Luisterbezoek STS-Digital Deel II - 12 nov

Gestart door cz79, november 04, 2012, 08:48:46

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

jrm


cz79

En zojuist weer thuis aangekomen en aan het bijkomen van Deel II van het luisterbezoek aan het adres van STS-Digital / Fritz.

Was weer erg gezellig en lekker bijgekletst (ja kom maar met die opmerkingen :-D), leuk om weer een aantal bekenden te zien (alhoewel, ik zie Hans en Marcel ondertussen vaken dan mijn eigen ouders  :angel:).
Leuke muziek en weer een aantal nieuwe ervaringen erbij deze avond.
Fritz heeft ondertussen zijn set verrijkt met een Cammino netfiler en het gehel klinkt gewoon nog steeds erg lekker en muzikaal.

Een aantal nummers van Hans hebben we even door de mangel (of de Marantz/Weiss processor) gehaald om bij wijze van demonstratie van het MW coding process eens te laten zien hoe een en ander in elkaar steekt en om eens te laten horen wat het doet. I Muvrini, mooie muziek (met dank aan Hans) maar de stem is erg geknepen (alsof iemand zijn ballen steeds strakker aandraait  :-o), na nog geen 10 minuten stoeien en proberen kwam er toch een compleet andere sound uit warbij de stem en het laag (met name de drums) veel beter uitpakte.
Toch leuk om (weer) eens gezien en gehoord te hebben wat het MW coding process betekent en gehoormatig doet met de muziek.

Zoals ik al zei was er weer een hoop muziek, erg grote variatie nu ook weer van I Muvrini, naar een Tsjechische Celtic band (naam is me ven ontschoten), Yello, Marie Boine, Muddy Waters, Clannad en Dulfer &Dulfer (ook bij een nummer van hen de MW coding erover gehaald en de sax werd wel een heel stuk mooier).

Kortom een reuzegezellige avond met het (ondertussen bijna) vaste luisterpanel  :-D :wink:.

@JRM: Bedankt voor de medium McShake Banaan, leuk je weer gezien te hebben

@Whisper: Mooie auto en ik hoop dat je het voor elkaar krijgt om bij de Live uitvoering te zijn van 'I Muvrini', waarbij dan ook de opname gedaan gaat worden door Fritz, ook leuk om je weer gezien te hebben.

@Rob46: ben benieuwd nar je ervaring met de Metrum, geef me een gil zodra je hem binnen hebt dan kom ik even langs en kunnen we wellicht met twee paar oren luisteren, en uiteraard ook gezellig om jou weer eens gezien te hebben.

Iedereen met een paar leuke CD's terug naar huis en nu weer lekker genieten van onze eigen set. pompom hello

Truste allen.

Niber

Linn Akurate DSM/3 + Akurate 2200 - Marantz CD5003 - Linn Sondek LP12 - Harbeth M30.2

lo

Leuk verslag van een plezierig avond Chris  notworthy pompom
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

cz79

Foto is van vorige keer maar goed er is nu enkel een Blackbox van Octave en een Cammino netfilter bijgekomen dus  :angel: Klinkt ook erg indrukwekkend en @Lo, het was erg leuk en we hebben genoten  pompom

Marvin

Vind het niet zo aardig dat jullie propjes tegen het plafond hebben geschoten.

cz79

Ach je moet toch wat... maar dat wordt binnenkort opgelost door Noisebusters :-D

Janver

Mooi verslag Chris, ben benieuwd naar andere ervaringen.
Hier kan uw reclame staan!

thepioneer

Leuk verslag chris. Jij betaald ook al kostgeld bij Fritz zeker  clown1. Goed te horen dat de mw processing wat met de muziek doet. Maar dat horen we ook wel op de cd's van fritz.
Meridian 861 V4 [ ID40 ]
Meridian MD600
Burmester 956 mkII
Usher CP-8571 MKII BE Luidsprekers
B&W ASW4000

Meridian MS200
AKG K550

cz79

Nee hoor dat valt best mee, maar als je zo dichtbij werkt (ca 2 minuten) dan is het wel makkelijk om af en toe even een bakkie bij hem te doen.

JohnWx

Citaat van: cz79 op november 13, 2012, 07:48:47
Nee hoor dat valt best mee, maar als je zo dichtbij werkt (ca 2 minuten) dan is het wel makkelijk om af en toe even een bakkie bij hem te doen.

dat zijn de plezierige bijeenkosten van het leven  :-)
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

ik was altijd aan het twijfelen of Fritz of MC Drive, was moeilijk steeds maar deed een concessie eerst Fritz en dan in de nacht naar MC Drive
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

WimPeu

Vond die dikke Marantz mono's een stuk mooier. Is dit buizenbakje nu een upgrade tov de voor eind combi van Marantz in de oren van Fritz.....kan dat nl niet geloven.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Paul

Citaat van: WimPeu op november 13, 2012, 15:05:27
Vond die dikke Marantz mono's een stuk mooier. Is dit buizenbakje nu een upgrade tov de voor eind combi van Marantz in de oren van Fritz.....kan dat nl niet geloven.
Ja Wim niet alles in het leven is te verklaren.  :-D
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

WimPeu

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES