De bladeren vallen inmiddels in grote hoeveelheden van de boom, ja het is herfst. Een periode in het jaar om gezellig wat vaker naar muziek te gaan luisteren. Zo was ik een aantal weken geleden uitgenodigd om bij Chris thuis zijn audioset eens te bewonderen en te beluisteren. Uiteraard heb ik deze uitnodiging niet aan mij voorbij laten gaan.
En zo ben ik op een woensdagavond naar Almere afgereisd om bij Chris eens te gaan kijken en luisteren. Bewapend met twee eigen 'referentie sacd's' werd ik door Chris en zijn vrouw hartelijk ontvangen. Bij binnenkomst rook het nog naar verse verf. Na 7 jaar werd het volgens Chris en vrouw weer eens tijd om de benedenverdieping opnieuw in de verf te zetten.
Het is bij huize Chris gezellig ingericht.
Zo is er aan de akoestiek gedacht, dat was te zien aan onder andere de meubels, gordijnen en een kleed op de vloer. De luisterpositie is mooi gecentreerd ten opzichte van de Avalon Acoustics Avatar luidsprekers. Laatstgenoemde staan ruim uit elkaar en enige ruime centimeters van de wand geplaatst. In een wandmeubel, speciaal op maat gemaakt, staan een fraaie Thule Audio Spirit PR PA 150 B voor en eindversterker te pronken. In een apart vak rechts de Marantz SACD 15 S1 speler met de Van Medevoort modificatie. Ook is er aan schone stroom gedacht, rechtstreeks uit de 'kast'.
Natuurlijk werd er eerst uitgebreid over de set gepraat en kreeg ik een 'rondleiding' met uitleg over het hoe en waarom betreffende de samenstelling. Er is veel gepraat over onze hobby. En dan ..... eindelijk luisteren.
Tja, ik heb verschillende keren die avond kippenvel gehad beste forumleden. Enkele steekwoorden: balans, diepte, detaillering, sprankeling, beleving en emotie. Vele cd's en sacd's passeerden de revue. Dit alles is wellicht subjectief en is mijn beleving van die avond. Maar wat heb ik genoten! Genoten heb ik ook van de gastvrijheid en enthousiasme van Chris.
Op weg naar huis genoot ik nog even na van een heerlijk avondje muziek, muziek zoals de maker het bedoeld heeft om het te laten beleven. Genoten van een enthousiaste gepassioneerde audiofiel. Chris, bedankt!