Mag ik mij even voorstellen ?

Gestart door bamiekanariesoep, december 01, 2012, 19:58:27

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

bamiekanariesoep

Hallo allemaal,

mijn naam is Herman, fris en fruitig ingelogd op dit forum :wink:
al geruime tijd ben ik groot liefhebber van het onvolprezen audio ikoon Marantz pompom
ben 50 jaar, en heb nog net de nadagen van de buizen elektronica meegemaakt : daar ligt mijn passie.
de versterker waar ik serieus clown1 naar luister is zelfbouw : single ended triode in OTL : heel weinig watts maar ultieme kwaliteit.
op dit moment nader ik de eindfase van mijn bouwproject Marantz CD40 : geinspireerd door de Poolse CD verbouwer Lampiazator ben ik een Marantz CD40 speler aan het verbouwen/renoveren. zoals bij alle bouwprojecten is het iets uit de hand gelopen : van de originele CD speler rest eigenlijk alleen nog het superieure Philips loopwerk en de plastic behuizing en display.
verbouwingswerkzaamheden :
-vervangen elco's. bypass condensatoren
-opgraden powersupplies, +5, +15, -15 Vdc
-vervangen buffer smd condensatoren door MKP kwaliteits caps
-circuit in Non Oversampling Mode instellen
-uitschakelen digitale filtering
-verwijderen mute circuit
-vervangen printconnectoren door Neutrik RCA
-vervangen netsnoer door IEC
-audio signaal rechtstreeks vanaf de D/A chip 4541 gebufferd naar buizen-triode schakeling : dubbeltriode  6SN7GT in SRPP schakeling, en ontkoppeld door WestCap papier in olie condensatoren NOS. de weerstanden zijn Allen Bradleys. Gloeistroom is gelijkgericht met LM 350T, het hoogspanningsdeel draait op 180 VDC met zeer veel Q (=C*V)
Mijn motto is ontleend aan  ing. Menno van der Veen : kunnen we meten wat we horen, en kunnen we horen wat we meten ?
ik heb dus een hartsgrondige hekel aan luchtfietserij en zweverig audio gedoe, maar het geluid dat uit de gemodificeerde speler komt is verbluffend : bij iedere CD die ik hiermee draai hoor ik zoveel nieuws dat je de tijd vergeet.
Binnenkort zal ik ook wat foto's plaatsen van de bouw.

Met vriendelijke groet, Herman

Marvin

Welkom hoor!

Heel gedoe zo te zien, goed bezig.
Waar blijven die foto's?  :-D

bas focal marantz

Hoi Herman welkom , je doet dus iets wat normaal is , want het loopt nooit uit de hand zolang jij of je naaste er geen last van hebben .
En eenmaal begonnen met modificatie vindt je altijd wel weer punten waarop je wil verbeteren .
Oja de dac is een tda1541 in een cd40 .

Wat sturen die OTL aan ? (breedbander) ?

gr Bas

Paul

Citaat van: marvin op december 01, 2012, 20:03:20
Welkom hoor!

stupid

Wacht op meer en neem nog een bordje bamiekanariesoep.   :wink:
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

bamiekanariesoep

Foto's komen A.S.A.P.
Heel gedoe al die sinterklaaskadoos inpakken... violent1
Oja en natuurlijk verkeerd ic nummer ingetikt : DAC is natuurlijk 1541A

jrm

Welkom bij de club  :-D

Ben benieuwd naar de foto's van je huisvlijt  :yes: :yes:

xander32

Welkom, en het antwoord is " ja" , jij mag je ff voorstellen, en idd. wel graag met de foto's  :-).