Marantz en Totem

Gestart door Gust0, november 07, 2012, 15:22:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Gust0

Hallo,

Ik zou omwille van de fameuze "waf" mijn luidsprekers willen downsizen en bijna automatisch kom je dan bij Totem terecht.
Momenteel draai ik met Focal Profile 918 icm de Marantz Pearl Lite set waarvan de PM inmiddels verkocht is.
Nu is mijn vraag of er forumleden de combinatie Totem - Marantz hebben en wat de bevindingen zijn.
De Totem importateur geeft de voorkeur aan Engelse of Amerikaanse versterkers "en zeker geen Japanse" dixit de importateur.
Als het even kan zou ik ook graag advies hebben welke Marantz dan eventueel wel zou passen.
Ikzelf heb de voorkeur voor de PM Pearl (is blijkbaar nog te koop) of de PM-15s2le of misschien de PM-11s2.
Alvast bedankt.

JohnWx

wat is het verschil tussen een Japanse versterker of een Engelse  HLP weet wel dat hij zelf Rega importeert dus commercieel begrijp ik het maar dat hij Bechocolate niet voorstelde
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

WimPeu

Heb Totem op een PM15 gehoord bij een forumgenoot en dat klonk 'vies' goed.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

WimPeu

Er zijn ook veel mensen die Harbeth als het speaker wahalla ervaren. Ook een downsize iig die het overwegen waard is. Over de looks...tja dat moet je mooi vinden.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

drees62

#4
Citaat van: Gust0 op november 07, 2012, 15:22:37
Hallo,

Ik zou omwille van de fameuze "waf" mijn luidsprekers willen downsizen en bijna automatisch kom je dan bij Totem terecht.
Momenteel draai ik met Focal Profile 918 icm de Marantz Pearl Lite set waarvan de PM inmiddels verkocht is.
Nu is mijn vraag of er forumleden de combinatie Totem - Marantz hebben en wat de bevindingen zijn.
De Totem importateur geeft de voorkeur aan Engelse of Amerikaanse versterkers "en zeker geen Japanse" dixit de importateur.
Als het even kan zou ik ook graag advies hebben welke Marantz dan eventueel wel zou passen.
Ikzelf heb de voorkeur voor de PM Pearl (is blijkbaar nog te koop) of de PM-15s2le of misschien de PM-11s2.
Alvast bedankt.

Beetje vreemde conclusie dat je voor downsizen automatisch bij Totem uitkomt, er is echt heel veel meer hoor.
Maar op zich is het een goede keuze, Totem doet het in mijn beleving heel goed op mijn Marantz PM15-S2.

De speakers die je hebt staan (hoogglans zwart?) zijn trouwens ook niet te versmaden, weet niet welke WAF jij hebt  :wink:

Ik zou er eerst een een zwaardere versterker achter hangen, misschien wil je die Focal's dan helemaal niet meer kwijt  8-) Denk dat de PM KI Lite net te licht is misschien voor deze toch behoorlijke jongens.
Overigens doet Totem het idd ook goed met Rega. Is die nieuwe Brio R niks voor jou, ben je voor zo'n € 700 klaar.

Je bent trouwens altijd welkom om hier een keer te luisteren naar de combinatie Marantz-Totem (Twente)

JohnWx

Citaat van: WimPeu op november 07, 2012, 18:15:48
Heb Totem op een PM15 gehoord bij een forumgenoot en dat klonk 'vies' goed.

en als het niks is 'lekker'slecht  :-D
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

joep

Pas maar op Gust het zou best wel eens kunnen zijn dat je met Totem bezig bent met upsizen.

Janver

Totem zijn WAF vriendelijk; compacte speakers! Daarom vond mijn vriendin het ook een mooie upgrade.

Ik heb Totem Hawk icm Marantz PM15s2 gehad en dat was een fijne combinatie. Helaas werkte de akoestiek voor mij niet mee, daarom overgestapt. Ik denk nog wel eens of de Marantz Pm15 een betere versterker is dan mijn huidige receiver. Maar nu ben ik wel erg tevreden over huidige receiver.

