Mission 733 Mk II White VERKOCHT!

Gestart door SMarcel, november 15, 2012, 19:45:14

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

SMarcel

Hallo Gerard,

De specs van deze woofer komen aardig overeen met de kast.

Natuurlijk wordt dit een 733 die niet te vergelijken is met het origineel. Je moet voor de gein een gaan plakken met loodbitumen, dan weet je niet wat je meemaakt.
Ik doe dit ook altijd met de CD-spelers, gaat van blik naar brandkast.

Dit effect vind je ook terug in de luidspreker.

Dan nog het filter, ik heb nog het e.e.a. aan onderdelen liggen dus dat wordt ook nog leuk om te doen.

De buitenkant wordt een grotere uitdaging want Katharina (mijn schatje) zou deze wel eens in het wit willen zien. Dus dat wordt veel kunststof primer en nauwkeurig lakken en dan laat ik de mat zwarte kunststof delen zoals ze zijn dus dat steekt mooi af op het wit.

Ik blijf foto's maken dus het project blijft te volgen.

Groeten,

Marcel

Cornelis1921

#16
Marcel, helemaal toppie en succes. Leuk om te volgen. hello hello :-) :-)
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

SMarcel

#17
En ja hoor, we hebben weer wat gedaan vandaag. Er is iets meer "body" toegevoegd aan de kast.

Onderin zit een loos compartiment wat de inhoud van de zuil wat beperkt, hier heb ik een gat in geboord en gevuld tot een gewicht van 15 kg zonder verdere units of inhoud.



En ja, waar vogelzand al niet goed voor is en dat terwijl wij geen vogel in huis hebben behalve mijzelf, een vreemde vogel.


Om bij het schuin geboorde gaatje te komen had ik een lange trechter nodig en die heb ik maar zelf gemaakt.


Hier met het zand er nog in


En hier de 15.1 kg met een in principe lege kast.


Zo, dat was het weer voor vandaag.

Groeten,

Marcel

SMarcel

En ja hoor, daar zijn we weer.

Vandaag de woofers ontvangen. Deze zien er heel erg M33 uit. Zie de foto reportage.

Netjes verpakt.


Conus mooi/goed afgedekt.


Woofer met compensatie magneet.


Ik meen dat dit een sandwich conus wordt genoemd.


Oud en nieuw.


En nog een keer.


Kon het toch niet laten om even te passen.


En nog één.


De opening voor de woofer moet nog een fractie van een millimeter ruimer, hij wipt nog een beetje in de opening redface.

Maar dat komt ook goed. Het begin ziet er al veel belovend uit.

Groeten,

Marcel

mountainbiker

Ziet er toch alleraardigst uit voor 19 euro!!!
versterker NAD D3020
Quart 390 versie 1

Janver

Veel belovend en interessant project!
Hier kan uw reclame staan!

SMarcel

Zo, nu is het weer tijd voor wat foto's.

Ik heb afgelopen weekend de bitumenplaten in de kasten geplakt. Eerst de binnenzijde met de stofzuiger vuil en stof vrij gemaakt, toen met een doek en de fles thinner de binnenwanden afgenomen om te ontvetten. Dit een uurtje laten drogen en toen gaan meten, snijden en plakken.

Na het plakken nog even de föhn van Katharina geleend en de binnenzijde helemaal verwarmd en goed aangedrukt, vooral langs de kanten en hoeken.

De (nog) lege kast.


De eerste stukjes geplakt.


Het resultaat van de eerste speaker.


En hier het verschil tussen beide speakers.


Volgende fase (en de topic titel verklapt het al beetje) is om de kasten voor te bereiden op een andere kleur. De buitenzijde de oneffenheden wegwerken, goed schoonmaken en ontvetten en dan de eerste laag grondverf (wit) op brengen.
De kleur van de kasten gaat dus wit worden.

Groeten,

Marcel

SMarcel

Hallo forummers,

Vandaag maar eens een vrije dag genomen om wat te kunnen doen aan mijn Mission project.

De eerste stappen naar het wit maken van de kasten. Eerst grondig met thinner de kast gereinigd en laten drogen.
Dan de eerste laag grondverf met een kwast opgebracht en met een roller uitgewerkt. Ze staan nu te drogen maar kan zeggen dat het resultaat van de eerste laag er veelbelovend uit ziet.







Eerst maar even lekker laten drogen en harden. Misschien volgend weekend de tweede grondlaag aanbrengen.

Groeten,

Marcel

SMarcel

Even een update m.b.t. de revisie van de Mission 733. Ze staan sinds gister in de eerste hoogglans laklaag wit. Nu nog 2 te gaan.

Vandaag ook de spikes ontvangen van Viablue.







Deze spikes zijn dus onder al mijn speakers te gebruiken. Ze hebben een M6 draad en dat wordt ook gehanteerd door Mission want de inserts zitten al in de kasten.

De inserts welke erbij geleverd zijn, kan ik in de Sputnik monteren waardoor deze ook op de mooie spikes kunnen gaan staan.

Groeten,

Marcel

Niber

Deze had ik tot nu toe nog gemist, leuk project!
Mooie spikes ook.
Linn Akurate DSM/3 + Akurate 2200 - Marantz CD5003 - Linn Sondek LP12 - Harbeth M30.2

TurboMarco

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Cornelis1921

Citaat van: SMarcel op december 17, 2012, 18:47:18
Even een update m.b.t. de revisie van de Mission 733. Ze staan sinds gister in de eerste hoogglans laklaag wit. Nu nog 2 te gaan.

Vandaag ook de spikes ontvangen van Viablue.







Deze spikes zijn dus onder al mijn speakers te gebruiken. Ze hebben een M6 draad en dat wordt ook gehanteerd door Mission want de inserts zitten al in de kasten.

De inserts welke erbij geleverd zijn, kan ik in de Sputnik monteren waardoor deze ook op de mooie spikes kunnen gaan staan.

Groeten,

Marcel
En dan te bedenken dat audio-nestor Hans Vaatstra het plaatsen van spikes onder de luidsprekers maar onzin vond... :-D (Deze was overigens wel super enthousiast over de kwaliteiten van mijn Harbeths - toendertijd door hem getest voor het klassieke muziekblad LUISTER.)
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

SMarcel

Nou collega forummers,

De White's are ready! Vandaag de speakers in elkaar gezet en aan de woonkamer set aangesloten.

Ten eerste moet ik zeggen dat het resultaat zeer bevredigend is qua kleurstelling. In ons interieur geen misplaatste luidspreker. Maar dan het oor, die zijn denk ik te verwent. Het is niet mijn geluid.

M.a.w. deze speakers zijn vanavond nog op Marktplaats terug te vinden.

Het klinkt absoluut niet slecht maar niet mijn smaak, zeker niet nu ik de Epos M15 in de kamer heb spelen.

Maar goed, nu eerst maar eens wat foto's plaatsen.













Dit project was leuk om te doen maar niet voor mijn doel geschikt.

Ik richt mij nu maar op het tweaken van de Epos speakers.

Groeten,

Marcel

WilliamB

Wat jammer dat je ze toch niet goed vind klinken, je hebt er veel werk mee gehad.
Succes met je Epos.

Gr William.
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

Janver

Ik vraag me af of de speakers wel voldoende ingespeeld zijn!?!
Hier kan uw reclame staan!