Primaluna

Gestart door SmauG, november 23, 2012, 11:50:26

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

pameijer

Ik baal er nog steeds van dat ik een Primaluna Dialogue 2 met Phonostage, nieuw voor EUR1.800 heb laten gaan!Ik was destijds de eerste gegadigde, maar moest wegens dure APK (rotauto's  :x ) afzeggen. Spijt, spijt, spijt!
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

bramdg

#16
Zoals hier al verteld zijn de PrimaLuna's PL 1/2 - Classic zailige versterkers  :yes:

Ik kwam hier van een Marantz Pm17 en direct geheel iets anders ...mooier ....meer detail ....vloeiender ...en directer ....en de wol van voor de speakers was weg  :-D.
Denk eerlijk denk ik geen vergelijk met de Pm7001
Maarja je moet ervan houden ....... maar eens je het gehoord hebt wil je niets meer anders  pompom

Er passeren de laatste tijd veel PrimaLuna's vind ik dus de juiste eruit nemen op het juiste moment   :yes:  :yes:

Kijk ook eens op de belgische markt (2dehands.be)  .... nu 2 PL One's daar te vinden

Veel succes met de zoektocht !!!!

PrimaLuna ProLogue Two
Marantz CD17mkII+ST
Squeezebox Touch
Metrum NOS QUAD DAC
Clearaudio Emotion + Ortofon 2M Black
Pro-Ject Tube Box II

Klipsch RP-280F
Ah! KB10 Bi-Wired
JvG Z/G
Veloce Black Cat

PS Audio Quintet
VDH Mainstream
Siemens Cyl Fuse Cart

SmauG

 nopompom deze primaluna had echt prima gepast, en vpor het geld had ik het graag willen proberen. Hen echter door de drukte niet mmeer de tijd gehad om on te gaan op de email van de verkoper van vorige week. Zoals vaker met 2e hands aankopen. Weg is weg.

Ik vind de primaluna toestellen, en veel buizenversterkers, gewoon waanzinnig mooi. Heb nog nooit een buizenversterker gehoord maar kan me inbeelden wat voor iets het zou moeten zijn.

Laat ik het zo stellen.
Ik ben niet op zoek naar een buizenversterker. Maar had hier impulsief wel op in gegaan.
Misschien komt die kans nog eens voorbij, net als sonus faber luidsprekers..... Ooit.....  :angel:

Niber

Citaat van: SmauG op november 24, 2012, 16:13:30

Laat ik het zo stellen.
Ik ben niet op zoek naar een buizenversterker. Maar had hier impulsief wel op in gegaan.
Misschien komt die kans nog eens voorbij, net als sonus faber luidsprekers..... Ooit.....  :angel:

stupid

Dit had ik geschreven kunnen hebben.  :-D
Linn Akurate DSM/3 + Akurate 2200 - Marantz CD5003 - Linn Sondek LP12 - Harbeth M30.2

Whisper.nl

De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

KayaRahnee

#20
Citaat van: SmauG op november 23, 2012, 11:50:26
Ik heb buizenversterkers altijd tot de verbeelding laten spreken en voor mij doet alleen het uiterlijk van een buizenversterker als iets speciaals. Het doet me denken aan een "fabriekje" waar geluid uitkomt (nadat het erin gestopt is  :angel: )

Zo had ik het nog niet bekeken maar deze lijkt echt wel een "fabriekje".
http://www.wenwaudio.nl/content/artikelen/artikelendetail.aspx?A_ID=9400&merk=Manley&type=Stingray
Amps: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

SmauG

Even een klein schopje.

Weet iemand toevallig in welk opzicht, los van de behuizing,  de prologue classic en proglogue premium van elkaar verschillen?
Zit er stiekum aan te denken om mij binnenkort eens bekend te gaan maken met primaluna bij de dealer. pompom

SmauG

Stuitte toevallig op een stukje van de amerikaanse importeur over de classic "being entr" en de premium "the step up in sound quality" en een remote  :-D

Ik kan me niet voorstellen dat er nix mis was met de dialogue welke zo vreselijk klonk vorige week.
Z'n prologue premium met phono upgrade zou toch mooi passen bij mij sa7001 als bron welke nog een VM mod kan ondergaan. De focus kom daardoor meer op het retro te liggen met een mooie platenspeler eraan en dat zie ik wel zitten  :-D

KayaRahnee

Citaat van: SmauG op februari 21, 2013, 17:30:22
Even een klein schopje.
Weet iemand toevallig in welk opzicht, los van de behuizing,  de prologue classic en proglogue premium van elkaar verschillen?
Zit er stiekum aan te denken om mij binnenkort eens bekend te gaan maken met primaluna bij de dealer. pompom


M.b.t. de phono traps wist een technieker van Durob mij ongeveer een maand geleden te vertellen  dat er een nieuwe in ontwikkeling is.

Dit heb ik gevonden, het verschil is me ooit uitgelegd door Rob Wilms maar was het intussen al een beetje vergeten.


PrimaLuna Prologue Classic
De basis nieuwe Classic heeft een verfijndere autobias. Met een schakelaar kan er gekozen worden voor het type buis EL34
(KT 66, 6L6) of KT88 (6550 of KT90).
Hij heeft net als de PL 2 een supersnelle voeding . Klankmatig zeker zo goed als de vroegere PL2


PrimaLuna Prologue Premium
De Premium heeft een nieuwe schakeling met 4 x 12 AU 7 buizen waarmee een extreem lage vervorming wordt verkregen. De klankmatige winst is erg groot t.o.v. de conventionele schakeling.BTI (bad tube indication) per eindbuis mbv een LED.
Amps: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

renes59

#24
Als iemand een buizenversterker wil horen spelen, ik zou zeggen kom maar langs. Krijg je een idee hoe het ongeveer kan klinken.
Het is geen Primaluna.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

bramdg

Hier dan wel een Primaluna te beluisteren  :-) ...maarja dan in het verre belgenland hé  :-P
Welkom !!!

Klopt ook wat Rene zegt ...dan heb je al meer dan een idee hoe zoiets klinkt

en tja als je de magie van de buisjes hoort .... :roll: :roll: :roll:
PrimaLuna ProLogue Two
Marantz CD17mkII+ST
Squeezebox Touch
Metrum NOS QUAD DAC
Clearaudio Emotion + Ortofon 2M Black
Pro-Ject Tube Box II

Klipsch RP-280F
Ah! KB10 Bi-Wired
JvG Z/G
Veloce Black Cat

PS Audio Quintet
VDH Mainstream
Siemens Cyl Fuse Cart

KayaRahnee

Citaat van: renes59 op februari 21, 2013, 18:56:54
Als iemand een buizenversterker wil horen spelen, ik zou zeggen kom maar langs. Krijg je een idee hoe het ongeveer kan klinken.
Het is geen Primaluna........

Maar wel een?
Amps: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

pameijer

Citaat van: SmauG op februari 21, 2013, 17:30:22
Even een klein schopje.

Weet iemand toevallig in welk opzicht, los van de behuizing,  de prologue classic en proglogue premium van elkaar verschillen?
Zit er stiekum aan te denken om mij binnenkort eens bekend te gaan maken met primaluna bij de dealer. pompom

Uit mijn hoofd qua features heeft de Premium wel een remote en ook een HT passthrough.
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

SmauG

#28
En dit phonoboardje? Wat kunnen de kenners qua analoge techniek hierover zeggen?



Is deze phono upgrade degelijk genoeg voor een knappe platenspeler t.o.v. een externe?
Het ziet er in ieder geval beter uit dan de interne "chip" van sommige integrated amps.

Wel vraag ik me af of deze wel in de premium kan, omdat deze niet gespecificeerd staat op de site bij de accesoires.
Edit: Ik denk dat deze in elke versterker kan als ik de installation manual lees.

Ik ga binnenkort maar eens een boekje plannen bij Rhapsody in Hilversum. Lekker dichtbij en heeft twee belangrijke merken waarin ik geïnteresseerd ben  pompom

bramdg

#29
Citaat van: SmauG op februari 21, 2013, 19:30:46
En dit phonoboardje? Wat kunnen de kenners qua analoge techniek hierover zeggen?



Is deze phono upgrade degelijk genoeg voor een knappe platenspeler t.o.v. een externe?
Het ziet er in ieder geval beter uit dan de interne "chip" van sommige integrated amps.

Wel vraag ik me af of deze wel in de premium kan, omdat deze niet gespecificeerd staat op de site bij de accesoires.

Ik ga binnenkort maar eens een boekje plannen bij Rhapsody in Hilversum. Lekker dichtbij en heeft twee belangrijke merken waarin ik geïnteresseerd ben  pompom

Kan u niet vertellen hoe goed hij klinkt .....ik heb een PrimaLuna PL2 met 4 gewone ingangen
Weet wel dat het extra 150 euro is (vroeger toch bij de 1 en 2) en je kan hem achteraf ook altijd laten inbouwen.

Alvast veel luisterplezier !
PrimaLuna ProLogue Two
Marantz CD17mkII+ST
Squeezebox Touch
Metrum NOS QUAD DAC
Clearaudio Emotion + Ortofon 2M Black
Pro-Ject Tube Box II

Klipsch RP-280F
Ah! KB10 Bi-Wired
JvG Z/G
Veloce Black Cat

PS Audio Quintet
VDH Mainstream
Siemens Cyl Fuse Cart