Ik ben dus opzoek naar een nieuwe versterker.
Ik weet alleen nog niet zeker of het een receiver of versterker wordt.
Ik heb namelijk nu een receiver van Sony QS-DB925 met daarachter een set van Boston Vs336
Persoonlijk ben ik erg tevreden met de speakers (lekker laag), maar icm de receiver is het niet zo heel geweldig.
Ik heb door omstandigheden eenzelfde set op een slaapkamertje staan met een SR5003 ervoor en daar klinkt het gewoon een stuk beter.
Nou is mijn woonkamer ook verre van ideaal, aangezien het een L kamer is en de speakers tegen de korte zijde staan en er dus een groot gat naast de speakers is.
Op de kamer boven heb ik een audisy meting uitgevoerd en het resultaat is verbluffend. Zeker voor zo'n kleine ruimte.
Daardoor tot de conclusie gekomen dat er een andere versterker moet komen.
Ik kijk vaak films (meer dan dat ik muziek luister momenteel), maar dan stoor ik me er niet zo aan.
Met name met muziek merk ik het gemis van een gecontroleerde versterker.
Nou is mijn kennis van home hifi zeer gering, maar ik heb altijd begrepen dat hoe meer vermogen, hoe gecontroleerder het laag is. En daar houdt ik wel van.
Ik heb een beetje zitten zoeken en om de een of andere reden lijkt een receiver van de 7000 serie me wel wat, maar ik heb geen idee wat het verschil is tussen de verschillende typenummers die je op MP kan vinden.
Ik wil dus opzoek naar een 2de handse, ivm het beschikbare budget.
Wie kan me wat tips geven om het zoeken te vereenvoudigen?