preachers gehoord en ook nog wel anderen. Kan geen apparaat, duur of goedkoop iets fatsoenlijks van maken.
Hier in Hengelo is een paar jaar geleden een luxe horeca toko neergezet met een dure geluidsinstallatie en alls er op en eraan. Het enigste wat je hoort is gebonk uit luidsprekers en irritant gerammel van kopjes en schoteltjes die gestapeld worden aan het andere eind van de zaak!! Akoestiek dus totaal naadje.
versterker NAD D3020
Quart 390 versie 1

JohnWx

toch verdenk ik merken ervan een sausje erop te doen al is het maar in de media dat je denkt dat Marantz warm klnkt etc.

ik hoor wel verschil tussen direct en gewoon omdat hij dan de toonregeling opmzeilt, of komt het dat de toonregeling, laten we zeggen op 0,5 + staat voor treble en 0,5+ voor bass ? of is het via de toonregeling iest zachter op de uitgang naar de speakers ?
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Cornelis1921

 
Citaat van: SB_Marantz op januari 18, 2013, 14:04:00
Dat gebeurt ook niet, maak je niet druk.
stupid Heb ik mij dan toch weer laten misleiden SB? Ben ik er dan toch weer ingetuind, in al die mooie woorden?
:| Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *