Mission 733 Mk II White VERKOCHT!

Gestart door SMarcel, november 15, 2012, 19:45:14

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

SMarcel

Hallo Forummers,

Ik heb voor de hobby een setje Mission 733 aangeschaft waarvan er van één de woofer defect is. Ik heb al e.e.a. gelezen over Vifa speakers units als vervanging maar is dat het enige alternatief of zijn er forummers met andere ervaringen?

Ik hoor graag van jullie.

Groeten,

Marcel

mountainbiker

Eerst maar eens die woofer eruit schroeven en kijken wat op de achterkant voor specificatie staat. :yes:
http://www.diyaudio.com/forums/multi-way/126048-mission-733-woofer-replacement.html
versterker NAD D3020
Quart 390 versie 1

SMarcel

En hier de foto's!






















Jullie zien dat de vorige eigenaar er ook aardig aan heeft zitten prutsen.

Hier gaan we weer wat moois van maken.

Groeten

Marcel

Exxar

WTF is daarmee gebeurd? Kleefband en silicone. Damn.


Heb je Mission zelf al gecontacteerd? Misschien hebben ze die woofers nog ergens in een of ander rek liggen.

SMarcel

Helaas is Mission geen Engels merk meer en zit dit nu in China of Japan en ik ben al een aantal dagen zoekende naar vervang units.
Waar ik wel achter ben gekomen is dat ik deze melkwitte woofers niet meer moet hebben want het scheuren/breken is een bekend euvel van deze unit maar er zijn  voldoende vervangende units te koop.

Groeten,

Marcel

Vinnyvinz

Hier verkopen ze losse drivers:

http://www.technosound.co.uk/eShop/ssMission.html

Voor de 733 is een alternatief.

mountainbiker

versterker NAD D3020
Quart 390 versie 1

SMarcel

He Mountainbiker,

Bedankt, deze had ik ook al voorbij zien komen. Nu alleen nog de unit's ergens voor een prikkie op de kop tikken want dat staat anders niet in verhouding tot de waarde van de Mission speaker.

Bedankt en groeten,

Marcel

mountainbiker

Citaat van: SMarcel op november 17, 2012, 19:52:45
He Mountainbiker,

Bedankt, deze had ik ook al voorbij zien komen. Nu alleen nog de unit's ergens voor een prikkie op de kop tikken want dat staat anders niet in verhouding tot de waarde van de Mission speaker.

Bedankt en groeten,

Marcel
Mischien kun je de oude luidsprekerkorfen nog verkopen want er zijn altijd zelfbouwers naar op zoek om te reconen.Mischien een optie voor jou of zelf reconen? De specs wijzigen natuurlijk wel bij het gebruik van ander materiaal.Op internet ben ik al diverse sites tegengekomen met kapotte connussen van dit model speaker.Ziet er echt beroerd uit.Jammer trouwens dat Mission dergelijk materiaal gebruikt heeft.Was vroeger toch echt een goed en mooi merk.Die vifa woofers in mijn Mission lopen al 20 jaar en nog geen centje pijn behalve de foam randen die ik ooit een keer heb moeten vervangen.
versterker NAD D3020
Quart 390 versie 1

SMarcel

Hallo forummers,

Ik neem de gok en heb vandaag de Mission CP-168 besteld. We gaan zien wat deze doet als de kast gereed is.

Wordt vervolgd.

Groeten,

Marcel

JohnWx

en op zich maakt het niet veel uit als de wooferkap maar dicht zit maar staat zo raar


succes op Ebay.co.uk komt veel langs en anders gewoon een keer 2 passende en ga je het filt in om te herbouwen mooie nieuwe uitdaging
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SMarcel

Hallo forummers,

Vandaag begonnen met het verstevigen van de bafle.

Hier nog zonder versteviging.




De frames die er nu af liggen.


Hier de extra verbinding tussen bafle en achterwand.


Hier beide speakers.


Als het een beetje mee zit, dan morgen de bitumen erin plakken.

Groeten,

Marcel

mountainbiker

Citaat van: SMarcel op november 18, 2012, 11:26:02
Hallo forummers,

Ik neem de gok en heb vandaag de Mission CP-168 besteld. We gaan zien wat deze doet als de kast gereed is.

Wordt vervolgd.

Groeten,

Marcel
Mission CP-168
Print

Bekijk op ware grootte
16 cm bass driver with paper cone.  The voice coil is ventilated. The voice coil is made of kapton.

Meer details
   


19,32 € BTW incl.


Referentie: bb-cp168


.Meer infoOpmerking(en) (0)16 cm bass driver with paper cone.  The voice coil is ventilated. The voice coil is made of kapton.

■frequency range = 30-3000 Hz
■resonance frequency fs = 43,91 Hz
■impedance R = 8 Ohm
■sound pressure level SPL = 89 dB (2,83V; 1m)
■DC resistance Re = 7,5 Ohm
■force factor BL = 8,24 N/A
■effective piston radiating area Sd = 141 cm2
■effective mechanical mass incl. air load mms = 13,65 g
■equivalent volume of compliance Vas = 26,7 l
■total Q factor Qts = 0,4 (Qms=7,17, Qes=0,42)
■voice coil diameter = 25 mm
■mounting diameter d = 146 mm
■overall diameter d = 156 mm
■mounting depth (not countersunk) t = 94 mm


recommended cabinet 1:
closed cabinet with 7,3 L volume                 
from 88/56 Hz (-3dB/-8dB)                 
                   
recommended cabinet 2:
27 L volume bass reflex cabinet                 
with HP70 reflex tube, 14 cm long.                 
from 44/35 Hz (-3dB/-8dB).         
versterker NAD D3020
Quart 390 versie 1

SMarcel

De CP-168's zijn onderweg. Heb al een Track and Trace nummer dus die zullen van de week wel komen.

Weer een stap dichter bij een leuke luidspreker.

Groeten,

Marcel

gerard

Leuk project  :-)

Hoe kom je uit met de inhoud van je bestaande luidsprekers en BR lengte?
Beetje in de buurt van de parameters van 'cabinet 2' ?
Marantz DV6600vm & Musical Fidelity X-DAC / Rega Mira3 & Radio3 / Monitor Audio RS6 (met loodbitumen en Twaron) /  Nordost Flatline Gold luidsprekerkabels / diverse zelfbouwkabeltjes