Kabels voor streaming

Gestart door kdt, november 14, 2012, 12:44:39

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Slashhead

Citaat van: kdt op november 14, 2012, 12:44:39
Al sinds lange tijd bezig met streaming en inmiddels redelijke ervaring met techniek en geluid.
Op een onlangs gehouden luistershow waar met AudioQuest netwerkkabels werd gedemonstreerd heb ik deze kabels aangeschaft en echt de plaatsing, detaillering en diepte van het geluidsbeeld neemt enorm toe. Ik heb nu de AudioQuest Forest tussen de Sonos en de HDD NAS via een switch.
Aanbevolen :yes:

Wat voor kabels had je hiervoor dan?
CAT-6 of CAT-5? (i.v.m. bandbreedte) Wat voor switch heb je (Gb?)

xander32

Citaat van: kdt op november 15, 2012, 17:00:41
Hoe het kan weet ik ook niet maar dat je (en met mij een tiental andere zeer ervaren luisteraars) een duidelijk verschil in geluid waarneemt tussen een normaal, goedkoop UTP kabeltje en de AudioQuest, is evident aanwezig. Hetzelfde geldt ook voor netkabels voor bv versterkers: de laatste meter uit het stopcontact naar de versterker maakt verschil.

(P.s. Ik heb geen aandelen AudioQuest)
Beste K,

Als jij verschillen hoort, als jij dat zo ervaart dan is dat zo, dan is dat jouw waarheid. Dat is nooit juist of onjuist. Of je vervolgens daar ook een ander van kan overtuigen is weer een ander verhaal ...

thepioneer

Ik kan me aan de ene niet voorstellen dat er verschil in zit en aan de andere weer wel. Het is allemaal data overdracht. Of het nu een interlink is of een netwerkkabel.

Waarom zou er wel verschil zitten in een digitale interlink en niet in een netwerkkabel?

Zelf heb ik niets van doen met de netwerkkabels omdt mijn muziek niet via een kabel wordt gestreamt.

Ik zou als ik allemaal audioquest kabels had voor het gevoel ook zo'n mooie utp kabel erbij kopen.

Ik ga hier geen uitspraken doen of het wel of geen verandering geeft. Ik kan het zelf ook niet testen omdat mijn setup dit niet toelaat.

Wel vind ik dat jullie de topicstarter een beetje met meer respect moeten behandelen want de hele wellus niettus discussie wordt overal op het forum toegepast en verziekt een hoop mooie topics. Als je het hoort hoor je het en als je het niet hoort of wilt horen ook goed.

Laten we het eens een keer gezellig houden! 
Meridian 861 V4 [ ID40 ]
Meridian MD600
Burmester 956 mkII
Usher CP-8571 MKII BE Luidsprekers
B&W ASW4000

Meridian MS200
AKG K550

JohnWx

Citaat van: thepioneer op november 16, 2012, 09:14:30


Wel vind ik dat jullie de topicstarter een beetje met meer respect moeten behandelen want de hele wellus niettus discussie wordt overal op het forum toegepast en verziekt een hoop mooie topics. Als je het hoort hoor je het en als je het niet hoort of wilt horen ook goed.



Als ik de TS zijn eerste post lees is het voor mij gewoon reclame daar heeft iedereen zijn pagina voor in set van leden dan hou je het ook persoonlijk op diegene en zijn set, misschien idee
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

thepioneer

Vind het niet echt reclame. Ik zeg ook dat meridian goed is en audio note kabels. Ik kan iedereen deze kabels ook aanraden maar dat maakt het nog geen reclame.
Meridian 861 V4 [ ID40 ]
Meridian MD600
Burmester 956 mkII
Usher CP-8571 MKII BE Luidsprekers
B&W ASW4000

Meridian MS200
AKG K550

TurboMarco

Citaat van de Audioquest site :
CiteerCable design is all about damage control.No Cable can make your system sound or look better , they can only cause damage to the original signal. AudioQuest's perspective has always been to design cable that DO NO HARM!
De topic starter beweert het tegendeel ,namelijk dat het anders(lees beter) klinkt en dat is tegenstrijdig met wat de kabelfabrikant beweert en de wetenschap ons leert .

Het mooie wat Audioquest achterwege laat is dat wanneer een digitaal signaaloverdracht mislukt er simpelweg geen beeld of geluid is .

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Maurice

Oei,
Ik ben best wel vaak sceptisch, maar sta open voor dingen die ik niet kan verklaren.
Maar een netwerkkabel die invloed heeft op het geluid van een streaming device, dat is werkelijk waar de grootste onzin die ik ooit gehoord heb.
Als je je een beetje verdiept in netwerktechnologie, dan zul je zien dat er werkelijk geen enkele link is met audio informatie of ook maar op enige wijze hier invloed op kan uitoefenen.
Als ik tijd heb zal ik hier eens wat info over opzoeken en delen.

Kort gesteld: netwerkcommunicatie verandert never nooit een databestand zelf. Hooguit raakt deze  beschadigd waardoor deze niet meer leesbaar is, maar daarvoor zitten weer diverse parity checks. Indien het geluid beïnvloed kan worden, dan zou dat ook betekenen dat als je een word bestand verstuurt, dat soms letters of woorden in de tekst door netwerkkabels kunnen worden aangepast. Of dat de kleuren van een foto veranderen.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Marvin

Ok, zou je misschien kunnen vertellen wat het verschil is tussen de data uit een netwerk en die van digitale audio?
Dat werkt toch hetzelfde?

Serieuze vraag uiteraard, want ik heb geen idee..

Maurice

Citaat van: marvin op november 16, 2012, 16:28:16
Ok, zou je misschien kunnen vertellen wat het verschil is tussen de data uit een netwerk en die van digitale audio?
Dat werkt toch hetzelfde?

Serieuze vraag uiteraard, want ik heb geen idee..
kom ik op terug!
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Marvin

Rustig aan, maar jij bent toch in die buisness aan het werk of heb ik dat verkeerd?

JohnWx

Citaat van: thepioneer op november 16, 2012, 11:59:31
Vind het niet echt reclame. Ik zeg ook dat meridian goed is en audio note kabels. Ik kan iedereen deze kabels ook aanraden maar dat maakt het nog geen reclame.

en dan start jij een topic ? met alleen deze info  HLP

ik vind het een vorm van reclame alleen heeft het geen marketing waarde of op een andere manier te zeggen, wat ik nu thuis heb voel me een aap met 7 l u l l en maar zeg dat dan  shutup
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Maurice

Citaat van: marvin op november 16, 2012, 17:45:21
Rustig aan, maar jij bent toch in die buisness aan het werk of heb ik dat verkeerd?
nope, maar twee goede vrienden zijn wel actief hierin en daar heb ik veel van geleerd. Ook heb ik zelf veel uitgezocht toen ik voor het eerst uitzocht hoe ik een webserver kon bouwen (wat weer tot de oprichting van dit forum leidde).

Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk

Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Janver

Citaat van: Maurice op november 16, 2012, 16:10:05

Kort gesteld: netwerkcommunicatie verandert never nooit een databestand zelf. Hooguit raakt deze  beschadigd waardoor deze niet meer leesbaar is, maar daarvoor zitten weer diverse parity checks. Indien het geluid beïnvloed kan worden, dan zou dat ook betekenen dat als je een word bestand verstuurt, dat soms letters of woorden in de tekst door netwerkkabels kunnen worden aangepast. Of dat de kleuren van een foto veranderen.

UDP Protocol heeft minder parity checks e.d. Dus het hoeft niet per se gecheckt te worden.

Maar hier ook een scepticus; maar volgens mij is dit best wel eens uit te proberen. Ik heb gehoord dat deze kabel ongeveer 5 euro per meter zou kosten, dus voor een paar meter ga je ook niet meteen failliet om even te testen.

Laatst in de winkel meldde de verkoper dat hij het ook niet geloofde maar toch daadwerkelijk zou hebben gehoord. Misschien had iemand toch aan de instellingen gezeten ;-)
Hier kan uw reclame staan!