Stereoversterker met digitale ingang of...?

Gestart door JW, december 18, 2012, 23:43:27

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

JW

Ik speel nu bijna 3 jaar het geluid en beeld(BR, Cd, tv, apple tv, game console) dmv een marantz nr1501.

Nu mijn 1501 ter reparatie is weggebracht zit ik eraan te denken om evt ipv de 1501 een stereoversterker aan te schaffen, aangezien ik alleen maar 2 fronts (Focal 806) en een SW( Rel Quak) heb en nooit naar HT zal overgaan.

De 1501 heb ik destijds aangeschaft omdat het tv meubel niet hoog en breed genoeg was. Nu ik een compacte BR speler ga aanschaffen is er ruimte voor een hogere(betere?) versterker.

Nu ben ik benieuwd of het een meerwaarde qua kwaliteit sound zal zijn om de switch te gaan maken. En zijn er stereoversterkers met een digitale ingang, want die heb ik wel nodig. Ik kan alles via HDMI aansluiten op de tv, maar deze heeft alleen een optische uitgang.

Ik hoop dat mijn verhaal wat duidelijk is en dat mss iemand een idee heeft.

Gr. Jeffry

Marvin


JW

Citaat van: marvin op december 18, 2012, 23:59:24
http://hificorner.nl/hifi/stereo-receivers/tx-8050-zilver.html

Google kapot?  :-D

De Google had ik wel gevonden :wink:

Echt veel keus is er dan wss ook niet. Was met name ook benieuwd of er merkbaar verschil te horen zou zijn.

Had ook al de SR5006 op het oog, dat klassieke display is wel heel mooi, maar om daar nu alleen stereo mee te gaan draaien. :zzz:


JohnWx

Harman Kardon heeft toch een mooie versterker met dig. inputs
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Barre72

Je zou voor een externe DAC kunnen kiezen.
Rotel heeft ook wel een leuke versterker met interne DAC, maar veel reviews vind je er nog niet van :
www.rotel.com/UK/Products/ProductDetails.htm?id=505
Onkyo heeft ook nog de 8050, maar had hier toch al ergens op het forum gelezen dat je voor echt mooi geluid toch beter voor een andere oplossing kan kiezen ...
Set 1 : Marantz PM7000N - Marantz UD5007 - Monitor Audio RX6 - LG C7V
Set 2 : Marantz PM7004 - Marantz CD5003 - Pioneer S-A4SPT-PM (Pure Malt) - Raspberry PI + Volumio
NAS : HPE Proliant Microserver + Rocky Linux 9 (NFS, MiniDLNA)

harteman

Ik heb om deze reden een SR5007 gekocht. Luister alleen stereo maar met name de connectiviteit heeft mij doen kiezen voor deze ipv een stereo versterker. BR en TV gewoon via HDMI, lekker simpel......

Groet,
Harteman

JW

De Rotel RA12 lijkt me ook niet verkeerd. Hierover zijn nog niet wel reviews te vinden idd.

Denk dat de keus zal gaan vallen tussen de Rotel en de Marantz. Natuurlijk eerst testen of deze überhaupt wel goed samengaan met de Focals.



Marvin

Ik zou niet weten waarom dat niet samen zou moeten gaan.
Maar ik ben dan ook niet echt iemand die in een 'goed huwelijk' gelooft.
Het is allemaal hifi, dus het werkt.

JohnWx

Citaat van: marvin op december 19, 2012, 13:39:31
Ik zou niet weten waarom dat niet samen zou moeten gaan.
Maar ik ben dan ook niet echt iemand die in een 'goed huwelijk' gelooft.
Het is allemaal hifi, dus het werkt.

you make my day   thx



ps: zullen meeste huwelijken ook niet stranden door al dat wisselen  8-)
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Marvin

Wisselende contacten kunnen niet goed zijn schat ik zo.

JohnWx

Citaat van: marvin op december 19, 2012, 14:11:08
Wisselende contacten kunnen niet goed zijn schat ik zo.


wat is veel  :evil: en KOMO rulezzzz
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Paul

Bij de buren staat een Sony set te koop.

Tis een vraagprijs.  :roll:
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

Maus


JW

Die Sony is een mooi setje idd, maar helaas is mijn meubel te klein om deze erin te plaatsen.

Ik ga maar eens opzoek naar de Rotel, op internetwebshops al wel aangeboden, maar nog niet in de winkels gezien. Zal hobo in Enschede een vragen.

Barre72

Heb de Rotel bij Hificorner in Antwerpen zien staan  :-D
Set 1 : Marantz PM7000N - Marantz UD5007 - Monitor Audio RX6 - LG C7V
Set 2 : Marantz PM7004 - Marantz CD5003 - Pioneer S-A4SPT-PM (Pure Malt) - Raspberry PI + Volumio
NAS : HPE Proliant Microserver + Rocky Linux 9 (NFS, MiniDLNA)