Ooit een keer in een winkel Totam Staff met Rega Brio R gehoord en dat klonk voor geen meter. Dat moet ergens aan gelegen hebben, geen idee wat, maar het kon best wel eens clippen zijn.

Laatst nog in een winkel geweest waar de Totem Staff en Totem Arro tussen allerlei andere speakers stonden; ze zijn werkelijk verbluffend veel kleiner.

Hele fijne speakers!
Hier kan uw reclame staan!

Gust0

Bedankt voor al jullie reacties hoor! Ik heb zopas één van de allerlaatste Marantz KI PM Pearl besteld (niet de lite) en ga die eerst eens op mijn Focals uitproberen. Het zou inderdaad kunnen dat ik de speakers niet meer kan missen daarna  :-D.
Wat Totem betreft blijf ik het verbluffend vinden welk geluid deze produceren voor de kleine afmetingen die ze hebben vooral in het laag én natuurlijk de hoge WAF  :wink:

xander32


Whisper.nl

Citaat van: Gust0 op november 07, 2012, 15:22:37
Hallo,

Ik zou omwille van de fameuze "waf" mijn luidsprekers willen downsizen en bijna automatisch kom je dan bij Totem terecht.
Momenteel draai ik met Focal Profile 918 icm de Marantz Pearl Lite set waarvan de PM inmiddels verkocht is.
Nu is mijn vraag of er forumleden de combinatie Totem - Marantz hebben en wat de bevindingen zijn.
De Totem importateur geeft de voorkeur aan Engelse of Amerikaanse versterkers "en zeker geen Japanse" dixit de importateur.
Als het even kan zou ik ook graag advies hebben welke Marantz dan eventueel wel zou passen.
Ikzelf heb de voorkeur voor de PM Pearl (is blijkbaar nog te koop) of de PM-15s2le of misschien de PM-11s2.
Alvast bedankt.

Ik speel met de Totem Sttaf in combi met een accup E305.

Een aantal op dit forum kunnen je bevestigen - w.o. ikzelf - dat daar een prima geluid uitkomt.

Groet Whisper
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

xander32

Citaat van: Whisper.nl op november 07, 2012, 21:23:21
Ik speel met de Totem Sttaf in combi met een accup E305.

Een aantal op dit forum kunnen je bevestigen - w.o. ikzelf - dat daar een prima geluid uitkomt.

Groet Whisper



... ik luister liever naar muziek ...


:-D

Whisper.nl

Citaat van: xander32 op november 07, 2012, 21:26:42

... ik luister liever naar muziek ...


:-D

Moet je zeker een keer komen doen dan  :-D  :yes:

Groet Whisper
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

xander32

Citaat van: Whisper.nl op november 07, 2012, 21:43:49
Moet je zeker een keer komen doen dan  :-D  :yes:

Groet Whisper
I'll do :yes:.

mountainbiker

Citaat van: drees62 op november 07, 2012, 18:48:39
Beetje vreemde conclusie dat je voor downsizen automatisch bij Totem uitkomt, er is echt heel veel meer hoor.
Maar op zich is het een goede keuze, Totem doet het in mijn beleving heel goed op mijn Marantz PM15-S2.

De speakers die je hebt staan (hoogglans zwart?) zijn trouwens ook niet te versmaden, weet niet welke WAF jij hebt  :wink:

Ik zou er eerst een een zwaardere versterker achter hangen, misschien wil je die Focal's dan helemaal niet meer kwijt  8-) Denk dat de PM KI Lite net te licht is misschien voor deze toch behoorlijke jongens.
Overigens doet Totem het idd ook goed met Rega. Is die nieuwe Brio R niks voor jou, ben je voor zo'n € 700 klaar.

Je bent trouwens altijd welkom om hier een keer te luisteren naar de combinatie Marantz-Totem (Twente)
o nie dan mien jong!!
versterker NAD D3020
Quart 390 versie 1