Kabels voor streaming

Gestart door kdt, november 14, 2012, 12:44:39

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

kdt

Al sinds lange tijd bezig met streaming en inmiddels redelijke ervaring met techniek en geluid.
Op een onlangs gehouden luistershow waar met AudioQuest netwerkkabels werd gedemonstreerd heb ik deze kabels aangeschaft en echt de plaatsing, detaillering en diepte van het geluidsbeeld neemt enorm toe. Ik heb nu de AudioQuest Forest tussen de Sonos en de HDD NAS via een switch.
Aanbevolen :yes:



ROTEL RC 1570 vv * RB 1582 mk2 ev * CD 17 mkII M * ST 17 M * Magnepan MG 12  * Lindemann Limetree Network * AudioQuest bekabeling * IsoTek Aquarius * Furutech stroomgroep * Furutech powercables * Synology DS215

Faxe

Waarin zijn deze kabels anders dan standaard UTP kabels? Heb je ook geprobeerd hoe het klinkt zonder de switch?

TurboMarco

Ik heb ieder vertrek in huis voorzien van cat5e kabel ,dan praat je toch over ca 50 mtr kabel en dat het goed werkt is zeker ,anders had hier zoiets gestaan ......%r*76hgFD---%^^FD

Meer zwart tussen de enen en nullen evenals meer diepte in de timing kan natuurlijk nooit ,dan zou je dus zoiets als .....765gfdr3Y%F...........^6.8hj  zoinstaan  :schater:
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

JohnWx

Citaat van: Marco op november 14, 2012, 13:11:38
Ik heb ieder vertrek in huis voorzien van cat5e kabel ,dan praat je toch over ca 50 mtr kabel en dat het goed werkt is zeker ,anders had hier zoiets gestaan ......%r*76hgFD---%^^FD

Meer zwart tussen de enen en nullen evenals meer diepte in de timing kan natuurlijk nooit ,dan zou je dus zoiets als .....765gfdr3Y%F...........^6.8hj  zoinstaan  :schater:

zo worden 1en en 0en door deskundige gezien er is dus wel verschil heb ik mij laten vertellen maar ga verder op onderzoek uit, want op ht forum is er een discussie over kabels en over usb kabels en 1en en 0en en inees was er software jitter

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

TurboMarco

#4
Er is altijd wel een probleem te bedenken  :wink:

Zolang een bestand die verzonden is over een afstand van duizenden kilometers foutloos bij mij aankomt is er geen vuiltje aan de lucht .

Het mooie van digitaal signaaloverdracht is dat het goed of helemaal niet aan komt .

CiteerMaar kennelijk is zoiets voor een leek niet te begrijpen / geloven. De bestanden reizen duizenden kilometers over de zeebodem, gaan door honderden switches en relays, en worden tot en met draadloos door de lucht getransporteerd ...
En dan denken zij dat een audiofiel stukje Cat 5 UTP kabel van een meter een verschil gaat maken
:schater:
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

JohnWx

Citaat van: Marco op november 14, 2012, 13:35:13
Er is altijd wel een probleem te bedenken  :wink:

Zolang een bestand die verzonden is over een afstand van duizenden kilometers foutloos bij mij aankomt is er geen vuiltje aan de lucht .

Het mooie van digitaal signaaloverdracht is dat het goed of helemaal niet aan komt .
:schater:

denk dat het daar misschien ook in zit problemen bedenken en gelijk een passende oplossing hebben, persoonlijk denk ik dat de 0 die iets uit het midden zit beter klinkt/warmer  :angel: maar alleen op hele speciale apparatuur weet niet wat jij hebt om mee te draaien  8-)
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

zoalang ik via TOR op piratebay kan vind ik mijn datakabel een topper  hello
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

TurboMarco

Kijk dat iemand een audiofiele utp kabeltje koopt en daar blij mee is vind ik prima ,maar om zoiets aan te bevelen gaat mij dan net wat te ver ,helemaal als je beweert ervaring te hebben met techniek .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

JohnWx

Citaat van: Marco op november 14, 2012, 14:04:46
Kijk dat iemand een audiofiele utp kabeltje koopt en daar blij mee is vind ik prima ,maar om zoiets aan te bevelen gaat mij dan net wat te ver ,helemaal als je beweert ervaring te hebben met techniek .

ik wil ook zo een kabel maar dan wel voor "wenig"  :wink:

wil ook nog een dure USB kabel voor de heb  8-) maar heb er nu 1 van 2,50 euro met rode stekkertjes  :angel:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Faxe

Je kunt in je thuisnetwerk ook gebruik maken van glasvezel. Misschien maakt dat ook nog wat uit wat klank betreft. Iemand hier ervaring mee?

Vraag me ook wel af hoe een audiofiele netwerkkabel klinkt in vergelijking tot een draadloos netwerk.

TurboMarco

Je schijnt het niet te begrijpen ,een digitaal signaal overdracht komt altijd goed aan ....of helemaal niet in het geval dat het signaal onderbroken word ,of dit nou over een koper lijntje ,glasvezel,of draadloos gaat maakt helemaal niets uit .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Paul

Citaat van: Marco op november 14, 2012, 17:28:41
Je schijnt het niet te begrijpen ,een digitaal signaal overdracht komt altijd goed aan ....of helemaal niet in het geval dat het signaal onderbroken word ,of dit nou over een koper lijntje ,glasvezel,of draadloos gaat maakt helemaal niets uit .

1 - 0  voor Marco.  :-D
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

Marvin

Straks moet m'n router ook nog in een speciaal stekkerblok gefrot worden, liefst op z'n eigen groep met kemp gerommel en een aardpen die de gaslaag raakt.
 
Gelukkig heb ik geen verstand van techniek en begrijp ik hier helemaal niets van. 


--Verstuurd zonder netwerk--

JohnWx

Citaat van: marvin op november 14, 2012, 19:16:54
Straks moet m'n router ook nog in een speciaal stekkerblok gefrot worden, liefst op z'n eigen groep met kemp gerommel en een aardpen die de gaslaag raakt.
 
Gelukkig heb ik geen verstand van techniek en begrijp ik hier helemaal niets van. 


--Verstuurd zonder netwerk--

Heb jij dat nog niet ? daarom heb jij ook geblurde bloot films  :-)
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

xander32

... Hoe kan ik checken of mij Wlan wel hifi-technisch verantwoord is  :roll:.

Kan ik de atmosfeer in mijn huisje op enerlij wijze behandelen zodat het wifisignaal op high-end verantwoord niveau van router naar SBT zal vloeien :-P.